Polisens nya motorcyklar

kommer se ut såhär 2012...

Bifogat

• police.jpg
    police.jpg
    26.6 KB · Visningar: 220
Last edited:
Ska ge mig ut i skogen på direkten och börja gräva diken, sen till byggmax och köpa lite rejäla plankor och kanske ett snöre så jag själv kan köra över och sen bara rycka i snöret så plankan försvinner lite alá Robin Hood... bara inte bmw kan flyga.

Varför? Ni har väl i runda tal en snut per 1000 kvadratkilometer däruppe.

Skruvar mycket i F800R och R1200GS i jobbet, och jag kan ju säga att särskilt GS är en jävla brutal maskin, stor, men ändå smidig:yoparty

Får hoppas att Göteborgspolisen köper in lite hojar så man kanske får kitta några polishojar, alltid kul med blåljus :) Bytte koppling i en ambulans-hoj förra veckan :yoparty:D

Hey, nu kommer jag låta som en moralkärring, men...

Får ni blåljus efter er, stanna. Det är respekt för lagen, inget annat. Kör för all del som ni vill, men ta eventuella böter som en man också. Jag har blivit stoppad av polis ett par gånger under min korta tid med kortet, men jag har aldrig blivit orättvist behandlad eller fått böter jag inte förtjänat.

Undantaget är väl bara Hamrén ;)

bra sagt... instämmer både med resonemang och handlande då jag själv gjort samma. Alltid fått respekt tillbaka och även att de sett mellan fingrarna vid ett par tillfällen där man "haft tillfälle att dra" men ändå stannat.

Micro skrev:
Har sett dem öva på barkaby, senast idag måste varit 10-12 och kan säga att dom kan hantera dom där hojarna rätt bra. :(
De där du såg har just påbörjat sin mc-polisutbildning så de kommer att lära sig en hel del och bli mycket bättre på att köra ;)

Noterade Madrids stridsfordon, grymt effektiva i snårig storstadstrafik, sheit va dom gasade med dom där i gränderna, på trotoarer och i motsatt trafik på enkelriktade trånga gräder, respekt :Bugar

Bifogat

• DSCN3003.jpg
    DSCN3003.jpg
    89.3 KB · Visningar: 225
Dags att skaffa elektropuls på hojen så man kan sjuta iväg en salva så fordonen runtomkring sig dör :D

GSXR%20police.jpg

:yoparty

Varför? Ni har väl i runda tal en snut per 1000 kvadratkilometer däruppe.

Kalix har Suzuki DRZ400 och Luleå har en Honda FMX 650 som jag själv blivit stoppad av i lagliga farter, då av en fd. endurotävlare så det är rätt kompetenta poliser bakom styret.

Dem här hojarna är dock inte vad jag vet fast på någon speciell ort här uppe utan brukar flyttas lite mellan piteå, kalix, luleå m,m när för många anmälningar om mopedbus kommit in :)

Det absolut bästa ur köra ifrån-synpunkt vore ju om Svenska polisen kunde skrota sina motorcyklar och köpa såna här söta 3-hjulingar som polisen i New York kör runt i istället. Kan man både dricka morgonkaffet och smita mellan köer! Jag kan dock inte låta bli att le en smula varje gång jag ser en morsk konstapel i en sån här handikappfordonsliknande räcertrehjuling. Men de verkar gå utav bara fan.
New-York-City-Police-Vehicle-2022.jpg

Last edited:
160 häst, men närmare 300 kilo.. Undrar iofs hur snabb en sån kan va på kurvig väg.. Måste man ha högt bantempo för att va snabbare än hojen, eller räcker det med att "åka på"? Jag har full respekt för mc-poliser, de har nog grym koll på sina grejer. Dock är det ju MKT hoj att svänga med.
Med rätt pilot går det att svänga med mycket hoj också (vet att den varit uppe tidigare, men den är så söt).
[YOUTUBE-ID]0nrMQ3QwyPo[/YOUTUBE-ID]

Det absolut bästa ur köra ifrån-synpunkt vore ju om Svenska polisen kunde skrota sina motorcyklar och köpa såna här söta 3-hjulingar som polisen i New York kör runt i istället. Kan man både dricka morgonkaffet och smita mellan köer! Jag kan dock inte låta bli att le en smula varje gång jag ser en morsk konstapel i en sån här handikappfordonsliknande räcertrehjuling. Men de verkar gå utav bara fan.

Då får man hoppas att alla förarna ser ut såhär, och att de är typ 2 meter från "fordonet" så att man får en halvtimmes försprång eller så..

Bifogat

• CIMG1772.jpg
    CIMG1772.jpg
    232.9 KB · Visningar: 296
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP