Polisjakt som ledde till olycka

Hur arg jag än skulle vara över någon stjält min hoj och önska denna person olycka så kommer aldrig min hoj vara värt ett liv!

Men det gäller väl inte bara polisen! Nödvärn, skjuter någon på dig så måste du försvara dig.

Men polisernas liv va la knappast i fara i just denna situation. Givetvis kan man dra slutsatser hit och dit, men nu trodde jag att vi pratade om en smittnig och inte rån, stöld viseversa
Det var inte polisen som gjorde att han körde av vägen. Han valde att dra, då gjorde polisen ett efterföljande, och då va han inte duktig nog att hålla sig på vägen. Jag är helt övertygad om att om han hade suttit i en bil så hade "alla" här, inkl du, tyckt att han fick skylle sig själv, att han var ett jävla klantarsel osv.

Varför smita om man inte har något att dölja?

Dock måste det tilläggas att poliser är också människor som kan begå fel. Nu gick det relativt bra i detta fallet och mcföraren får stå sitt kast. Polisernas ingripande i detta fall var korrekt då man på avstånd följde efter och minimerade chansen för skador. Men att påstå att materiels ting är mer värt än ett liv tycker jag är fel.

Det var inte polisen som gjorde att han körde av vägen. Han valde att dra, då gjorde polisen ett efterföljande, och då va han inte duktig nog att hålla sig på vägen. Jag är helt övertygad om att om han hade suttit i en bil så hade "alla" här, inkl du, tyckt att han fick skylle sig själv, att han var ett jävla klantarsel osv.

Varför smita om man inte har något att dölja?

Mer behövs faktiskt inte sägas...

OJOJ passa dig! Nu blir det snart lynchstämning om du som jag önskar livet ur folk när de inkräktar på din säkerhet eller snor dina saker!

haha, jag vet, förväntar mig nästan det.

men som tröst så skulle jag tycka likadant om det var någon annans stulna hoj som polisen jagade.

det är bara pinsamt med folk som bryter mot diverse lagar och sen blir upprörda över att polisen försöker ta dem..

självklart så ska de ju göra bedömningen när det blir för farligt för 3:e part.
men det är ju lite skevt när en del förväntar sig att polisen skall ta massa hänsyn till andra trafikanter när de själva uppenbarligen inte gör det när de väljer att vrida på i 250 och kryssa mellan bilarna för att komma undan.

jag väljer att stanna istället för att riskera mig själv eller någon annan.
så tycker jag, sen är andra givetvis välkomna att tycka helt annorlunda.

allt jag säger är att man alltid har ett val. när man gjort sitt val så får man stå för det och skylla sig själv om det går åt helvete. :)

absolut,håller med... men om det nu hada varit så att det varit polisen som kört på tanten i stället då... hade det då varit mcförarens fel?? eller är det tantens fel??

nej nu hände inte detta.. men kunde gjort..
för at inte dra ut på det så menar jag att i MÅNGA fall kanske polisen skulle struntat i det för att andra kan komma till skada o det är inget man vet i förväg utan det blir en ren chansning.
Sluta kör hoj själv, du kan också köra på gulliga tanter!

Som anekdot kan jag dra en historia om en knarkande 30-åring som stal bilar, gjorde inbrott och var allmänt stökig. Levde i samhällets skuggsida så att säga.
Han voltade med "sin" stulna bil och landade på taket en natt.
Hittades framåt morgonkulan och ambulans tillkallades.
Hans flickvän var död i passagerarsätet, själv var han svårt skadad.
Låg i respirator i två månader och vaknade upp med kraftig hjärnskada, med motoriska defekter, och var lam i bägge benen.
Hans mamma var så glad att hon grät.:confused:
För första gången i hennes liv behövde hon inte oroa sig över vad han gjorde och hon visste var han var.
Det var inte direkt så man trodde hon skulle reagera.

OBS! Detta har inget med aktuell händelse att göra.....tror jag...:rolleyes:

absolut,håller med... men om det nu hada varit så att det varit polisen som kört på tanten i stället då... hade det då varit mcförarens fel?? eller är det tantens fel??

nej nu hände inte detta.. men kunde gjort..
för at inte dra ut på det så menar jag att i MÅNGA fall kanske polisen skulle struntat i det för att andra kan komma till skada o det är inget man vet i förväg utan det blir en ren chansning.

Alla konsekvenser av smitningen är förarens fel, tycker jag. Polisen skulle inte kört på tanten om inte smitningen skett.

Sen är det ju så att just det faktum att olovlig körning och fyllekörning kan leda till att de kör på och skadar andra trafikanter.
Just det är skälet till att de försöker få stopp på densamme, innan detta händer.

Det är därför vi har körkort för olika fordon.

Är du inte myndig?
nu pratar vi inte om mig utan om mcföraren:tungan

om mamman ej hade särat på benen hade mcföraren adlrig fötts...

man kan vrida o vända på det som sagt.
skyller även på mcföraren att folk blir sura på mig på denna tråden då jag anser att hade han stannat för polisen hade denna tråd ej skapats.
detta är en konsekvens av hans handlande

Last edited:
Ny info på:

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/mc-forare-allvarligt-skadad(1479840).gm

Mc-förare allvarligt skadad
Växjö i dag 10:33 | Uppdaterad i dag 10:33

En 29-årig motorcyklist skadades svårt vid en olycka på onsdagskvällen. Olyckan skedde när han försökte undkomma polisen.

Det var vid 20.30-tiden på onsdagskvällen som polisen försökte stoppa två motorcyklister för en kontroll i anslutning till Teleborgsvägen, i Växjö. Den ene av förarna stannade vid patrullen men den andre, en 29-åring från Växjö, valde att köra vidare och försöka smita från poliserna. Polispatrullen startade genast ett efterföljande efter mc-föraren som körde en tung mc.
– Vi vet inte varför han smet, han hade mc-körkort och kamraten stannade, säger Robert Loeffel, informationschef vid Kronobergspolisen.
Efterföljandet skedde ute på Teleborg och Campus stundtals i hög hastighet och ett flertal försök att stoppa motorcyklisten gjordes. Efter en stund körde mannen ut från Campusområdet på Teleborgsvägen och söderut mot Tävelsås.
Strax söder om Teleborg på Jätvägen såg polispatrullen från ett längre avstånd hur mc-föraren utan synbar anledning tappade kontrollen på sitt fordon och körde av vägen och ut på en åker.

– Det var ingen kurva på platsen så något inträffade med motorcykeln, säger Robert Loeffel.
Mc-föraren skadades svårt vid olyckan han fördes först till centrallasarettet i Växjö men transporterades under natten till Universitets sjukhuset i Lund där han vårdats på intensivvårdsavdelningen.
Eftersom olyckan inträffat i samband med ett polisingripande har Kronbergspolisen, enligt rutinerna, gjort en anmälan till riksenheten för polismål i Malmö för att granska ärendet.

– Det görs alltid vid den här typen av händelser. Patrullen var inte i närheten av mc:n när olyckan inträffade och anmälan innebär inte att vi misstänker tjänstefel, säger Robert Loeffel.
Mc-föraren misstänks trafikbrott.

Men att påstå att materiels ting är mer värt än ett liv tycker jag är fel.

Nu vet jag ju inte om det var mitt inlägg som du syftade på.. :)
Men bara för att förtydliga så önskar jag ju såklart inte livet ur nån.

Olyckor kan hända alla, och det är lika tragiskt varje gång.
Jag menar bara att när det är självförvållat så får man skylla sig själv.

Om man väljer att gasa satan, långt över hastighetsgränsen, och sen brakar av så får man skylla sig själv. Likaså om någon väljer att försöka köra ifrån polisen. I första fallet kunde föraren valt att köra i en hastighet som han klarade av. I det andra fallet kunde föraren valt att stanna.
Man har alltid ett eget val. I inget av fallen gråter jag om de kör av vägen.

Hade killen stannat istället så hade han förmodligen inte kört av vägen. Men kanske istället fått ett straff som han troligtvis förtjänade.

Polisen gjorde helt rätt (enligt den info man kunnat läsa sig till)!

PS. Undrar fortf. vart CustomSkändaren håller hus...:confused:

Last edited:
nu pratar vi inte om mig utan om mcföraren:tungan

om mamman ej hade särat på benen had mcföraren adlrig fötts...

man kan vrida o vända på det som sagt

Kanske är ägaren till motorcykeln som har största skulden?
Han kanske låste hojen så dåligt att "tjuven" inte kunde låta bli att stjäla den.

Och då kanske det är samhällets fel för att ägaren inte hade ett sånt bra jobb att han hade råd med ett riktigt lås.

Och samhället skyller på konjunkturen...

Och konjunkturen beror på amerikanska bankers lånepolitik.
Bankcheferna är skulden.....eller deras mammor...?:va

Jag tycker att Polisen inte ska jaga skitsäckar. De kan ju bli stressade och drutta omkull och göra sig illa.

Jag tycker attägare av hojar inte ska låsa de, skitsäckar och parasiter måste ju h pengar till sprit och tjack när bidraget är slut.

Varför är det en dygd i Sverige att låta sig rövknullas av drägg ???

En straffmyndig person som inte är omyndigförklarad får ta ansvar för sina handlingar.

Hade föraren varit 6 år gammal hade din fråga haft en poäng.

lite sanning i det du skriver är det ju.. men där kan man ju med vrida på det ännu mera..
om du nu anser att om polisen kör på den där tanten o föraren av mcn är 18år då är det mcförarens fel att polisen kör på tanten.
men om mcföraren bara är 14år så är det polisens fel??.

Kanske är ägaren till motorcykeln som har största skulden?
Han kanske låste hojen så dåligt att "tjuven" inte kunde låta bli att stjäla den.

Och då kanske det är samhällets fel för att ägaren inte hade ett sånt bra jobb att han hade råd med ett riktigt lås.

Och samhället skyller på konjunkturen...

Och konjunkturen beror på amerikanska bankers lånepolitik.
Bankcheferna är skulden.....eller deras mammor...?:va

think out side the Box.

En som har fattat;) :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...