Polisen sätter åt hockeysupporters..

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Då har klubbarna tappat greppet och får skylla sig själva.

Efter tio år för tomma läktare så är nog inte dom "otäcka, farliga killarna" som är med i klackarna så intresserade längre, då kan man på prov låta lagen spela inför publik igen.

Mig kvittar det, jag kan titta på pingis istället.

Fast med 10år med tomma läktare så dör idrotten. Pappan och sonen eller dottern för all del på läktaren är tillskottet i idrotten. Tomma läktare betalar inte heller arenan, visst nu kan dom spela på mindre, men reklam intäkterna minskar pga publiken.
Problemet är inte så enkelt. Vore det det så är jag övertygad om att det redan skulle vara löst.

Hur är läktarvåldet i pingis?

Fast med 10år med tomma läktare så dör idrotten. Pappan och sonen eller dottern för all del på läktaren är tillskottet i idrotten. Tomma läktare betalar inte heller arenan, visst nu kan dom spela på mindre, men reklam intäkterna minskar pga publiken.
Problemet är inte så enkelt. Vore det det så är jag övertygad om att det redan skulle vara löst.

Det är precis så enkelt, låt sporten dö då, går den inte att bedriva så ska den inte bedrivas heller.

Det är precis samma sak som hände med raggarlivet, när det blev för stökigt runt den hobbyn punktmarkerade man alla som körde "raggarbil" dom stopades i flygande besiktningar varje helg och fick körförbud på platsen, fredag kväll klockan 22 rullade inte många bilar, en del entusiaster provade lyckan igen med en annan bil på lördag men när den också stod med körförbud så gick "buset" hem.

Tre helgers punktmarkering av ALLA raggare fick bort den lilla klick som var värst och förstörde för alla andra.

Jag vet faktiskt inte hur huligansituationen ser ut på pingismatcher, sist var det dambasket jag gick och tittade på, där var våldet begränsat till planen...

Jag ser väl iofs inte direkt problemet med att sporten hamnar på samma nivå som bandy.
Men ska det nu fortsätta så är det bara att lägga alla utgifter på klubbarna som använder arenan, allt som slås sönder, specialbyggda entréer med pansardörrar där bara en person kan komma in i taget så att man kan skilja ut blockmongona, sedan skickar man ut både kaninerna och blacken om foten på nåt jävla fält där de får slå sig trötta så kan folk se på matchen i fred.
Ännu bättre vore väl att helt sonika anordna regelrätta fältslag på någon mark nånstans där de där adrenalinstinna och hjärnfattiga miffona kan puckla på varandra bäst fan de vill.

Haha, patetiska muppar.
Man ser på filmen massa småkids som står o skriker o vevar o hela tiden drar upp luvan, men sen är dem så jävla oskyldiga o har inte gjort nåt alls såfort de får lite tillbaka.
Muppar.

Om man som vuxen människa måste känna ett hat mot en annan människa för att han "håller" på ett annat lag så har man redan där gjort bort sig.
Om man sedan står och skriker "Ni kan dra åt helvete" och "ut med packet" åt ordningsmakten så gör man bort sig en andra gång.
Mognadsgraden är jävligt låg hos dessa människor, och inte för att vara hatisk mot stockholmare eller så men det är tamefan dessa som utmärker sig mest känns det som :va

Tråkigt att oskyldiga människor hamnar i mitten vid dessa sammandrabbningar men det är ju tyvärr oundvikligt, man kanske får ta och kolla matchen på tv istället för att riskera liv och lem tills dess att man har fått bukt med problemen?
Jag skulle inte ta med mig några ungar på en derbymatch Djurgården-AIK och det är inte polisens fel utan helt och hållet supportrarnas fel, de verkar inte förstå att de förstör för den klubben som de påstår sig stödja.

Om man som vuxen människa måste känna ett hat mot en annan människa för att han "håller" på ett annat lag så har man redan där gjort bort sig.
Om man sedan står och skriker "Ni kan dra åt helvete" och "ut med packet" åt ordningsmakten så gör man bort sig en andra gång.
Mognadsgraden är jävligt låg hos dessa människor, och inte för att vara hatisk mot stockholmare eller så men det är tamefan dessa som utmärker sig mest känns det som :va

Tråkigt att oskyldiga människor hamnar i mitten vid dessa sammandrabbningar men det är ju tyvärr oundvikligt, man kanske får ta och kolla matchen på tv istället för att riskera liv och lem tills dess att man har fått bukt med problemen?
Jag skulle inte ta med mig några ungar på en derbymatch Djurgården-AIK och det är inte polisens fel utan helt och hållet supportrarnas fel, de verkar inte förstå att de förstör för den klubben som de påstår sig stödja.

Hittar inte gillaknappen på mobilen, någon som kan hjälpa?

Det är precis så enkelt, låt sporten dö då, går den inte att bedriva så ska den inte bedrivas heller.

Det är precis samma sak som hände med raggarlivet, när det blev för stökigt runt den hobbyn punktmarkerade man alla som körde "raggarbil" dom stopades i flygande besiktningar varje helg och fick körförbud på platsen, fredag kväll klockan 22 rullade inte många bilar, en del entusiaster provade lyckan igen med en annan bil på lördag men när den också stod med körförbud så gick "buset" hem.

Tre helgers punktmarkering av ALLA raggare fick bort den lilla klick som var värst och förstörde för alla andra.

Jag vet faktiskt inte hur huligansituationen ser ut på pingismatcher, sist var det dambasket jag gick och tittade på, där var våldet begränsat till planen...

Jag förstår vad du menar. Men det är inte riktigt samma sak.

Hockey/fotboll fostrar yngre killar/tjejer. Man får lära sig kämpa som ett team, att anpassa sig efter andra. Lyssna på vuxna mm. Sen är motion bra för oss alla. Många inklusive jag själv skulle inte vara den jag är idag utan lag idrotten.
Därför är idrotten och att få fram förebilder en ganska viktig del i samhället. Sen inbringar det även reklam för landet om vi som exempel har en stark hockey trupp i VM/OS.

Raggarkulturen tillför ingen samhällsnyttig funktion.
Raggare, dricker öl, burnar, svinar och har ingen funktion.

Oh nej.
Men lag idrotter överlag är väldigt nyttiga för unga som växer upp.

Indivuduella idrotter uppfostrar riktiga vinnare som inte bara förlitar sig på sina vänners arbete.

Men ok, låt oss anta att jag håller med dig. I så fall finns det nog 100 andra lagidrotter att välja på efter fotboll och hockey. Så därmed finns inget hinder mot att två urspårade idrottsformer får självdö.

Jag förstår vad du menar. Men det är inte riktigt samma sak.

Hockey/fotboll fostrar yngre killar/tjejer.

Till blodtörstiga huliganer då eller?

Det är 11 man på varje planhalva och ett par tusen grisar i publiken som skriker könsord åt varandra, samt ett hundratal som slår varandra på käften.

Det är fostran det!

Vet inte riktigt vilket parti jag ska ta.

Bägge sidor är ju grisar, på ett eller annat sätt... va skämtig jag är.

Hockey/fotboll fostrar yngre killar/tjejer. Man får lära sig kämpa som ett team, att anpassa sig efter andra. Lyssna på vuxna

Sälja bingolotter, ha skrikande farsor, köpa nya grickor varje år pga växande fötter, mm.

Sen är motion bra för oss alla. Många inklusive jag själv skulle inte vara den jag är idag utan lag idrotten.
Därför är idrotten och att få fram förebilder en ganska viktig del i samhället. Sen inbringar det även reklam för landet om vi som exempel har en stark hockey trupp i VM/OS.

lag idrotten är väl inte bättre på att motionera barn än andra diton? Hela konceptet är ett substitut för krig. Vi-mot-dom-företeelsen vilken sållar fram nationalistiska karaktärer som känner att de behöver en fight i en annars grå vardag men inte har stake nog att bedriva den själv utan vill ha en vägg av allierade i ryggen så ett eventuellt nederlag inte träffar lika hårt utan sprids över hela vällingen av brölröstade odågor.

Det är fostran det!

Idrott förbrödrar.
funny-young-football-fan.jpg

...och ändå är hockey så underbart, när supporters får upp trycket i arenan på ett positivt sätt, utan att härja och jävlas.

Eller så är det något som bara fungerar uppe i Leksand, med Sveriges bästa klack (och roligaste lag att titta på :gladhockey )?

Storstäder = drägg med små penisar i klackarna? :va

"Djurgårdens klack uppmanade till bojkott av nästa veckas derby.
Nu följer AIK efter.
– Vi har tagit beslutet på grund av polisens våldsmonopol. Det är för farligt för att gå dit, säger Daniel Wilhelmsson, ordförande i Black Army."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article14344373.ab
Sedan fortsätter de att gnälla om det statliga övergreppet att gå på hockey, bli misshandlad och sedan bli fakturerad för det. Det har tydligen skickats in ca 800 JO-anmälningar.

Ja, staten har våldsmonopol. Och så ska det vara. Black Army ska inte få konkurrera med Polisen genom att själva utöva våld efter eget godtycke.

Jag har mycket svårt att tro att varesig Järnkaminerna eller Black Army fredligt stått och sjungit heja-ramsor i sina bänkrader när poliserna helt oprovocerat kom in och började veva.

Har det blivit en kultur med mera supportervåld på hockeymatcherna på senare år? Är det för att poliserna gör ett för bra jobb på fotbollsmatcherna så supportrarna har hittat en ny arena för sina fighter? Vad blir då nästa steg, kravaller på innebandyns elitseriematcher?

Eller så är det något som bara fungerar uppe i Leksand, med Sveriges bästa klack (och roligaste lag att titta på :gladhockey )?

Storstäder = drägg med små penisar i klackarna? :va

Det är väl ungefär precis den inställningen som gör att sånt här inte funkar. Egna laget/hemorten/egna klacken är såklart bäst, och kommer någon och säger emot (genom att hålla på andra sidan, är du inte med oss är du mot oss...) så ska personen tillrättavisas. Detta sker dock, på grund av bristande intelligens antar jag, inte med ord utan med nävar... Ska det vara så jäkla svårt att låta någon annan ha en annan åsikt?:va

"Andra sidan" tycker antagligen att "De där jävla lantisarna" är skitiga bönder som medelst sina stora lantbruksmaskiner kompenserar för oduglighet i sänghalmen, och så är karusellen igång...

Säger inte att du är en huligan eller att du har fel i att "ditt" lag är bäst, men jag tror på fullaste allvar att det är här vi har roten till problemet:)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back