Polisen jagar en finsk MC-åkare

Ser lite kallt ut för hojföraren, vad är det för trött polisbil dom har i Finland eller går bilar inte bättre än sådär? Är ju van vid analog mätare på bilar, den enda digitala jag brukar titta på är ju min egna på hojen och den tickar på lite snabbare än vad polisens i filmen gör :hihi.

EDIT: Justerade lite bara.

Last edited:
Det var fan vad dom hängde i då, han måste ha mördat nån högt uppsatt person el liknande :kulspruta Men så vidare fort gick det iaf inte, kanske därför han stressade av vägen..

För mig ter det sig ofattbart hur han kan misslyckas med att lämna bilen långt bakom sig. Osäker förare, dåliga däck eller lokalkännedom. Någonting måste det vara då han ju uppenbarligen försöker ta sig ifrån dem.

Varit uppe förut, men vad gör det? Säkert många som inte sett den.
Så tänk efter en extra gång innan ni försöker dra snuten.

#acke# skrev:
2516903 För mig ter det sig ofattbart hur han kan misslyckas med att lämna bilen långt bakom sig. Osäker förare, dåliga däck eller lokalkännedom. Någonting måste det vara då han ju uppenbarligen försöker ta sig ifrån dem.
Eller att finnarna är duktiga bilförare:yoparty :yoparty

Det måste väl vara en mc-snut? tycker det lutar i svängarna och hur annars genar han betong-suggan i början vid cykelvägen.

#acke# skrev:
2516903 För mig ter det sig ofattbart hur han kan misslyckas med att lämna bilen långt bakom sig. Osäker förare, dåliga däck eller lokalkännedom. Någonting måste det vara då han ju uppenbarligen försöker ta sig ifrån dem.

Om inte jag såg fel så va det en cbr600f typ 93-96, med en sådan hoj är
det söndagskörning och köra ifrån bilen på dom vägarna i den hastigheten.

I sista korsningen när polisen låg nära såg det ut som man kunde se corden
på bakdäcket.

Vägarna var det inga fel på under andra omständigheter så hade det varigt
en kul runda!

Tycker nästan alldrig det är rätt åt någon som skadar sig vid sådana här
omständigheter, Lågt att dömma folk på det viset. Han va kanske mega
skitnödig och såg inte polisbilen förn det va för sent???

<Anton> skrev:
2516981 Det måste väl vara en mc-snut? tycker det lutar i svängarna och hur annars genar han betong-suggan i början vid cykelvägen.
Det är en bil! De sitter ju och pratar med varandra.

Men jag trodde inte heller (som förmodligen killen på cbr:en också trodde) att de skulle komma emellan där :va

Jösses vad poliserna laddade. Kändes som om de tog bra mycket mer risker än vad MC-föraren gjorde...
Och jag kan inte heller förstå hur MC-föraren förtjänade det där? Förklara gärna.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back