Poll: Har du suttit i fängelse?

Har du suttit i finkan?

• Antal röstningar
    0
Lartes skrev:
Jo men man kanske kan få sig en chans att ta reda på det utan att få det förvrängt via media?

Hur ska man annars kunna utveckla sina kunskaper?

Är man intresserad tar man reda på fakta själv. Prata med folk som kanske jobbar inom kriminalvården, eller pratar med folk som sitter/suttit inne för att bilda sig en egen uppfattning.
Givetvis ska man även kritiskt granska de uppgifter man får. Pratar man med fel personer så kan man ju få snedvriden bild.
Har en gammal kompis som satt inlåst på rättspsyk på karsudden, den "normalaste" killen enligt honom på avdelningen var en trippelmördare..

Är det sant det med tvålarna i dushen? Att de är sjukt hala och svåra att hålla?

oFFkeFF skrev:
Är man intresserad tar man reda på fakta själv. Prata med folk som kanske jobbar inom kriminalvården, eller pratar med folk som sitter/suttit inne för att bilda sig en egen uppfattning.
Givetvis ska man även kritiskt granska de uppgifter man får. Pratar man med fel personer så kan man ju få snedvriden bild.
Har en gammal kompis som satt inlåst på rättspsyk på karsudden, den "normalaste" killen enligt honom på avdelningen var en trippelmördare..
Tyvärr så tror jag inte ens att dom som jobbar där får se hela sanningen,dom har arbetstider,det har inte internerna.

Jag har bott i ett "fängelse'" hela livet...
Här är ca fifty/fifty kriminella, gängslagsmål dagligen, på gården kan man bara vistas dagtid då det strövar runder massa lustiga människor nattetid, vakterna... tja, dom syns inte till...

Last edited:
LameViffer skrev:
Min åsikt: Skjut alla som har begått brott, snattar du på Konsum, släpa ut snubben bakom varulagret och gör processen kort. En kula i bakhuvet och räkningen för kulan till de anhöriga. Fängelserna då, man ska ha ett osynligt stängsel, när nån passerar stängslet så exploderar huvudet på fången.

Finns det några fler white trash förslag? Kom på några kuliga grejer, inte kan vi hålla på och fjäska som nu. Vi kommer nog att avskaffa alla brott, vi kommer att leva lyckliga resten av våra liv.

Boktips:

Caryl Chessman - Dödscell 2455
Jeremy Bentham - Panopticon
John Stuart Mill - Om Frihet

är du ironisk eller bara dum i huvudet?

LameViffer skrev:
Min åsikt: Skjut alla som har begått brott, snattar du på Konsum, släpa ut snubben bakom varulagret och gör processen kort. En kula i bakhuvet och räkningen för kulan till de anhöriga. Fängelserna då, man ska ha ett osynligt stängsel, när nån passerar stängslet så exploderar huvudet på fången.

Finns det några fler white trash förslag? Kom på några kuliga grejer, inte kan vi hålla på och fjäska som nu. Vi kommer nog att avskaffa alla brott, vi kommer att leva lyckliga resten av våra liv.

Boktips:

Caryl Chessman - Dödscell 2455
Jeremy Bentham - Panopticon
John Stuart Mill - Om Frihet
Tror det var bingo som skrev en riktigt bra sak en gång i en tråd som handlade om "NaCkSkåT" han skrev så här"det försvinner ett svin o föds ett nytt" det tycker jag va tungt som fan,bra skrivet,tål att tänkas på.

ktmjacke skrev:
Tror det var bingo som skrev en riktigt bra sak en gång i en tråd som handlade om "NaCkSkåT" han skrev så här"det försvinner ett svin o föds ett nytt" det tycker jag va tungt som fan,bra skrivet,tål att tänkas på.

Bara skumläst tråden men det var väl du som provat på, men var motvillig att berätta? Även jag skulle tycka att det vore kul att få höra en version som inte kommer från media så om det var något annat du kunde säga så vore det great, förstår visserligen om det är trist att tänka på.

Och ja, ironin verkar död. :död

Villee skrev:
Bara skumläst tråden men det var väl du som provat på, men var motvillig att berätta? Även jag skulle tycka att det vore kul att få höra en version som inte kommer från media så om det var något annat du kunde säga så vore det great, förstår visserligen om det är trist att tänka på.

Och ja, ironin verkar död. :död
Finns inget "great" att berätta,kåken är skit helt enkelt.

Chris Ash skrev:
Ånä, nog fan är det värsta vilohemmet! Det har jag läst i aftonbladet! Dessutom så har de TV!!!!!!
I dagrummet ja,vill du ha en egen tv så får du hyra den av anstalten.En liten husvagnstv typ.På vissa kåkar får man inte ha det överhuvudtaget.Kan lova att det ser lite töntigt ut när 40 "busar" sitter o glor på bingolotto med en lott i näven :hihi halvtaskigt o vinna en lådchans eller nåt där man måste ringa in. :tungan

ktmjacke skrev:
I dagrummet ja,vill du ha en egen tv så får du hyra den av anstalten.En liten husvagnstv typ.På vissa kåkar får man inte ha det överhuvudtaget.Kan lova att det ser lite töntigt ut när 40 "busar" sitter o glor på bingolotto med en lott i näven :hihi halvtaskigt o vinna en lådchans eller nåt där man måste ringa in. :tungan

Ja det va la roligt!
Är ni många som spelar?
-40 stycken.
..
Ja det va la roligt!

ktmjacke skrev:
Tyvärr så tror jag inte ens att dom som jobbar där får se hela sanningen,dom har arbetstider,det har inte internerna.

Nej, solklart är det så, men som du själv säger, du kommer inte få hela sanningen från internerna heller. Dessutom finns det förmodligen lika många upplevelser av fängelser som det finns interner.
De kompisar jag har som suttit på "riktiga" anstalter, har varit helt andra personer när de kommit ut, inte till det bättre. De polare som suttit av en månad för rattfylla tyckte ju det var en semester..

ktmjacke skrev:

Allt kommer förmodligen inte fram. Men beror inte det mest på att man själv "väljer" att inget berätta?

Vakterna har förmodligen, som brukligt på andra håll, avstämmning och rapporter kanske varje dag eller en gång/vecka eller något. Och där torde de väl åt minstånde ta upp ev. problem och förhoppningsvis också sådant som varit bra sedan senaste mötet! Så vakterna (ledningen) lär nog vara så välinformerade det nu går.

// Niklas

Avarage skrev:
Allt kommer förmodligen inte fram. Men beror inte det mest på att man själv "väljer" att inget berätta?

Vakterna har förmodligen, som brukligt på andra håll, avstämmning och rapporter kanske varje dag eller en gång/vecka eller något. Och där torde de väl åt minstånde ta upp ev. problem och förhoppningsvis också sådant som varit bra sedan senaste mötet! Så vakterna (ledningen) lär nog vara så välinformerade det nu går.

// Niklas
Precis det jag menade,dom som går omkring o är sönderspöade hela tiden har ju oftast "ramlat".Golning ger bara värre "straff".

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back