Jahopp, då var det min tur, eller nästan i alla fall. Bor som sagt i Högsbo-trakten, och nån gång de senaste dagarna har nån/några varit inne i mitt garage, pajat mitt tändingslås samt lyckats slå bort en bit ur navet på den ena bromskivan. Har sällan varit så förbannad som när jag fick syn på eländet.![]()
Som tur är har både styrlås och skivbromslås gjort sitt jobb, så cykeln står i alla fall kvar, men är okörbar.Ni som bor i krokarna får gärna dela med er om ni har sett några misstänkta personer som kan tänkas vara ute efter att sno hojar.
EDIT: En helt vinröd Shoei-hjälm i storlek L eller XL försvann samtidigt. Farsans hjälm som jag hade lånat.![]()
var ju bara 2 dagar sen du kollade till den.. det går fort.. själv kör jag med larm.. skivbroms lås med larm.. kätting.. skivbromslås i drevet..granit lås.. och skulle den larma (sover med öppet fönster) så springer jag ned i kallingarna med en gammal polisbatong .. funderar på att skaffa ett painball gevär helautomatiskt och skruva upp trycket något djävulskt.(den som blivit träffad vet hur djäkla ont det gör) . ser man oxå vem som försökt sno den då dem har färg på sig. om dem nu skulle springa in bland folk..