Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
Ah dessa tjej-cops... Måste ha svårt å finna killar i privata livet.

-men mig ska dom finna när jag kissar i en gränd, slänga på handklovar, försöka förnedra, å sen ge böter. Slutade med böter, men dom kommer nog inte ge sig på en gränd-kissare igen. Vilka spelare....

:kocko
:rofl Oj vad snabbt vi avlägsnade oss från ämnet då...

Tja, ibland har man lite flyt åsså..

Episod ur gårdagskvällen..

Scenariot:
Efter väl utförd lattjolajbanskväll :banana med mycket gummirök och åka på både ett hjul, åka mot varann och mäta snopp i Sthlmsnatten så styrdes kosan mot lokala vattenhålet Zu Donk / Sveavägen för att spänna ut skinnstället en bit :D

Vi åker i samlad tropp ifrån Skogis ut på 73:an mot city, då klockan är runt 23-tiden, så har kvällsmörkret börjat lägga sig och jag har inte bytt visir utan åker med ett sånadära blåspegelvisir..
Ser i backspegeln längre bak att det kör av en bil med xenonljus ifrån 73an ner på avfartsträckan/Skarpnäck med ganska hög fart, tittar till igen och ser att bilen sätter fart ut på 73an igen och det går undan ganska hyffsat.

Själv så ligger man i moderata 100-110 och puttrar fram med skjuss, lagstadgadfart på 73an är 70km och jag syndar :rolleyes:, längre fram innan avfarten mot Södra länken har beslutsfattarna bestämt att det ska vara 50 istället :rolleyes:.
Jag ser nu bilen med xenonljusen närma sig mig i ganska hög fart..
Första tanken som dyker upp är:
-"Aha, en Zatzymupp som måste torkas av rejält" omoget? självklart, men det är sådanahär tillfällen som förgyller vardagen

Börjar klia lite på gasen när bilen börjar komma upp jämnsides och är redo att tippa FULLT när jag igenom mitt aningen mörka visir ser...redan listat ut det va? :gnissla
Ojdå :rolleyes: vad gör man nu då...mätaren står på 112km, jag har prexis kommit in på 50-sträckan och jag har skjuss...avfarten ner mot Södra länken är bara 300 bort och dom har en SAAB 9-5 kombi
Beslutsfattning...
Nä, jag har skjuss och det är fan inte värt att riskera något, bara tippa av och ta smällen..FANFANFANFAN :huvet

Tippar av fett och kollar in i den blåvita bilen som nu är jämnsides med mig..i bilen ser jag någon som flaxar med armarna febrilt..jaja, slå på blandarjävlarna nu och ta min lapp då!

Men, istället nöjer sig dom med att kolla att jag dämpar fett och sedan lägger sig dom framför och kör i 48 innan dom svänger av rondellen mot Globen!!
Va fan?
Dom inte vilja hava mig?
Hmmm..mig lurar dom inte, ser att dom kör upp på rampen och jag sätter min ena kula på att nu tror dom att jag i ett lyckorus ska stämpla pluggen och dom ska åka ner på andra sidan rampen och få jaga?? Nädu, den går jag inte på! :rolleyes:

Men dom svänger av mot Globen??
Det va som fan?
Nu kommer några utav mina kära mc-vänner upp jämnsides och hånar mig för att vara blind.. :7peta , dom hade tydligen blinkat med heljus å allt men det såg ju inte jag :rolleyes:

Ibland har man flyt.. och jag känner mig sååå mogen som tänkte stanna och ta mitt straff, det var nästan som en milstolpe..fan ,jag börjar bli gammal :gnissla :hihi

RW skrev:
Äsch, då vill du nog åt min plånbok istället :3freak
puss på dej lilla gumman :tummenupp

Alla vet ju att lapplisor jobbar på provision så jag har så jag klarar mig. Är en jäkel på att lappa bilar. *skrattar* ;) :tummenupp

Kia skrev:
Alla vet ju att lapplisor jobbar på provision så jag har så jag klarar mig. Är en jäkel på att lappa bilar. *skrattar* ;) :tummenupp

FDI, man behöver inte alls betala p-böter - finns massor med knep;)
Jaja, jag vet att jag borde citerat ett annat inlägg men jag orkade inte backa i tråden.

Markus skrev:
FDI, man behöver inte alls betala p-böter - finns massor med knep;)
Jaja, jag vet att jag borde citerat ett annat inlägg men jag orkade inte backa i tråden.

Men vanliga svensson är inte så fräcka så de törs inte använda sig av de där iaf. ;) De betalar snällt sina p-böter och min lön. *skrattar* ;) :Bugar

IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

dU är HeftiGG :Bugar :Bugar

Kia skrev:
Men vanliga svensson är inte så fräcka så de törs inte använda sig av de där iaf. ;) De betalar snällt sina p-böter och min lön. *skrattar* ;) :Bugar

Bra. :tummenupp Min lön betalas av också av hederliga medbårjare, de kan dra ått helvette!

valmers skrev:
jAg tRor hann e mE i KettiNg gEnget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111 :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Mycket möjligt.Lunarizeraren slår till.

azZå pOlizeR, PolizEr, dEZZa PolizeR *Zukk*

--------------------------------------------------------------------------------

innE å TAnKa HoJjen på maKkEn nu Inatt ...... *SkRaTTAR* pOLIZeN glEd In FöR Att HAnDLa "DoNUTZ" Lr Nåt... *sKRatTaR* DOm paRkErAde bAKOm å öPPNa dörrEN Etc, MEN zåFORt DoM zåG mIg, oCh Min zporThOJ-TRöjjA (ZoM jA För eNGångZ zKULl HADE På MIG......) zå hOPPa dOm iN I bIlEN, å åKtE efTeR, 2 mETER Bakom......

Låg bakoM etT PaR hUNDRa mETeR............VId NäZtA rONdeLL dyKEr eN tiLl pOliZ UPp... *sKRatTAr* som ZNUrRa runT å LaDe ZIg EN BIT fRamFör mig *zukK IGEn......*

jaG körDE fInt å lAgLIt......

seN, efTer ATT dOm "tRötTnat" På atT JA IntE GjoRt nGt FEL, zå zToppAR DoM mig äNdå... *skrATTAr* vARPå ja åKER På tIdErnAZ LäNGzta rUtInkontrOlL (För AtT jävlAZ......!?!??!!!) var nYFIkEn på AtT höra VA DOM Ville izt För aTT LåTA BLi att ZtanNa I vanlIga fALl...

vaD håLLer GriZArnA På mED!?!?? DeT zKuLLe kOlLAZ PREcIz aLLt, inTervjUa mIG, VarT JA VArit, vART Ja ZKUllE... *SKrATtaR* Etc Etc... *skRaTtar* TOg ZäKErT 15 MIN, MINZT... *sKRattAR* dE ViLle kNapPt GE tILlbAkz LaPpen TroTz aTT JA körT EXeMplARIZKt.........

HAdE INga Zura åzIKteR OM COPZ förr, Men zENAzTE TiDeNz LöJlIGA BEteeNdE Från dEraz zIDA fåR MiG zå ruzkit arG, zkAttePenGAr zoM GåR åT TIll tOT oNöDIT, De BorDe pAtrULLERa RUnt LItE På ztälLen dE AlDRiG e på (Där DE händEr zakEr......) iZt FöR atT jäVlaz...

VAr BarA TvUnGEN Att JäVlAz tiLlBakA... *SKrAtTar* Så FoRT jA fIkk MITT tiLLBAkZ MITT kk i HANdEN, Zå zTArTa ja HOjjen å PUllA upP WhEELiE däRifRåN, FrAMFöR öGOnEN på DoM... *skRatTAr* skiteR I Om dOM åtErkALlaR KOrtET, JA koMmER köRA ändå... *SKRAtTaR* nU ERE "KrIg"...

*tihi*

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...