Polisen kan oxå

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
:tummenupp Så kan det gå,HiHi Smaka på egen medicin :yoparty
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ha ha men ganska så löjligt. Polisen har väll andra saker för sig än att jaga varandra, tänka alla på knark vad dom måste åka dit för innehav hela dagarna.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Qwerty skrev:
Ha ha men ganska så löjligt. Polisen har väll andra saker för sig än att jaga varandra, tänka alla på knark vad dom måste åka dit för innehav hela dagarna.

Trafikpolisen håller inte på så mycket med knarkingripanden.

Eller vad är det du menar?
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Gustav1 skrev:
Trafikpolisen håller inte på så mycket med knarkingripanden.

Eller vad är det du menar?


Nä trafik polisen ska hålla sig borta från knark. Narkotikaroteln håller på med knark, tänk om dom skulle springa och sätta dit varandra för innehav när dom är på väg in på station med en knarkare och beslagtagit hans knark.
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Qwerty skrev:
Ha ha men ganska så löjligt. Polisen har väll andra saker för sig än att jaga varandra, tänka alla på knark vad dom måste åka dit för innehav hela dagarna.

Och vi andra människor har inte bättre saker för oss?
 

willey

Radical Riders
Gick med
29 Nov 2003
Ort
malmö
Hoj
ducati 750ss och en zx6rr
jag som skulle bli polis för att slipa bliav med körkortet men nu kan jag glöma det :näsblod







:tungan
 

HanneZ

Guest
Nåt som bör tilläggas är att övriga poliser ogillar trafikpoliser lika mycket som sporthoj.com's anhängare!
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
HanneZ skrev:
Nåt som bör tilläggas är att övriga poliser ogillar trafikpoliser lika mycket som sporthoj.com's anhängare!

Ja nu vet vi varför...

Nej men seriöst..är det vettigt att stoppa en polisman på väg till sitt arbete? han ska ju ändå bara ut och hjälpa dom svenska medborgarna sen..snacka om att lägga resurserna på fel saker...
 

HanneZ

Guest
tycon1 skrev:
Ja nu vet vi varför...

Nej men seriöst..är det vettigt att stoppa en polisman på väg till sitt arbete? han ska ju ändå bara ut och hjälpa dom svenska medborgarna sen..snacka om att lägga resurserna på fel saker...
Jag läste inte allt, men inte faan ska han få köra snabbare än nån annan om han är på väg till arbetet.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
HanneZ skrev:
Jag läste inte allt, men inte faan ska han få köra snabbare än nån annan om han är på väg till arbetet.

Självklart inte..men jag förstår inte varför dom gör en hel (ursäkta språket) djävla utredning om saken..låter inte det kocko?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hmm, svår fråga.
För det första så vinklar ALLTID kvällstidningarna sina nyheter som de själva vill.
Om han verkligen var ute och jagade "bus" så gjorde han väl bara det han förväntas göra och är utbildad för.
Om han var ute på en "nöjeskörning" (sånna som vi aaaldrig gör :tungan ) så ska han också få ett lämpligt straff (om han torskar) och ja, det är väl rätt och riktigt att utreda huruvida en polisman (eller vem som helst) har begått ett brott eller inte?

Alla kan begå trafiköverträdelser i händelse av nöd, vi kan sedan, (om vi åker dit för det) begära att få saken prövad inför domstol där våra skäl kommer att höras.

Den andra delen är väl ifrågasättandet huruvida det råder likhet inför lagen.
OM han skulle behandlas på något annat sätt än andra "trafikförbrytare" så vore det fel, Det vore ju åt hel*ete om fallet läggs ner enbart för att han är polis.
Fö vet jag inte om man dessutom ställer högre krav på en polis än på övriga medborgare och vilken typ av straff han isåfall kan tänkas få?

Som sann sporthojåkare så tycker jag att han var en "mus" som inte försökte åka ifrån "kollegorna".... När han nu ändå fått upp farten :lol
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top