Polisen kan oxå

:tummenupp Så kan det gå,HiHi Smaka på egen medicin :yoparty

Ha ha men ganska så löjligt. Polisen har väll andra saker för sig än att jaga varandra, tänka alla på knark vad dom måste åka dit för innehav hela dagarna.

Qwerty skrev:
Ha ha men ganska så löjligt. Polisen har väll andra saker för sig än att jaga varandra, tänka alla på knark vad dom måste åka dit för innehav hela dagarna.

Trafikpolisen håller inte på så mycket med knarkingripanden.

Eller vad är det du menar?

Gustav1 skrev:
Trafikpolisen håller inte på så mycket med knarkingripanden.

Eller vad är det du menar?

Nä trafik polisen ska hålla sig borta från knark. Narkotikaroteln håller på med knark, tänk om dom skulle springa och sätta dit varandra för innehav när dom är på väg in på station med en knarkare och beslagtagit hans knark.

Qwerty skrev:

Och vi andra människor har inte bättre saker för oss?

jag som skulle bli polis för att slipa bliav med körkortet men nu kan jag glöma det :näsblod

:tungan

Nåt som bör tilläggas är att övriga poliser ogillar trafikpoliser lika mycket som sporthoj.com's anhängare!

HanneZ skrev:
Nåt som bör tilläggas är att övriga poliser ogillar trafikpoliser lika mycket som sporthoj.com's anhängare!

Ja nu vet vi varför...

Nej men seriöst..är det vettigt att stoppa en polisman på väg till sitt arbete? han ska ju ändå bara ut och hjälpa dom svenska medborgarna sen..snacka om att lägga resurserna på fel saker...

tycon1 skrev:
Ja nu vet vi varför...

Nej men seriöst..är det vettigt att stoppa en polisman på väg till sitt arbete? han ska ju ändå bara ut och hjälpa dom svenska medborgarna sen..snacka om att lägga resurserna på fel saker...
Jag läste inte allt, men inte faan ska han få köra snabbare än nån annan om han är på väg till arbetet.

HanneZ skrev:
Jag läste inte allt, men inte faan ska han få köra snabbare än nån annan om han är på väg till arbetet.

Självklart inte..men jag förstår inte varför dom gör en hel (ursäkta språket) djävla utredning om saken..låter inte det kocko?

Hmm, svår fråga.
För det första så vinklar ALLTID kvällstidningarna sina nyheter som de själva vill.
Om han verkligen var ute och jagade "bus" så gjorde han väl bara det han förväntas göra och är utbildad för.
Om han var ute på en "nöjeskörning" (sånna som vi aaaldrig gör :tungan ) så ska han också få ett lämpligt straff (om han torskar) och ja, det är väl rätt och riktigt att utreda huruvida en polisman (eller vem som helst) har begått ett brott eller inte?

Alla kan begå trafiköverträdelser i händelse av nöd, vi kan sedan, (om vi åker dit för det) begära att få saken prövad inför domstol där våra skäl kommer att höras.

Den andra delen är väl ifrågasättandet huruvida det råder likhet inför lagen.
OM han skulle behandlas på något annat sätt än andra "trafikförbrytare" så vore det fel, Det vore ju åt hel*ete om fallet läggs ner enbart för att han är polis.
Fö vet jag inte om man dessutom ställer högre krav på en polis än på övriga medborgare och vilken typ av straff han isåfall kan tänkas få?

Som sann sporthojåkare så tycker jag att han var en "mus" som inte försökte åka ifrån "kollegorna".... När han nu ändå fått upp farten :lol

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back