SGM
BTG 8:20
Det är väl ungefär precis den inställningen som gör att sånt här inte funkar. Egna laget/hemorten/egna klacken är såklart bäst, och kommer någon och säger emot (genom att hålla på andra sidan, är du inte med oss är du mot oss...) så ska personen tillrättavisas. Detta sker dock, på grund av bristande intelligens antar jag, inte med ord utan med nävar... Ska det vara så jäkla svårt att låta någon annan ha en annan åsikt?
"Andra sidan" tycker antagligen att "De där jävla lantisarna" är skitiga bönder som medelst sina stora lantbruksmaskiner kompenserar för oduglighet i sänghalmen, och så är karusellen igång...
Säger inte att du är en huligan eller att du har fel i att "ditt" lag är bäst, men jag tror på fullaste allvar att det är här vi har roten till problemet![]()
..du läste nog in mer i det hela än vad jag avsåg...jag är bara lite road av att det bevisligen fungerar, där folk kan vara både fanatiskt hängivna supporters, och ändå låter bli att slå folk på käften. ...och problemet verkar relativt isolerat till storstäder, right?
Man kan också rätt enkelt se att det är unga grabbar, av typen som gärna söker sig till likasinnade (se osäkra dudes..."lien balle"), att det blev hockey är nog mer en slump, kunde nog lika gärna varit valfritt stenkastargäng...
Kort sagt - de som jävlas är inte där för hockeyn - men det är 'la alla överens om.
Faktum kvarstår - det är underligt nog nästan alltid en gapig ung stockholmare som står för bravaderna? Go figure...