Polishjälp

Blondie skrev:
2218401 Finns massa hojåkande poliser som har förståelse för oss o lite hastighetsöverträdelser.

Men idiotkörning blir nog alla sura på. :tomten

Har träffat båda sorterna med olika resultat :fatta!

Har den uppfattningen att mc-poliser är de gråaste och tråkigaste poliserna... ingen vill ha dem i en bil.. så enda sättet är att sätta dem på en hojj.. då stör de ingen..(polis iaf)

Rash skrev:
2217770 Eftersom det finns så oerhört många (90%) som inte kör om polisbilar som kör saktare än laglig fart så tycker jag att polisen ska försöka hålla laglig fart..
Varken mer eller mindre. Om det inte finns någon väldigt bra förklaring till det då..
Problemet är väl också att laglig fart är 110 och nedåt, mao är 105 en bra fart enligt lagboken.

Äventyr på 2hjul när det är som bäst :hihi

gixxer300 skrev:
2218419 Har den uppfattningen att mc-poliser är de gråaste och tråkigaste poliserna... ingen vill ha dem i en bil.. så enda sättet är att sätta dem på en hojj.. då stör de ingen..(polis iaf)
Jag mötte en mc-polis förra sommaren som stoppade mig, jag körde lite för fort på 50väg, han åkte bakom mig så han hann inte mäta upp hastigheten exakt osv. Men skitsamma, poängen var att han var hur trevlig som helst trots att jag gjort lite fel!

Last edited:
För hundra år sedan var jag och några kompisar ute och åkte inlines borta vid kaknästornet, på väg tillbaka till stan igen får vi en Polisminibuss efter oss. En av cheyerna som inte är så van vid att färdas på åtta hjul blir nervös och dundrar rakt ner i diketnär hon försöker släppa förbi polisbussen på den ändå rätt breda vägen. Hon krashar såklart nere i diket och ut ur polisbussen hörs "Du får tio utav tio poäng för den vurpan!"

När vi var 13 år så blev men ju lite skakis i knäna bara man hörde ordet Polis, så detta gjrode att vi började skratta hysteriskt. Cheyen som kotade klarade sig dock bra!

Så de så!

Vi har minst två trevliga mcpoliser i gbg.

Men de har ingen humor ang mitt skattemärke med siffran 13 o texten polis polis potatisgris

Back