Polisen snor från allmänheten

Är detta nåt nytt? Det är ju deras jobb att sno pengar av oss.

De har ju jävligt dålig lön så jag ser inget fel med att de drygar ut den med pundarna och tjuvarnas fickpengar...

Polisen får se om sina rutiner hur pengar och värdesaker förvaras och noga kontrollera vem som har tillgång till dem. Det är allvarligt om poliser stjäl - personer som ska stå över all misstanke för den här typen av saker. Det undergräver deras förtroende hos allmänheten och skadar moralen i samhället. Kommer man på en polis som stjäl så ska han omedelbart sparkas från sin tjänst med vanhederliga tjänstebetyg. På sin höjd ska han få jobb på grillen på MacDonalds efteråt.

Det måste vara oerhört frestande för en polisman att se alla dessa beslag. Är frestelsen för stor borde de fundera på att byta yrkesbana till öppet kriminell.

Jag har inte mycket till övers för förtroendevalda myndighetsutövare som är brottslingar. Ut med dem allihopa.

Hur kommer det sig att detta inte diskuterats här på SH?

du gjorde ju det :rolleyes:

Men om de börjar på donken så ändras ju inte lönen så mycket. Är de straff. Spotta i folks mat och servera kallt.

Vänta nu lite...
Pundarna snor våra pengar/ägodelar.
Polisen arresterar pundarna och beslagtar pengarna/ägodelarna.
Rättsmaskinen brakar ihop och pundarna frisläpps.
Pengarna/ägodelarna som pundarna stulit ska lämnas tillbaka till pundarna.
Pengarna/ägodelarna är borta(?) så för att ersätta pundarnas
pengar/ägodelar (vilket de stulit från allmänheten) så får de pengar
från skattemedel??

Dvs, först snor de saker från oss. Sedan får de pengar som vi
skattar för ett bra samhälle.
Vilken beslutsfattare är det som röker på?

Även poliser är människor, och ingen tror väl att alla människor inom en viss yrkesgrupp är precis likadana.
Finns röthuvuden överallt.

Surt att man inte kan lita på ordningsmakten, men vi har det oerhört bra om man jämför med andra länder. Jag vet folk som fått stryk av polisen i länder med Engelska som första språk..

De har ju jävligt dålig lön så jag ser inget fel med att de drygar ut den med pundarna och tjuvarnas tjuvpengar...

Editerade dig lite för jag tror det är nog ungefär sådär dom resonerar när dom hittar på sin egen moral som för deras eget samvete rättfärdigar stölden.

Sen tycker jag det är lika illa när uppkäftiga pundare ramlar i hissen på väg till fyllecellen. Eller när dom ljuger i tingsrätten för att kunna fälla någon dom tror sig veta vara skyldig.

Har ett exempel på en polis som i tinget gick ed på att personen han mött körandes MC med integralhjälm var minsann den åtalade som nekade till att han kört MCn. Och hur lätt man ser sånt vet vi alla men inte folket som sitter i tingsrätten.

Editerade dig lite för jag tror det är nog ungefär sådär dom resonerar när dom hittar på sin egen moral som för deras eget samvete rättfärdigar stölden.

Sen tycker jag det är lika illa när uppkäftiga pundare ramlar i hissen på väg till fyllecellen. Eller när dom ljuger i tingsrätten för att kunna fälla någon dom tror sig veta vara skyldig.
.

Mycket tjat om pundare i tråden, läste ni ens den korta texten? :va
Evas fall är bara ett i raden. Efter en brand i hennes lägenhet i Malmö hösten 2010 fördes hon bort medvetslös.

Gömt i bokhyllan förvarade hon en större summa kontanter, pengar hon ärvt, och polisens brandtekniker tog därför hand om pengarna när de påträffades.

Pengarna låstes in i ett kassaskåp hos inre befäl på kriminaljouren. Bara chefer hade tillgång till skåpet som kräver både kort och kod. Och av polisens dokumentation framgår tydligt hur två poliser kontrollräknat, id-märkt, förseglat och låst in Evas pengar.

Ändå saknades nära 40 000 kronor när Evas särbo kom för att hämta ut pengarna.

Mycket tjat om pundare i tråden, läste ni ens den korta texten? :va

Jag såg programmet igår men försökte se det ur den korkade polismannens synvinkel. Betänk att de mest förhärdade brotslingar oftast brukar hitta någon konstig logik som ger dom rätt att stjäla med gott samvete.

Klart att det finns hederligt gods bland beslagen lite då och då men jag gissar att 90% av godset dom låser in kommer antagligen från pundare som stulit skiten. Och en puckad wt-polis betraktar nog hela skåpet som tjuvgods.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman