Polisens nya taktik (UK)

jag blev mest förbannad på den där killen i den gröna Vauxhallen som satt och petade sig i näsan samtidigt som han körde. Båda händerna på ratten :huvet

Lite väl hårt straff tycker jag. 240 timmar det är ju en hel månads arbete.

Nja. En månad är ca 160-165 timmar. Så det är närmare 2 månader.
I snitt är det ca 21 vardagari månaden gånger 8 timmar vilket blir 168 timmar och sen får man räkna bort några timmar på grund av helgdagar och annat som är vardagar men räknas som helg (Typ om en helgdag inträffar på en fredag.)

Jag vet inte om det är ok att göra samma trafikbrott för att få tag på en "buse"
och när polisen klagar på beteendet och gör samma saker
skall det vara ok

Tja. Det är väl så det är. Om polisen ska stoppa en trafikbrotsling så får dom bryta mot trafikreglerna eftersom det räknas som utryckning.

Hur ska dom annars kunna stoppa en endaste fortkörare. Om dom inte får bryta mot reglerna är det ju bara att lägga sig i 120 på 110 väg så kan inte polisen stoppa en.

Det som avgör hur dom får köra är ju hur stora riskerna för omgivningen bedöms vara.

Last edited:
Du har där i början när polisen gör omkörning när han får möte och kör över spärrlinje. Ok han har kanske marginaler. Men regelvidrigt

Äh polisen kör ju hoj själv så det är väl ingen fara förrutom när han möter en annan hoj.
Tycker det är roligare när dom frågar polisen om han känner sig osäker(eventuellt pga av farten) men han bara garvar och oroar sig mer över den han förföljer som inte är en racerförare samt osäker pga av blött väglag.... :D

Last edited:
Om man ska kritisera polisens arbete så är det för att inte konstapelns kollegor kom och hjälpte till. Med ett par enheter till så hade man fått slut på farligheterna ganska fort.

diggar ljudet i polishojen. Vare det som var med i E.T.

diggar ljudet i polishojen:tummenupp . Vare det som var med i E.T.?

Last edited:
Jag tror den där killen kommer att vara ruskigt paranoid i framtiden när han ser en motorcykel i spegeln om 2 år. :rolleyes:

Om man ska kritisera polisens arbete så är det för att inte konstapelns kollegor kom och hjälpte till. Med ett par enheter till så hade man fått slut på farligheterna ganska fort.

De va ju liksom planen, registrera allt otillåtet sen haffa han när klivit av hojen..

Tycker det var helt rätt av snuten, han körde rättså svinigt 120~km/h på 50 väg.. 200+ på tom motorväg säger jag inget om, det är väl normalt. :va

Men hallå... 100+ mph på 40 mph-väg är väl rätt illa. Det andra såg inte så galet ut men att köra typ 120 på 50 km/h väg är ej ok för mig.

Men.......................du fattar ju verkligen INGENTING!

Edit: Eller du kanske varken kan läsa eller förstå engelska......

Last edited:
Eftersom det från många håll kommit kritik mot polisen för sk. "polisjakter"
av mc i höga farter, så kan vi nog se fram emot att liknande taktik kommer att
användas av polisen i Sverige också.

Alltså att man håller "koll" dom som konsekvent kör "för fort" och "för farligt",
och sen plockar dom när dom står stilla nånstans.

KentW

sitta i en tråkig bilkö varje morgon och bli omkörd av en sporthojj.då ringer svensson till polisen.det finns oxså bilister som prejar för att man inte ska komma i mellan.

(en som pendlar varje dag i rusningstrafik)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT