SiNteX
Evil Twin
Kul läsning!
Polisstyrelsen har, under noggrant uträknade donutmöten, kokat ihop en underbar kravspecifikation för deras motorcyklar (a.k.a. leksaker, a.k.a. arbetsredskap). Underligt nog, skulle samma argument fungera på oss vanliga (gifta) personer i hemmet också.
Följande information är hämtat från deras egna kravspec. som ni hittar en länk till längst ner på inlägget
Här är några idéer som polisen kom fram till på deras übermöte:
Det finns tre kategorier
Lite info om Kat. A
Landsvägscykelns främsta egenskaper ska vara komfort och prestanda. Den är ämnad för landets huvudvägnät och i stadsmiljö samt i polisens eskorttjänst där god prestanda avseende acceleration och bromsegenskaper eftersträvas.
Dessutom ska motorcykelns cylindervolym ska vara minst 1100 cm3 och fordonet ska ha mer än 120 hk.
Lite info om Kat. B:
Allroundmotorcykelns egenskaper ska vara flexibilitet för att passa både trafik och ordningsövervakning. Skall främst användas i polisens ordnings- och trafikverksamhet i både stadsmiljö samt på landets huvudvägnät. Den ska snabbt och smidigt kunna ta sig fram i både stadsmiljö och i lätt terräng, kunna utrustas med olika slags däck (även dubbdäck).
Motorcykelns cylindervolym ska vara minst 900 cm3 och fordonet ska ha mer än 90 hk.
Lite info om Kat. C:
Främsta egenskaper ska vara smidighet och rörlighet i stadstrafik, vara smidig och enkel att hantera och manövrera i trånga situationer, vara enkel att kliva av och på samt ha en god motorprestanda och upplevs som kvick. Motorcykelns cylindervolym ska vara minst 600 cm3 och fordonet
ska ha mer än 60 hk.
Det finns tre utföranden
Samtliga kategorier skall också utrustas med:
Katalysator, en huvudströmbrytare med lås, radioutrustning S-70M, radioutrustning Rakel, radiosutrustning GSM, fordonsnavigator, larmanordning, lös polisiär utrustning, genomsnittshastighetsmätare, video, extra lur, radioantenner, GPS-antenn,
Sedan är det också en satans massa lul-lull på de olika kategorierna av motoscyklar, här är smakprov:
Elektrisk höj & sänkbar vindruta, värmehandtag, sadelvärme, Antispinn, ABS, elektriskt justerbar dämpare, justerbar sittdyna, "semestergasfunktion", lyktor för blåljus, stopljusanläggning, Helljusblink, eletrisk sirén.
-----
Användande av polisens argument i äktenskap:
DU: -Älskling???!??
HON: -Hmmmm
DU: Vi måste köpa tre sorters motorcyklar! En för att ha här inom stan (motard), en till att åka på långsemester med (touring)och en för att kunna använda om vi både ska både på semester och åka i stan! (B-King?)
HON: -Ok?
DU: -Det är viktigt att semesterhojen har minst 1100 kubik och minst 120 hästar eftersom jag också ska använda den i min eskorttjänst
. Den ska också ha värmehandtag, sadelvärme, larm, GPS, antispinn och ABS för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!
HON: -Ooook?
DU: -Stadshojjen måste ju ha minst 60 hästar asså, minst 600 kubik också! Det måste kännas kvick att använda, vara lätt att komma på och upp på, ha värmehandtag, sadelvärme, larm, GPS, antispinn och ABS för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!
HON: -Jasså, inte?
DU: -Semesterstadshojen måste ju iallafall ha 900 kubik med minst 90 hästar, vara flexibel och lätt att köra med i terräng. Sedan är det bra om vi på dubbdäck på den också till vintern, dessutom ska den ha värmehandtag, sadelvärme, larm, GPS, antispinn och ABS för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!
HON: -Meh!?
DU: -Vi skulle också behöva lite annat extramaterial till alla hojar, som t.ex. specialbeställda packväskor, lite extra flipbrytare och coola lampor som lyser här och var, för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!
HON: -Du, det låter jäkligt dyrt det här!!
DU: -Detta är det minsta kravet för att kunna bruka MC och fortfarande ha det säkert! Lika säker som en arbetsplats alltså!
Efter att ha funderat ett tag och insett att hon kan försöka eska mer pengar från socialen (som likställs med våra skattepengar i det här fallet) yttrar hon följande:HON: -TjÖÖÖP!!
-----
Hela kravspecifikationen kan ni läsa här
http://www.polisen.se/PageFiles/105027/Bilaga%202%20Kravspecifikation%20PVSP0097.pdf
Polisstyrelsen har, under noggrant uträknade donutmöten, kokat ihop en underbar kravspecifikation för deras motorcyklar (a.k.a. leksaker, a.k.a. arbetsredskap). Underligt nog, skulle samma argument fungera på oss vanliga (gifta) personer i hemmet också.
Följande information är hämtat från deras egna kravspec. som ni hittar en länk till längst ner på inlägget
Här är några idéer som polisen kom fram till på deras übermöte:

- A: Landsvägsmotorcykel
- B: Allroundmotorcykel
- C: Citymotorcykel
Lite info om Kat. A
Landsvägscykelns främsta egenskaper ska vara komfort och prestanda. Den är ämnad för landets huvudvägnät och i stadsmiljö samt i polisens eskorttjänst där god prestanda avseende acceleration och bromsegenskaper eftersträvas.
Dessutom ska motorcykelns cylindervolym ska vara minst 1100 cm3 och fordonet ska ha mer än 120 hk.
Lite info om Kat. B:
Allroundmotorcykelns egenskaper ska vara flexibilitet för att passa både trafik och ordningsövervakning. Skall främst användas i polisens ordnings- och trafikverksamhet i både stadsmiljö samt på landets huvudvägnät. Den ska snabbt och smidigt kunna ta sig fram i både stadsmiljö och i lätt terräng, kunna utrustas med olika slags däck (även dubbdäck).
Motorcykelns cylindervolym ska vara minst 900 cm3 och fordonet ska ha mer än 90 hk.
Lite info om Kat. C:
Främsta egenskaper ska vara smidighet och rörlighet i stadstrafik, vara smidig och enkel att hantera och manövrera i trånga situationer, vara enkel att kliva av och på samt ha en god motorprestanda och upplevs som kvick. Motorcykelns cylindervolym ska vara minst 600 cm3 och fordonet
ska ha mer än 60 hk.

- Utryckningsregistrerad motorcykel med polisdekor
- Utryckningsregistrerad motorcykel i civilt utförande
- Standard motorcykel

Katalysator, en huvudströmbrytare med lås, radioutrustning S-70M, radioutrustning Rakel, radiosutrustning GSM, fordonsnavigator, larmanordning, lös polisiär utrustning, genomsnittshastighetsmätare, video, extra lur, radioantenner, GPS-antenn,
Sedan är det också en satans massa lul-lull på de olika kategorierna av motoscyklar, här är smakprov:
Elektrisk höj & sänkbar vindruta, värmehandtag, sadelvärme, Antispinn, ABS, elektriskt justerbar dämpare, justerbar sittdyna, "semestergasfunktion", lyktor för blåljus, stopljusanläggning, Helljusblink, eletrisk sirén.
-----
Användande av polisens argument i äktenskap:
DU: -Älskling???!??
HON: -Hmmmm
DU: Vi måste köpa tre sorters motorcyklar! En för att ha här inom stan (motard), en till att åka på långsemester med (touring)och en för att kunna använda om vi både ska både på semester och åka i stan! (B-King?)
HON: -Ok?

DU: -Det är viktigt att semesterhojen har minst 1100 kubik och minst 120 hästar eftersom jag också ska använda den i min eskorttjänst


HON: -Ooook?

DU: -Stadshojjen måste ju ha minst 60 hästar asså, minst 600 kubik också! Det måste kännas kvick att använda, vara lätt att komma på och upp på, ha värmehandtag, sadelvärme, larm, GPS, antispinn och ABS för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!

HON: -Jasså, inte?

DU: -Semesterstadshojen måste ju iallafall ha 900 kubik med minst 90 hästar, vara flexibel och lätt att köra med i terräng. Sedan är det bra om vi på dubbdäck på den också till vintern, dessutom ska den ha värmehandtag, sadelvärme, larm, GPS, antispinn och ABS för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!

HON: -Meh!?

DU: -Vi skulle också behöva lite annat extramaterial till alla hojar, som t.ex. specialbeställda packväskor, lite extra flipbrytare och coola lampor som lyser här och var, för det ökar säkerheten och då kan vi juh inte krocka!
HON: -Du, det låter jäkligt dyrt det här!!

DU: -Detta är det minsta kravet för att kunna bruka MC och fortfarande ha det säkert! Lika säker som en arbetsplats alltså!

Efter att ha funderat ett tag och insett att hon kan försöka eska mer pengar från socialen (som likställs med våra skattepengar i det här fallet) yttrar hon följande:HON: -TjÖÖÖP!!

-----
Hela kravspecifikationen kan ni läsa här

http://www.polisen.se/PageFiles/105027/Bilaga%202%20Kravspecifikation%20PVSP0097.pdf