Polisens nya taktik (UK)

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Polisen hade fått in klagomål på att en sporthoj ofta körde fort till jobbet. Polisen började spana och en dag slog dom till, civil motorcykel filmade killen och civilbilar väntade vid hans jobb. Polishojen stannar inte killen efter första lagbrytet utan vill bara få med så mycket som möjligt. Killen fick 2 års indragning, 2 års villkorligt och 240 tim samhällstjänst. Tycker jag var jävligt hårt, polisen körde ju värre om du frågar mig.

Inget för svenska polisen får man hoppas

film: http://www.worthingherald.co.uk/CustomPages/CustomPage.aspx?SectionID=15461

http://www.sussexexpress.co.uk/worthing-news/Motorcyclist-filmed-doing-140mph-on.4537826.jp

http://www.sussexexpress.co.uk/worthing-news/VIDEO-Sussex-Police-film-biker.4541486.jp

Kör man sådär till jobbet varje dag får man väl räkna med att nån ringer o klagar... borde han nästan kunnat räkna ut själv tycker jag :va

Fast jag håller dock oxå med om att polisen körde dummare..

Jag tycker att straffet är rimligt, han kör ju på fel sida :tungan

Ja svensk polis borde ha bättre vett än att stressa förare på det sättet. Jag vet själv hur många ink. mej själv funkar ibland när hornen växer ut och man tänker "den där jävla bågen ska fa inte om mej".

va fan jag ville ju se hela filmen:mad:

Va elakt!
Bara för att han försover sig väldigt ofta o har en grinig chef! :tungan
De är dålig stil av polisen. :rolleyes:

menn Åmm nÅnn sNor eN hOjj skA dE vara nAkCskåt dIreKCTT!!!!!!!!!11111111111

Du har där i början när polisen gör omkörning när han får möte och kör över spärrlinje. Ok han har kanske marginaler. Men regelvidrigt

Tycker framför allt förbrytaren är en idiot som inte stannar. Han kommer ju inte ifrån. Sen kan man diskutera hur klyftigt det är av polisen att ligga på så i tät trafik.

För övrigt är jag imponerad av kameran som sitter på snuthojen. Sån vill jag ha.

Jag vet inte om det är ok att göra samma trafikbrott för att få tag på en "buse"
och när polisen klagar på beteendet och gör samma saker
skall det vara ok

Ser ut som vilken dag som helst när man tar hojjen till jobbet. Rätt fin väg med stundtals men frågan är om man orkar ha så långt till jobbet varje dag. Och som jag förstog det så hade inte polismcn blåljuset på utan registrerade bara så många brott som möjligt? Mao är det ju ingen smitning om jag förstått saken rätt som nån skrev?

Visst segade polismcn rätt bra vid 135mph!?

Tycker framför allt förbrytaren är en idiot som inte stannar. Han kommer ju inte ifrån. Sen kan man diskutera hur klyftigt det är av polisen att ligga på så i tät trafik.

För övrigt är jag imponerad av kameran som sitter på snuthojen. Sån vill jag ha.

Civil hoj och inga blåljus ju.. Killen fattar inte att det är en snut bakom.
Själv tyckte jag det var rätt städat, varken särskilt fort eller stora risker från varken polisen eller fortköraren.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT