Poll: Har du suttit i fängelse?

Har du suttit i finkan?

• Antal röstningar
    0

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Med tanke på vad som hänt i våra "finkor" senaste veckorna blev jag nyfiken på om nån här på sporthoj suttit "in the slammer"?

Vore kul om nån som har gjorde det vågar krypa till korset och säga varför och hur det var.

Häktad i Las Palmas i slutet av 80 talet, satt passagerare i en hyrbil, dessutom hade han inget KK.

Bägge häktades trots att jag va helt oskyldig, men en säck med pesetas så va vi fria igen.

Policia Municipal är rätt ok, men Guarda Civil är elaka gossar.

/Häktad i fyra timmar

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Häktad i Las Palmas i slutet av 80 talet, satt passagerare i en hyrbil, dessutom hade han inget KK.

Bägge häktades trots att jag va helt oskyldig, men en säck med pesetas så va vi fria igen.

Policia Municipal är rätt ok, men Guarda Civil är elaka gossar.

/Häktad i fyra timmar
Har fått smaka på spansk batong (nej, inte sån)... Det var föga skönt... Tur att man fejkade en total smärta så dom tröttnade och pös därifrån...

Jag saknar alternativet "Nej, fast jag var skyldig" :D

hur räknas häktning?
fotboja då? då har man ju blitt dömd till fängelse men får avtjäna straffet hemma.
måste va värsta straffet :kocko

Komigen då, berätta hur det var där så man kan vara beredd :hihi nä men jag har ingen aning så jag skulle gärna vilja veta lite mer om det.

Är det tidsschema på när man får gå ut på "gården"?
Är det mycket slagsmål på fängelsen(nej nu tänker jag inte på filmer) eftersom dem flesta där inne är kriminella och är väll det fortfarande där inne på sätt och vis, dvs lätt irriterad ska slåss osv?
Hur e vakter på fängelsen?

berätta

Quaya skrev:
Är det mycket slagsmål på fängelsen(nej nu tänker jag inte på filmer) eftersom dem flesta där inne är kriminella...
Nej nej! De flesta där inne är inte kriminella. Det är ca fifty-fifty mellan kriminella och ickekriminella interner :rolleyes:

Bingo skrev:
Nej nej! De flesta där inne är inte kriminella. Det är ca fifty-fifty mellan kriminella och ickekriminella interner :rolleyes:

Okej, därför jag skrev "dem flesta" för jag förstår att där är väll tyvärr alltid någon oskyldig där inne, men jag visste inte att det var "fifty-fifty"..tråkigt!

Men dessa kriminella då? Jag har dålig uppfattning om dem riktigt kriminella men dem är ju absolut inte vakternas små pojke utan dem är väll bråkstakar?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back