Polisjakt i Lomma

Det är så det måste fungera i ett samhälle som börjar krakelera. Varje bra polis måste veta och känna att han eller hon har omgivningens stöd när dom gör ett ingripande - speciellt om dom är solo och särskilt om omgivningen är stökig eller rent av fientlig.

Gå fram, stanna på lagom avstånd, sök ögonkontakt och meddela att du håller koll bakom polisen eller kan bistå om det eskalerar. Oftast behöver man inte yttra något alls - en erfaren polis läser av dig snabbt och enkelt.

Det betyder massor för polisen på plats att veta att någon håller koll så dom kan ägna sig helhjärtat åt att säkra personen som krånglar.

Jag vet.
Detta låter fruktansvärt... View attachment 518718
...men jag står för det.
Det kunde absolut varit jag som agerade "cuck" enligt din terminologi.

Jag har redan gjort det, jag vet att det är uppskattat om det görs på rätt sätt och jag hade gjort det igen.
Du hör att polismannen ber killen stanna kvar lite när han är på väg att ge sig av.
Kanske vill han veta mer om varför snubben stannade, kanske vill han ha stöd tills mg är ordentligt avvisiterad och klar för vidare transport.

Jag är kanske ingen polisälskare, men jag uppskattar ett samhälle som hänger ihop och fungerar. Det behövs insatser från oss alla för att laga det som gått snett de sista 10 åren. Det räcker inte att rösta vart fjärde år och sedan gnälla över att ingen "gör något."

Edit:

Ja, och jag är medveten om riskerna att ingripa, med eller utan polis på plats:

Och ändå. Det måste göras. Vi som bor i landet och vill fortsätta bo här måste ta tillbaka samhället till den punkt där asocialt beteende inte längre är gångbart. Värderingar, moral och anständighet går inte att lägga ut på entreprenad.
Och om 10 år kommer snubben kunna pissa på Mikaels grav och knulla brudar varje dag :hihi

Barnet blir utan pappa och traumatiserad medan samhället tillåter mördaren njuta av frihet och möjlighet att göra samma sak igen om några år :tummenupp

Varför vill inte folk skaffa barn längre? :va

Vad har man för bete i fällorna? Munkar?

Polisfälla = tex grävd grop i skogen mitt på stigen, kamouflerad med lövverk. Moped rundade, polis på BMW åkte i.

Det var planen. Vi hade en, kom dock endast till användning att själv gömma sig i när vi fick jagis av ursinnig bilägare som inte gillade när vi gömda bakom en häck kastade svamp på hans bil… :va

#pojkstreck #förstamoppen #sattyg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vad har hänt med forumet? Är det bara pk-gubbar med BMW kvar?
Ingen aning vad tjommen gjort som retat upp snuten. Men minns själv att det hände ett antal gånger när man var yngre att man hängde av bängen. Oftast för att man inte ville bli stoppad, men ibland enbart för att man ville ha kul. Nu var det visserligen på tiden innan sporthoj.com ens existerade men så väldans gamla har vi väl inte blivit att vi hejar på snuten alla lägen?
Har även jag haft nöjet att tävla mot BG och då var det svårt att hänga med, får väl skylla på att man blivit gammal eller nåt.

Polisfälla = tex grävd grop i skogen mitt på stigen, kamouflerad med lövverk. Moped rundade, polis på BMW åkte i.

Det var planen. Vi hade en, kom dock endast till användning att själv gömma sig i när vi fick jagis av ursinnig bilägare som inte gillade när vi gömda bakom en häck kastade svamp på hans bil… :va

#pojkstreck #förstamoppen #sattyg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den andra varianten är väl fasta objekt som läggs ut/körs emellan, smal hoj kommer igenom tjocks GS fastnar :hihi

Vad har hänt med forumet? Är det bara pk-gubbar med BMW kvar?
Ingen aning vad tjommen gjort som retat upp snuten. Men minns själv att det hände ett antal gånger när man var yngre att man hängde av bängen. Oftast för att man inte ville bli stoppad, men ibland enbart för att man ville ha kul. Nu var det visserligen på tiden innan sporthoj.com ens existerade men så väldans gamla har vi väl inte blivit att vi hejar på snuten alla lägen?
Har även jag haft nöjet att tävla mot BG och då var det svårt att hänga med, får väl skylla på att man blivit gammal eller nåt.
Här kämpar man konstant i motvind mot GS gubbar och norrlandspingviner, hur fan så pass många moralkärringar lyckats nässla sig in i ett forum som en gång i tiden var tvättäkta hortryckeri rakt igenom är för mig en gåta :va

Finns det något slags tecken man kan visa för mc snutar såsom BG där man tydligt signalerar att man inte har en jävla aning om vad man håller på med och att man kommer klota deluxe om de pushar en? :rofl Hade fan hellre fått en helikopter på mig än BG, usch... :gråta

Finns det något slags tecken man kan visa för mc snutar såsom BG där man tydligt signalerar att man inte har en jävla aning om vad man håller på med och att man kommer klota deluxe om de pushar en? :rofl Hade fan hellre fått en helikopter på mig än BG, usch... :gråta
Har en bekant som bodde i Göteborg för många år sedan..
han hade meckat lite på hojen & ville testköra den, fast det var avställd, obes & oskattad.
efter en mindre repa så stod han vid rödljus när mcpolisen kommer upp bakom.
vad gör han tror du ? jo, han får hjärnsläpp.. drar rödljuset, kör som fan genom halva stan. bränner fler rödljus, stopplikt, mm mm.
efter 2-3 min körning, tittar han bakåt för att kolla om han lyckats skaka av polisen.. bara för att upptäcka att polisen ligger 2 meter bakom..
han körde in till kanten & gav upp...

Gissa vem det var ? :)

1 år utan kort & 28 lax i dagsböter blev det.
tur att spårvagnen gick till jobbet för han

Här kämpar man konstant i motvind mot GS gubbar och norrlandspingviner, hur fan så pass många moralkärringar lyckats nässla sig in i ett forum som en gång i tiden var tvättäkta hortryckeri rakt igenom är för mig en gåta :va

Baserat på skiten du skriver i dina egna inlägg känns det som att de flesta GS-gubbar och Norrlandspingviner har aningens mer erfarenhet än dig. Av livet i allmänhet och av motorcyklar i synnerhet.

De flesta sådana har med stor sannolikhet hängt av snuten mer än en gång. Men man har också vett att välja sina tillfällen. Därför blir man inte väldigt imponerad av någon förortskrigare som försöker dra snuten inne i ett tätbebyggt område, men inte lyckas. Trots att man klipper ett antal övergångsställen. Trots att man åker mot mötande trafik både in och ut ur rondeller. Och istället lägger sig på vägen in i en rondell, som det fega knäsvaga kräk man sannolikt är…

Om inte annat förtjänar han tre-fyra extra njurslag för en utomordentligt dålig körning.

Enköping i början på 70-talet. Min farsa hade varit och dansat på stadshotellet i Enköping. Några raggare störde hans nattsömn. Farsan gick ut i kalsonger och träskor bad dom lugna ner sig. Håll käften gubbe var svaret. farsan gick fram till föraren öppnade dörren gav honom en rak höger. dom var fyra i bilen en flydde, tre stycken fick smaka högernäve. farsan fick en månad på viskan. Åklagaren Andersson du kan välja anstalt. Farsan svarade jag vill sitta på Hinseberg.
Det var mer rakt och ärligt!
Enda anmärkningen jag har är att någon fegskit anmälde honom, så att det blev en rättslig procedur.
Han gjorde ju helt rätt, det var handling och konsekvens.
Men det är tyvärr andra tider nu, det ska daltas hela vägen och balanseras på gränsen till sina rättigheter.
Skyldigheter, respekt och hänsyn kommer allt senare i vokabuläret...

Baserat på skiten du skriver i dina egna inlägg känns det som att de flesta GS-gubbar och Norrlandspingviner har aningens mer erfarenhet än dig. Av livet i allmänhet och av motorcyklar i synnerhet.

De flesta sådana har med stor sannolikhet hängt av snuten mer än en gång. Men man har också vett att välja sina tillfällen. Därför blir man inte väldigt imponerad av någon förortskrigare som försöker dra snuten inne i ett tätbebyggt område, men inte lyckas. Trots att man klipper ett antal övergångsställen. Trots att man åker mot mötande trafik både in och ut ur rondeller. Och istället lägger sig på vägen in i en rondell, som det fega knäsvaga kräk man sannolikt är…

Om inte annat förtjänar han tre-fyra extra njurslag för en utomordentligt dålig körning.
Har nog en hyfsad aning om vilken provokatör du dividerar med. Det är alltid något i språket som avslöjar, om inte förr så senare. Ibland är det kul att hugga på betena så jag klandrar dig inte.

Polisen var möjligtvis ännu mer vänstertrafikbenägen än huliganen. (Minst) En konstapel på omålad snuthoj hade ett bedrövligt beteende på Malmös gator när jag bodde där. Bara för att han kunde, såvitt jag förstår. Är det denne? Klart han kände sig kränkt av att bli bak. Kan förklara det lätt överdrivna beteendet.

Man får beundra konstapelns tilltro till omgivande trafikanter i den stan. Har det månne med sänkta intagningskrav att göra?

Filmen har väl avhandlats tidigare. Borde kolla vad jag tyckte då, om jag hittar..

Det var mer rakt och ärligt!
Enda anmärkningen jag har är att någon fegskit anmälde honom, så att det blev en rättslig procedur.
Han gjorde ju helt rätt, det var handling och konsekvens.
Men det är tyvärr andra tider nu, det ska daltas hela vägen och balanseras på gränsen till sina rättigheter.
Skyldigheter, respekt och hänsyn kommer allt senare i vokabuläret...

Ja det är klart att den som säger "håll käften" ska ha en knogmacka och även dennes kompisar bör bestraffas kollektivt.

Har nog en hyfsad aning om vilken provokatör du dividerar med. Det är alltid något i språket som avslöjar, om inte förr så senare. Ibland är det kul att hugga på betena så jag klandrar dig inte.

Polisen var möjligtvis ännu mer vänstertrafikbenägen än huliganen. (Minst) En konstapel på omålad snuthoj hade ett bedrövligt beteende på Malmös gator när jag bodde där. Bara för att han kunde, såvitt jag förstår. Är det denne? Klart han kände sig kränkt av att bli bak. Kan förklara det lätt överdrivna beteendet.

Man får beundra konstapelns tilltro till omgivande trafikanter i den stan. Har det månne med sänkta intagningskrav att göra?

Filmen har väl avhandlats tidigare. Borde kolla vad jag tyckte då, om jag hittar..
Länka gärna till den tråden så skall jag se vad jag tyckte då... :crash 🤣

Ja det är klart att den som säger "håll käften" ska ha en knogmacka och även dennes kompisar bör bestraffas kollektivt.

Det beror väl på vilken raggarbil de har…?

En sönderbucklad och dieselkonverterad fyrdörrars 62’a Impala som släpar stötfångaren i backen, skrålar Fröken Snusk på full volym och är ett direkt hot mot besiktningsfriheten…? Solklart njurslag plus tandstensrensning på samtliga i bilen, inklusive damer.

En skön muskelbil…? Nä, va fan…!

Det beror väl på vilken raggarbil de har…?

En sönderbucklad och dieselkonverterad fyrdörrars 62’a Impala som släpar stötfångaren i backen, skrålar Fröken Snusk på full volym och är ett direkt hot mot besiktningsfriheten…? Solklart njurslag plus tandstensrensning på samtliga i bilen, inklusive damer.

En skön muskelbil…? Nä, va fan…!

Dom som med flit sätter sönder klassiska bilar förtjänar förstås den där knogmackan redan innan de öppnat munnen.

Dom som med flit sätter sönder klassiska bilar förtjänar förstås den där knogmackan redan innan de öppnat munnen.

Det har ju alltid funnits ett antal egoister som struntar i att deras handlingar sabbar för kollektivet. Nobelpristagaren som wheelade hojen rakt in i framrutan på bilen i Luleå är en av dem. Förortskrigaren i den här tråden en annan. SH’s nya (nåja…) supertroll en tredje. Samtliga struntar fullständigt i att deras handlingar spär på motsättningar mellan allmänhet och motorcyklister, men tjurar lik förbannat som fyraåringar - eller startar trådar på SH - när försäkringskostnader går upp och när lagkrav utökas.

Motsvarigheten inom raggarbilsvärlden är dessa mängder med besiktningsbefriade gamla klassiska bilar som i själva verket är rullande nattklubbar i ytterst tveksamt skick. Alltid med motor, låda och väghållningskomponenter som passerat bäst-före datum. Alltid med någon form av vätskeläckage som lämnar tydliga spår runt varje byhålas cruisingstråk. Aldrig med tillräcklig markfrigång för att inte skrapa lös antingen bakstötfångaren eller beläggningen på farthindret. Ändå besiktade in i evigheten…Sedan gnäller man när besiktningsfriheten sätts under lupp och när politiker vill införa ELV-direktivet…

Det har alltid funnits människor som har svårt att förstå uttrycket ”frihet under ansvar”, men jag undrar om de inte blir fler och fler…?

Det har ju alltid funnits ett antal egoister som struntar i att deras handlingar sabbar för kollektivet. Nobelpristagaren som wheelade hojen rakt in i framrutan på bilen i Luleå är en av dem. Förortskrigaren i den här tråden en annan. SH’s nya (nåja…) supertroll en tredje. Samtliga struntar fullständigt i att deras handlingar spär på motsättningar mellan allmänhet och motorcyklister, men tjurar lik förbannat som fyraåringar - eller startar trådar på SH - när försäkringskostnader går upp och när lagkrav utökas.

Motsvarigheten inom raggarbilsvärlden är dessa mängder med besiktningsbefriade gamla klassiska bilar som i själva verket är rullande nattklubbar i ytterst tveksamt skick. Alltid med motor, låda och väghållningskomponenter som passerat bäst-före datum. Alltid med någon form av vätskeläckage som lämnar tydliga spår runt varje byhålas cruisingstråk. Aldrig med tillräcklig markfrigång för att inte skrapa lös antingen bakstötfångaren eller beläggningen på farthindret. Ändå besiktade in i evigheten…Sedan gnäller man när besiktningsfriheten sätts under lupp och när politiker vill införa ELV-direktivet…

Det har alltid funnits människor som har svårt att förstå uttrycket ”frihet under ansvar”, men jag undrar om de inte blir fler och fler…?
Apropå cruising och gamla bilar. Det var crusinghelg här i byn när jag flyttade till det nya garaget. Jag såg nog 5 gamla amerikanare med motorhuven öppen stående längs kilometern mellan de två garagen. När det var powermeet i Västerås brukade det alltid stå ett par längs motorvägen som vädrade motorn med.
För att inte tala om när man hamnar bakom en när man kör hoj och börjar må illa av all bensin de inte förbränner.

Varför är de i så dåligt skick så ofta?

"... utan körkort, grov vårdslöshet ..:" - där flyger ju hela poängen med att njuta av en hojtur. Visst kan man vara entusiastisk och tjyvköra lite innan man fått sitt kort, vem har inte gjort det, gör det diskret och snyggt bara. Och OM nu polisen vill mig nåt då stannar jag och säger "Goddag. Vad kan jag hjälpa dig med?", inte försöka köra ifrån snuten som en skrämd kattjävel. Sånt slutar oftast illa och man bygger på sin karma hos myndigheten på ett väldigt oskojigt vis.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman