uncletom
Gudomlig sporthojare
".. jag ordnar det, imorgon." , eller "Ska bara rulla lite till .. "Varför är de i så dåligt skick så ofta?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
".. jag ordnar det, imorgon." , eller "Ska bara rulla lite till .. "Varför är de i så dåligt skick så ofta?
Säker på det? Den outfiten skulle ju ingen vid sina sinnes fulla bruk visa sig ute i.Minns jag rätt så var det en polis som klev in på sin lediga tid.
Jag såg nog 5 gamla amerikanare med motorhuven öppen stående längs kilometern mellan de två garagen. När det var powermeet i Västerås brukade det alltid stå ett par längs motorvägen som vädrade motorn med.
Apropå cruising och gamla bilar. Det var crusinghelg här i byn när jag flyttade till det nya garaget. Jag såg nog 5 gamla amerikanare med motorhuven öppen stående längs kilometern mellan de två garagen. När det var powermeet i Västerås brukade det alltid stå ett par längs motorvägen som vädrade motorn med.
För att inte tala om när man hamnar bakom en när man kör hoj och börjar må illa av all bensin de inte förbränner.
Varför är de i så dåligt skick så ofta?
Finns mängder med orsaker, men den överlägset vanligaste är kylproblem på grund av
1) Vattenpump med sextio år / hundra tusen mil på nacken, som inte pumpar ens hälften av en ny pump
2) Kylare full av klet och beläggningar från sextio år / hundra tusen mil
3) Fläkt styrd av mekanisk slirkoppling som inte längre fungerar som den ska
Fräsch vattenpump (gärna av modern högflödesvariant), fräsch aluminiumkylare och termostatstyrd elfläkt brukar göra susen.
Det gjorde jag till en kollega och den funkade inte alls lika bra som hennes Autobianchi hade gjort.Därför rekommenderar jag en ny Toyota till alla som känner att de borde fråga om bilval.
Nej, inte säker alls.Säker på det? Den outfiten skulle ju ingen vid sina sinnes fulla bruk visa sig ute i.
Läser man kommentarerna på YT så är där många som hävdar att det inte var en PolisSäker på det? Den outfiten skulle ju ingen vid sina sinnes fulla bruk visa sig ute i.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |