Polisen; Motverka inte MC-evenemang! Det blir bara värre på gatan då!

Status
Ej öppen för fler svar.

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
För första gången detta år bestämde vi oss för att åka till Barkarby idag. Dummaste beslutet på länge, det kommer INTE att hända igen, tyvärr Jannica. Du gör ett kanon jobb och blir motarbetad hela tiden. Jag lider med dig.

Efter att vi fått en varning på en för liten regplåt inne på området då vi var och körde race. Helt ok och självklart får de som har olagliga hojar stå för det. MEN, att polisen står precis utanför området, kör fram till en grupp hojar som står och väntar in folk och är MYCKET otrevliga. Resulterar i att vi får lite böter.

Helt ok, MEN från och med nu tycker jag att det är helt ok att folk kör som galningar på Sveavägen, Skogskyrkogården, Tyresö osv. Som var hela idén att få bort med ett sådant här evenemang. Bra tanke, bra jobbat SMC, Vägverket och jag antar polisen PÅ OMRÅDET.

VÄRDELÖST JOBBAT POLISEN SOM MOTVERKAR DERAS POSITIVA INITIATIV!


En fråga som polisen kanske kan svara på;

Hur kommer det sig att 5 MC-poliser och 2 civilbilar stannar och gör kontroll? Har ni inte någonting bättre för er? Typ kolla nykterhet på folk som är ute och kör? Det bemödade ni er inte med att göra på oss…
 

Dark_Messenger

Guest
Miniblinkers och miniskylt är prioriterad brottslighet.
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Fan vad sugigt! Förstår att du blir arg. Jag blir själv arg, ska dra wheelies och burnis imorgon på sveavägen för din skull!
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Jag föreslår att polisen i fortsättningen inte gör sitt bästa för att skrämma bort folk från de lagliga arrangemangen. Jag tror att det blir bättre så.

:fakta
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Vi var ett gäng på lite drygt 10 hojjar från www.nofacemc.com som blev stoppade vid Hjulsta korset när vi var på väg mot Barkarby vid 18.00.
5 Polishojjar och 2 bilar..
Körde in framför oss i rödljusen och vinkade in oss på sidan.
Resultatet blev böter för vissa för blinkers, felaktigt placerad skylt m.m

De har tydligen inget annat att GÖRA!!!!! Vad lider de av??:mad:
Borde som sagt kolla Nykterhet istället..
Men nej nej.. Hojjar är det största Kriminaliteten i SVERIGE
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Vad fick ni böter på då (förrutom en liten skylt)?

Så i stället för att fortsätta stödja dom som jobbar för att förbättra läget ska du motarbeta dom. Är det inte bättre att göra tvärt om och fortsätta stödja dom som jobbar och gör något?
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Fan vad sugigt! Förstår att du blir arg. Jag blir själv arg, ska dra wheelies och burnis imorgon på sveavägen för din skull!

Det är inte dit jag vill komma. Jag vill att polisen skall jobba MED oss INTE mot positiva saker som ett evenemang som Barkarby.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tragiskt att dom inte förstår att dom motverkar hela grejen med att folk ska komma dit och leka av sig! Jag kommer antagligen inte åka dit i framtiden om dom ska stå i anslutning till området och ta folk!

Kommer förmodligen bara resultera i att folk kommer busa ännu mer nästa gång fast då på de klassiska olagliga ställena!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Vad fick ni böter på då (förrutom en liten skylt)?

Så i stället för att fortsätta stödja dom som jobbar för att förbättra läget ska du motarbeta dom. Är det inte bättre att göra tvärt om och fortsätta stödja dom som jobbar och gör något?

Missförstå mig rätt, snälla.

Btw, Du är skyldig mig en Fanta sen Linköping.
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Verkligen tråkigt att du blev illa bemött. Det tänker jag inte försvara.
Att ha en liten skylt...
Varför?

Insåg för sent att det var Barkarby i kväll och hann inte dit denna gång (heller). Hade varit kul när jag för en gångs skull var ledig.
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Samma sak hände mig och polarn! Dom följde efter oss bort till Outlet. Stoppade oss och var överdrivet nitiska. Slutade dock i "bara" en flygande besiktning och utskälning "jaja, konstapeln, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Det ska inte upprepas".

Stor SUCK!

Sa faktiskt det till snuten, men han tyckte minsann att mitt supermoto slicks bak var helt galet och trafikfarligt.

:confused:
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Det låter verkligen som väl avvägda resurser.. fem polismotorcyklar och två polisbilar för att tillrättavisa felaktiga färdriktningsvisare samt felaktig placering av registreringsskylt.

Vänta här!

Vem betalar nu dessa resurser? Jo det gör skattebetalarna.
Vill skattebetalarna att polisen ska lägga allt krut på att jaga färdriktningsvisare?

Lägg för *** resurserna på att jaga rattfyllon och mördare istället!
Eller varför inte klottrare och moppefuckon som kör som svin?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Var första gången jag gästade detta evenemang, surrade lite med några MCpoliser inne på området och det var allmänt bra stämning.

Hajade ingenting när bilen sen stannde vid oss :va ALLA i våran lilla klunga körde lugnt och fint från evenemanget, poliserna stod ju och glodde på oss från parkeringen precis innan :3freak OK ifall någon hade buskört, då hade jag iaf förstått det hela.

Man blir ju förbannad :mad:
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sherco nya enduroprogram för 2025

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top