Poll - Pamp, CSN-Slav, krösus eller kyrkråtta

Vad är din månadsinkomst

• Antal röstningar
    0
Det intressanta är väl egentligen hur mycket jobb ligger bakom lönen?? Vem som helst kan tjäna mycket på tex övertid mm. Fixa en poll där antalet timmar är relaterade till inkomst så får vi en bättre bild tror jag. Kan bli lite bökigt iof... :)

Inkomst före skatt mellan 30-50K beroende på bra eller dålig månad. Jobbar normala tider, mån-fre 08.00-17.00.
Började som företagssäljare för snart ett år sedan, då kontoret i Malmö öppnades. Jag blev sedan försäljningsledare för ca 3 månader sedan efter
att ha varit månadens säljare nästan alla månader.

Sen har vi ju musiken utöver det, men där drar jag inte in mycket pengar för tillfället. Står hyffsat still.

Last edited:
Halogen skrev:
Har en magister i informatik, vad det blir på utrikiska har jag inte riktigt koll på...

Jadu blir sakert nagoting :) , Om du har nagra ars erfarenhet sa kan du tjana bra pengar.

Lagre skatt i England. Dock dyrare att bo.

Jag ligger pa 56k innan skatt. 21% skatt pa det sen. Jobbar kontrakt, sa jag kan dra av 140SEK per dag for mat, och sen far mil ersattning/tagbiljetterna betalda.

Har man nagra ars erfarenhet inom Unix eller programmering sa ar gar det att hitta jobb med runt 80k innan skatt. :)

viklund skrev:
Jadu blir sakert nagoting :) , Om du har nagra ars erfarenhet sa kan du tjana bra pengar.

Lagre skatt i England. Dock dyrare att bo.

Jag ligger pa 56k innan skatt. 21% skatt pa det sen. Jobbar kontrakt, sa jag kan dra av 140SEK per dag for mat, och sen far mil ersattning/tagbiljetterna betalda.

Har man nagra ars erfarenhet inom Unix eller programmering sa ar gar det att hitta jobb med runt 80k innan skatt. :)

Låter bra det. :) Ska bara ta mig ur den där moment 22-situationen jag befinner mig i nu som nyutexad, dvs inget jobb - ingen erfarenhet, utan erfarenhet - inget jobb. Suck.. Men men, allt går att lösa.

Halogen skrev:
Låter bra det. :) Ska bara ta mig ur den där moment 22-situationen jag befinner mig i nu som nyutexad, dvs inget jobb - ingen erfarenhet, utan erfarenhet - inget jobb. Suck.. Men men, allt går att lösa.

Det brukar annonser lite såna jobb också, graduate allstå. Dock brukar lönen ligga på runt £18-20k per år.

Jag fick vikariat direkt efter gymnasiet nu jag har ca 23k i månaden det känns som man har hur mycket pengar som hällst nu, mot å få 950kr i mån. fast dom försvinner lika fort men man har mer grejer :yoparty

franka skrev:
Jag fick vikariat direkt efter gymnasiet nu jag har ca 23k i månaden det känns som man har hur mycket pengar som hällst nu, mot å få 950kr i mån. fast dom försvinner lika fort men man har mer grejer :yoparty

Fan vad alla verkar betala skatt? :va

Dra igång en poll om hur mycket folk drar in per år i svartdeg oxå, klart intressant.

El Phantasmo skrev:
Fan vad alla verkar betala skatt? :va

Dra igång en poll om hur mycket folk drar in per år i svartdeg oxå, klart intressant.

Om man bara kunde hitta ett svartjobb så tar jag det direkt, utan tvekan. Växer inte på träd här i en mindre stad, och tex i västerås har man inga kontakter...

arbetssökande igen funderar på att börja jobba som säljare igen men jag vet ochså att jag kommer säkerligen bränna ut mig då.
när jag hade eget jobba jag 6-21 varje dag utom lör då jobba jag 8-17 ledig söndag. :) bra sätt att bränna ut sig på vad det ialla fall :huvet

Lite missvisande röstning av mig egentligen då jag bara röstade på min grundlön 15-18k.Sen tillkommer ju skiftformstillägg ob helgtillägg mm mm.

Markus skrev:
Därför att det är trevligt att, till skillnad från många andra akademiker, inte behöva oroa sej för arbetslöshet när man pluggat färdigt.

Kan ta det på grottspråk också:
Jobb braaaa!
Arbetslös dååliiigt!

Kör svetsrobot. Men är anställd som verkstadsarbetare. Visserligen nyss fått jobbet. Men ligger en bit under vad en robotoperatör får, en bra bit.

Vad gör ni med egentligen med pengarna ni som tjänar så mkt pengar!? :rolleyes:

CSN-slav här för tillfället.
Gäller att ha en bra koll på ekonomin...inte slösa,men ändå inte snåla på "livet" Sparar minst 1000kr i månaden ändå! :tummenupp

Det gäller bara att hålla nere på kostnaderna. Lägger inte mer än 4 papp själv på mat + hyra, garage, el, telefon, bredband osv., vilket innebär att jag kan lägga undan 5000/mån trots en risig lön.

Last edited:
*/ ?>
Back