Poliserna kör sämre idag

164 fall?? vad fan håller dom på med? o det bara i skåne. just nu känns det som att dom orsakar mer olyckor än alla mcförare tillsammans. 0-visionen va, snacka om o kasta sten i glashus. SKAMVRÅN VÄNTAR. ännu ett bevis för att lagar är till för att brytas på alla instanser alla nivåer, i mean wtf could happen. inget!!

Kan ta ett prakt exempel från moppetiden.

Var ute med min max trimmade moppe och körde. Fick snuthäng, och efter ett tag skakade jag av mig dom. Men klockan var tre på natten så vågade inte forsätta att köra hela vägen hem utan stannade i ett skogs bryn. Står där i kanske 15min då helt plötsligt snutbilen cruisar förbi i 10kmh. Lägger ner moppen och lägger mej på den. Snuten stannar till, men sen spinner han iväg. Står kanske 10-15min till med en puls på 200. Då plötsligt jag kollar åt sidan och ser en hund 30m bort, vemfan rastar hunden så här dax tänkte jag och kickade igång moppen, när jag kommit ut ur skogen (3m) körning så möts jag av en polisman som slänger sig och tar tag runtnacken och drar mig och hojjen i backen. Jag hamnar underhojjen och bränner mig som satan på kröken, försöker i en panikartad rörelse trycka bort moppen men då tar polisen tag i armen och skriker, - ligg still för i helvete! sen kör han upp armen så långt han kan i polisgreps form och sätter sig på mig och anropar sin kolega. Medans allt händer står en bjässe till forrester och skäller brevid. Kollegan kommer, sen står dom och berättar hur körd och korkad jag är i 5min innan dom kör in mej i bilen,sen tar ena snuten moppen och kör in den till statoin.

Hitils hardom igenligen ju inte gort något fel.
Väl på station visar jag brännsåret på benet, märken över halsen och kunde knappt röra vänster arm. Då sa han - Vi kanju stryka det här med att du försökte köra ifrån oss!
Sen ialf så beslagtar dom moppen
Jag blir kallad till förhör och för att hämta moppen 1 månad(!) senare. När jag kommer ner till moppen ser den röv ut. Nerisad och dom har tagit allt trim. VILKET DOM INTE får göra på en Eu-moppe (registerat fordon). Då börjar snacka lixom vafan harni gjort blablabla grejer för 8000 dom vill jag ha tillbaka. Ni fårju inte ta från ett reg fordon. Sen var det massa skador på den.
Men då hotar snuten med att anmäla mig för vårdslöshet i trafik, och för att jag försökte köra på honom när jag körde ut ur skogen om jag skulle *tjafsa på nå mer* . Hur som helst blev dömd för olovlig kiörning o.s.v moppen gick väl ner än sisådär 10k i värde + förlorade grejer för 8k.

En till kulgrej som läste i tidningen dagen efter var att samma natt och tid hade ett ungdomsgäng gjort ett bål av parkbänkar i den lokala stadsparken. Men polisen hade inte resurrse för att leta efter dom förrövarna. Men att jaga moppepojkar var inget problem. Prioriterings faktor A1 lr?

Så här såg den ut dagen innan dom tog mej.

tavlingsbidrage1.JPG

Samma dag som jag fick tillbaka den.

moppennuefteringetrim.JPG

OBS! tryckte på orgcyllen där bara för att inte få ner skit i vevhuset o.s.v.

Ja så går det när man blir tagen.:D

Kör man lite regälare saker så är det bara köra vidare som man brukar så är dom borta efter nästa husknut :rolleyes:

Lezo skrev:
2626831 Kan ta ett prakt exempel från moppetiden.

köra trimmad moppe är ett allvarligt brott i dagens samhälle, klart man lägger ner tid på att skruva bort prylar -meka och jaga moppar på arbetstid är ju kanon kul

KGK skrev:
2626842 köra trimmad moppe är ett allvarligt brott i dagens samhälle, klart man lägger ner tid på att skruva bort prylar -meka och jaga moppar på arbetstid är ju kanon kul

Hehe, men ändå? Poliserna skickade moppen till närmaste besiktnings firma 6 mil bort. Dom måste ju lägga ner mkt tid och pengar på en sådan skit grej.

väl använda skattemedel...,, en saker är viktigare än andra, vart tog dina grejer vägen? minns jag rätt så har det hänt att beslagtagna vapen har dykt upp i tjuvjaktshärvor med poliser inblandade, en del av grunden till filmen Jägarna?

Jägarna är delvis baserad på ett verkligt fall av organiserad tjuvjakt i Norrbotten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jägarna

Last edited:
KGK skrev:
2626856 väl använda skattemedel...,, en saker är viktigare än andra, vart tog dina grejer vägen? minns jag rätt så har det hänt att beslagtagna vapen har dykt upp i tjuvjaktshärvor med poliser inblandade, en del av grunden till filmen Jägarna?

Jägarna är delvis baserad på ett verkligt fall av organiserad tjuvjakt i Norrbotten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jägarna

KGK skrev:
2626856 väl använda skattemedel
Hehe, anar en gnutta ironi? :va

Freddola skrev:
2626832

Kör man lite regälare saker så är det bara köra vidare som man brukar så är dom borta efter nästa husknut :rolleyes:

Det är sånt man lär sig när man blir äldre och klokare:D

verkar inte va så många som sett programmet, se det på svt.se, its worth it. det som gjorde mej mest förbannad va att poliserna försökte dölja/förklara bort att dom faktiskt låter n00bsen köra som fan t.o.m på fel sida av vägen, och om det smäller (som det bevisligen gör ganska ofta) ja då har dom helt plötsligt glömt bort att det va dom som va på andra sidan vägen och att dom kört fort som fan i "utbildningssyfte". hade dom bara vart ärliga o sagt ja så här går det till o sen stått för det, istället för att försöka försköna situationen då hade jag inte blivit lika förbannad. och sen att alla håller varandra om ryggen även när det är så jävla obvious att dom hittar på. sen att ordet spekulation förekommer friskt och ingen faktiskt tvingar ur dom sanningen, det är fan sjukt

GuW skrev:
2627973 Vad gnäller du för, poliserna gjorde helt och hållet rätt.
Skulle dom göra så med alla moppefuckon som lägger 8lök på trim häromkring skulle jag fan blommografera stationen.

Frågan är varför man lägger 8k på en moppemotor när du kan få en 125 lr 250
crossmotor för dom pengarna som kommer ger 3-6 ggr så mycket effekt :D

Freddola skrev:
2628064 Frågan är varför man lägger 8k på en moppemotor när du kan få en 125 lr 250

varför finns det krig?

Freddola skrev:
2628064 Frågan är varför man lägger 8k på en moppemotor när du kan få en 125 lr 250

Ssssh, jag säljer moppetrim juh... :D

GuW skrev:
2627973 Vad gnäller du för, poliserna gjorde helt och hållet rätt.

Kör jag kinamoto mats? nej mala bike råkar va en cyckel, den sämsta du kan få tag i (biltemas förra cyckel märke).
Och shure, det var inget fel med att dom tog mej lr nått sånt det väl till 100% rätt och jag antydda inge annat.
Det som var hela grejern var att dom tog grejer dom inte fick ta, Det som ska göras ärju att moppen ska få kör föbud göras orginal och genomgå en besiktning. Men polisen struntande blankt i lagboken.

GuW skrev:
2628204 Jag vet inte om det har ändrats på senaste tiden, men uppenbara icke orginalprylar får dom väl ta fortfarande, eftersom det är prylar som inte sitter på från fabrik, och således aldrig kan gå att få godkända.

Skit samma, du trimmade din moppe, du torskade, dom förverkade prylarna så att du inte skulle återfalla i kriminalitet (eller sälja till något annat fucko), och framförallt, du hör inte hemma på ett mc forum, eftersom du ska bli sveriges mest erkända bilbyggare på ett par år.

Malabike kan du få rätt på, jag visste att det var sveriges förodligen sämsta cykel, eftersom jag lagar skiten, men eftersom det stod under "Hoj" så förutsatte jag att biltema som så många andra hade börjat sälja kina-minis, mitt fel, det tar jag på mig.

Förövrigt hörde varken din historia eller mina svar hemma under rubriken "Polisen kör sämre i dag"

Starta en gnälltråd på Lunar eller Apberget eller nåt...

Du kan visst inte ta allt med en gnutta ironi? Skrev det på info delen lr vad det kallas helt omotiverat.
Och nej snuten får ta och förverka delar från 30moppar som inte finns registrerade. Det ärju ffs dom om du skulle åka fast med en trimmad bil så när du kommer för att hämta den så kollar du in unde r huven och dom har rykt ut turbon och skrotat den. Och du kanju din fittiga bondläpp från umeå attityd och joina bike.se och jaga *fuckon* med blåslampa eller återgå till ditt jobb som cyckel repratör på biltema *host*As garv*host*.:hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg