Polisjakt i Högsbo

Jahopp, då var det min tur, eller nästan i alla fall. Bor som sagt i Högsbo-trakten, och nån gång de senaste dagarna har nån/några varit inne i mitt garage, pajat mitt tändingslås samt lyckats slå bort en bit ur navet på den ena bromskivan. Har sällan varit så förbannad som när jag fick syn på eländet. :mad:

Som tur är har både styrlås och skivbromslås gjort sitt jobb, så cykeln står i alla fall kvar, men är okörbar. :huvet Ni som bor i krokarna får gärna dela med er om ni har sett några misstänkta personer som kan tänkas vara ute efter att sno hojar.

EDIT: En helt vinröd Shoei-hjälm i storlek L eller XL försvann samtidigt. Farsans hjälm som jag hade lånat. :gnissla

var ju bara 2 dagar sen du kollade till den.. det går fort.. själv kör jag med larm.. skivbroms lås med larm.. kätting.. skivbromslås i drevet..granit lås.. och skulle den larma (sover med öppet fönster) så springer jag ned i kallingarna med en gammal polisbatong .. funderar på att skaffa ett painball gevär helautomatiskt och skruva upp trycket något djävulskt.(den som blivit träffad vet hur djäkla ont det gör) . ser man oxå vem som försökt sno den då dem har färg på sig. om dem nu skulle springa in bland folk..

Flatås Torg är nog ett bra ställe att hänga av Polisen på. Finns en liten ramp att köra hoj på men bilar får inte plats.

Jag hämtar mina paket från Posten där.

Jo, de drog ju upp till höger förbi hindret och polisen fick fortsätta till fots.

Jahopp, då var det min tur, eller nästan i alla fall. Bor som sagt i Högsbo-trakten, och nån gång de senaste dagarna har nån/några varit inne i mitt garage, pajat mitt tändingslås samt lyckats slå bort en bit ur navet på den ena bromskivan. Har sällan varit så förbannad som när jag fick syn på eländet. :mad:

Som tur är har både styrlås och skivbromslås gjort sitt jobb, så cykeln står i alla fall kvar, men är okörbar. :huvet Ni som bor i krokarna får gärna dela med er om ni har sett några misstänkta personer som kan tänkas vara ute efter att sno hojar.

EDIT: En helt vinröd Shoei-hjälm i storlek L eller XL försvann samtidigt. Farsans hjälm som jag hade lånat. :gnissla

Fan vad surt! Har du eget eller delat garage?
Är faktist lite nojig för att köpa en nyare hoj.

Last edited:

Fan vad surt! Har du eget eller delat garage?
Är faktist lite nojig för att köpa en nyare hoj.

Det är ett vanligt bilgarage som vi är två som delar på. Tyvärr är det extremt lätt att ta sig från ett garage till ett annat. Min garagekompis vågade inte ha kvar sin hoj heller nu när min blev stulen. (Se separat tråd) :gnissla

varning!

Tänkte bara varna för att lämna hojen utan uppsikt vid Askimsbadet. Jag lämnade hojen där låst i 15 min. När jag kom tillbaks hade någon amatör till kukhuvve försökt bryta upp tänningslåset. (Hojen stod låst plus att det är en ny hoj som har startspärr! )
Vad fan skulle han göra? stå och varva med den eller?

Det tog mig 20 minuter tills jag lyckades få i nyckeln och sedan tog det ytterligare 20minuter å massa svordomar tills jag fick ur nyckeln igen.
Efter att fått pilla med låset ett tag så funkar det nu igen. Men fan att folk inte kan låta saker och ting vara !
MITT ÄR INTE DITT!

Fosgate: Det kan säkert vara samma jävla ungar som drog iväg med min hoj. Dom verkar även i mitt fall ha gått på tändningslåset först av allt. (Vet det, eftersom första stöldförsöket misslyckades) Man skulle vilja ställa ut en hoj som lockbete nånstans. :gnissla

Hmmm... Tyckte tidigare idag att man var nojjig när man åkte runt på ärenden i eftermiddags. Stopp på 4 olika ställen under en timme, men varje gång envisade jag mig att ta fram skivbromslås under kutsen. Nu när man läser här kanns det befogat :gnissla
Men det e ju helt sjukt...att man inte ska kunna vara lugn när man parkerar hojen NÅGONSTANS. Ju mer lås destomer triggar det tjuvarna verkar det som. Burar eller gallerdörrar kvittar. Sålänge saker kan kapas så görs det.
Trots försäkring känner man sig inte trygg...man vet hur jävla mycket strul och väntan på få ersättning, från ett bolag som ständigt höjer premierna för framförallt mc-åkarna av sportigare rang. Antagligen ligger väl dem även på topplistan av stulna 2 hjulingar bortsätt från mopeder...eller :va

Näee..det säkraste för att få behålla hojen är nog att ständigt köra den...kanske i skift med pålitliga kompisar :D Fast då börjas det väl säkert rånas vid rödljusen... :huvet Fy fan!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti