Poll: Hur många har skruvat mätarna?

Har du skruvat mätare?

• Antal röstningar
    0
Ni som skruvar mätare för att tjäna pengar: Jävla Grisar :finger

Garanterat är det samma personer som klagar på att skenförsäkrare även drabbar dom ekonomiskt :4skrika
Hoppas ni själva köper en tokskruvad båge/bil som är obefintligt servad så den rasar fullständigt!

Håller med en tidigare talare. Sluta sätta fantasipriser på hojarna. Fordon minskar i värde varje dag och varje mil. Den ska man fan veta och ha med i beräkningarna, precis som försäkringen.

Omöjligt att företagen som bygger motorcyklar endast bygger dem för 10 000mil. Då hade de ju inte sålt några hojjar, de länder där man kan köra åretrunt måste de ju hålla för det.

Sköter man oljebyten, filterbyten och gör servicarna så skall det inte vara några problem. Precis som på en bil.

om man då som jag har en motor som gått 1500 mil o har en hoj som gått 5000+ då..
är de lite ok då :va :rolleyes: :gnissla

Nå kan vi hänga ut alla MUPPAR som skruvar sina mätare på hojarna så att man vet att man inte ska köpa nån hoj av denna sen...

//Simon

BA skrev:
300 mil så det blev 600mil på mätaren innan jag besiktigade, i annat fall så skulle hojen klassats som ny och jag åkt på legaliserad stöld från staten (moms) så mitt svar blir ja det har jag men inte för att lura någon utan som självförvar mot tjuvar och banditer på RSV. :hihi

Ska du skenförsäkra som självförsvar mot tjuvar och banditer på f-bolagen också?

JonaZ skrev:
Denna lilla undersökning bekräftade vad ja sagt til folk under typ 3 års tid....
Det kan omöjligt finnas dom som köper en hoj typ R1 o som nu säljer dom med 300mil på mätaren....
Ja menar alltså typ en 01 eller 99 eller 03:a med 300mil....vad ska man då ha en hoj till...titta på i vardagsrummet eller..
Köper man en så typ av hoj så kör man väl med den...
tycker det finns alltför många sporthojjar typ R1 R6 gixxer mm som rullat fan så lite...det kan bqara inte stämma...eller e det mig det e fel på som brännde 800mil på 3 månader med min r1:a o tatalt 1260mil första mc säsongen...

Jag köpte för inte så länge sen en R1 -03 som rullat 300 mil! Jag känner den tidigare ägaren, hojen är uttagen -04 och sen har den i princip vart avställd hela tiden... Till saken hör att han vart med och startat upp ett företag samt blivit husägare och fått en liten knodd under denna tid.. Så ja hojen har fått stå tillbaks, han tänkte egentligen inte sälja den eftersom man förlorar en hel del på en sån hoj, som bara stått. Men som sagt nu är den min och riktiga lågmilare existerar...

Skulle aldrig fippla med en mätare på en hoj lr bil NaCkskÅtT på dem som gör det, ta smällen att det faktist kostar att åka några mil med tillhörande värdeminskning!

Last edited:
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
Har aldrig skruvat och kommer aldrig att göra det.

Det är på tok för många som rullar runt med cykeldator utan annan anledning än att slippa höga miltal. Betydligt fler än vad din poll ger uttryck för.

Jag som åker med mindre framdrev och större bakdrev då. jag har ju alltså lurats åt fel håll. det vill mao säga att den rullat flera mil mer på mätaren än i verkligheten. en -00 som gått 2400 mil

Firefighter skrev:
Jag som åker med mindre framdrev och större bakdrev då. jag har ju alltså lurats åt fel håll. det vill mao säga att den rullat flera mil mer på mätaren än i verkligheten. en -00 som gått 2400 mil

Jo det var ju nästa samma sak som att skruva den medvetet....

//Simon

JonaZ skrev:
det är dock olagligt att medvetet sälja en skruvad bil eller hoj.....
uppmot 2 års fängellse...

Denna lilla undersökning bekräftade vad ja sagt til folk under typ 3 års tid....
Det kan omöjligt finnas dom som köper en hoj typ R1 o som nu säljer dom med 300mil på mätaren....
Ja menar alltså typ en 01 eller 99 eller 03:a med 300mil....vad ska man då ha en hoj till...titta på i vardagsrummet eller..
Köper man en så typ av hoj så kör man väl med den...
tycker det finns alltför många sporthojjar typ R1 R6 gixxer mm som rullat fan så lite...det kan bqara inte stämma...eller e det mig det e fel på som brännde 800mil på 3 månader med min r1:a o tatalt 1260mil första mc säsongen...

Oki. Jag håller med dig till en viss gräns. Jag körde min R1:a 250 mil i somras enligt mätaren och då visar den för mycket . tack vare drevning... men alla har inte tid och bara köra hoj hela somrarna..

R1 wannabe skrev:
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.
Har aldrig skruvat och kommer aldrig att göra det.

Det är på tok för många som rullar runt med cykeldator utan annan anledning än att slippa höga miltal. Betydligt fler än vad din poll ger uttryck för.

Ja, jag hade väntat mig lite annan statestik. Tror inte detta resultatet är speciellt rättvist.

Firefighter skrev:

Haha! ..du skojjar va?

SVooSh skrev:
Ni som skruvar mätare för att tjäna pengar: Jävla Grisar :finger

Är man så himla ointresserad av vad man köper att man inte har kunskap med sig (antingen själv eller av medhjälpare) förtjänar man svedan i plånboken.

andersbrink skrev:
Är man så himla ointresserad av vad man köper att man inte har kunskap med sig (antingen själv eller av medhjälpare) förtjänar man svedan i plånboken.

Förklara hur man ser att en välskött hoj från ex -98 gått 6000mil ist för 1400mil?
Ditt inlägg känns inte helt genomtänkt, eller så är du inte så smidig. Mao så är du själv en som gärna blåser folk genom att skruva mätare..? Fin reklam för dig själv.

TÄNK om man skulle ställa frågan på ett tysk forum. Då skulle det bli 100 % på att alla skruvat mätaren! För alla importerade hojar är ju trots allt skruvade på :mattias

SVooSh skrev:
...

Garanterat är det samma personer som klagar på att skenförsäkrare även drabbar dom ekonomiskt :4skrika ...

Oj nu hade du nog lite otur när du tänkte! Försök igen!

andersbrink skrev:
Nu hade du nog otur när du tänkte :7peta

andersbrink skrev:

Ja, alla på forumet är ju MC- mekaniker och har dessutom massvis med mekanikerkompisar som kan ställa upp obehindrat vid MC- köp. :rolleyes:

Nä, allvarligt skit ner dig! :finger Det är aldrig rätt att blåsa någon i mina ögon och den credit du hade hos mig är definitivt borta.

EasyRider skrev:
Nä, allvarligt skit ner dig! :finger

Jag tackar för den.

Åsikt om något kan man ha. Man (typ en säljare) kan även påstå sig vara godhjärtad, ärlig, hjälpsam och vara trevlig men inte hjälper det om mätaren är skruvad.

Naturligtvis vill även jag ha fred i världen och att ingen ska behöva svälta.

Att bli ansedd som pålitlig är inget man köper, inte heller får utan det förtjänar man, under lång tid. Köper man grisen i säcken så får man i bästa fall en... död gris, om man nu inte köper av en pålitlig person - för då får man en gris, precis som utlovat.

Vad hände med tänkandet? Är man idag så indoktrinerade med TV-Shops reklam-stuk att man inte orkar granska kritiskt? Det var iaf syftet med mitt i skrift provocerande inlägg.

Lixom, är originallacken i nyskick, motorns lack oskadad från sprut från framdäcket, kromet blänker orepat och hojen är 10 år gammal och har gått bara 300 mil. Då har hojen förmodligen gått 300 mil.

eftersom att min mätare nollställs när jag byter batteri så har jag skuvat på mätaren. bara det att jag ställer den till samma värde sen.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph