POLISEN har tydligen börjat med civil motorcyklar nu, vad förnågra? inge bra det!

Våran allas Tommy Hamren kör en blanksvart Honda pan european
med regnr. AUG 109

polisen har ett antal blåa och vinröda BMW, samt ett par hondor som åker runt bland de olika delarna i vårt land.

Sedan finns det tydligen vissa polisdistrikt som har valt att köpa in egna. Allt från off-road till supersport.

Tydligen samma med personbilar.....

Dock kommer jag stanna om jag ser en sådan bakom, oavsett om dom sitter på en bmw eller supersporthoj.....

Man får säga vad man vill, men chansen att köra ifrån dom är jävligt liten... dom tränar flera ggr i veckan samt åker x mil per månad...

Sedan kör dom tydligen helt ok tider även på bana med dom där skeppen....

Så ska man köra ifrån dom tillräckligt för att hinna svänga in på någon avstickare får man gasa bra mycket, bra länge....

Blir nog bara dyrare kalas :-)

Jag läste någon artilkel nyligen, och det är precis som du säger att varje enskilt Polisdistrikt väljer fordon helt på egen hand.
Jag har själv sett följande i stockholm i civil form: FJR1300, Varadero, Pan European och något som jag tror var en K1200S.
Detta är under de senaste två säsongerna.

I övrigt kan jag enbart hålla med att det inte spelar någon roll vad man sitter på, det kan kosta allt att inte stanna, och bli av med dem blir man knappast. Skulle man lyckas har dem både kollegor och radiosignaler som kan vara förhållandevis jobbiga att komma ifrån:D

Har förresten hört att terrängkörning ingår i Polisens MC träning. Då med landsvägshoj. -Någon som kan bekräfta eller avfärda?

En polare till mig satt på en mack omkring Lindesberg (Västmanland). Det kom en helsvart dekalstrippad Gixxer K5 in och tankade. Precis när han var klar så blåste det förbi två sporthojar utanför macken, varpå föraren av den svarta gixxern sätter sig på, slår på blåljusen och drar efter.
Kan dock varken bekräfta eller avfärda om det var en polis eller nån som ville leka.

Akta er i Laos

polislaos.jpg

Det är BMW hojar dom har i regel, även som cevil har sett 2 st iaf

Är det någon som kommer åka på en broms övning runt den 5-6 tror jag det är då den övningen kostar runt 150 kr och sänker sin försäkring med runt 2000kr??
vet iaf att cevil hojar kommer att komma dit och visa upp sina vackra broms talanger
CIVIL STAVAS DET!!! Och Swenis, sluta med dina särskrivningar för helvete!
Detta var bara vad jag störde mig mest på. Det finns mycket mer att klaga på om man känner för det.

CIVIL STAVAS DET!!! Och Swenis, sluta med dina särskrivningar för helvete!
Detta var bara vad jag störde mig mest på. Det finns mycket mer att klaga på om man känner för det.

Tack! Du skrev vad jag tänkte:tummenupp
Kan inte begripa hur man lyckas skriva "civil" rättstavat i rubriken, men upprepade felskrivningar med "cevil" hehehe:)

Att snuten har civila hojar är ju ingen nyhet. Nån som har koll på vilka civil-hojar som rullar i Östergötland?

Finns det några speciella kännetecken så man ser att det är en civilpolis hoj? Som tex. med civilpolis bilarna?

Finns det några speciella kännetecken så man ser att det är en civilpolis hoj? Som tex. med civilpolis bilarna?

ibland kan man se att de har comradion i kragen, en gång såg jag en liten svart antenn sticka upp ut en packväska modell fyrkantik å alu hölje.

sjukt att dom får ha såna sporthojar då är det antingen att ge upp eller att man är kung på att köra (och det tror vell alla att man är när man kör hoj:yoparty

Ett tips är att du stannar. Tror det är mest hälsosamt för dig.:mattias :hej

Ett gäng 650 scarvers i Stockholm har jag sett. Men de hade polismärket på axeln på "civila" ställ. Man känner igen dem på 5 km håll eftersom de har ett järnspett nedtryckt i stället i stället för ryggskydd :)

CIVIL heter det för helvete...CIVIL med I. Vad är detta ??

Chansen att åka ifrån de är rätt stor, eftersom de inte vill / får ta samma risker som den de förföljer. Extremt tveksamt om de föröljer dig i 260-270 knyck mellan bilarna, utan att få skit för det sedan.

Jag stod först vid ett rödljus i stockholm söderförort
Då kom det upp en gixer och ställde sig snett bakom
och började varva "typ skall vi dra"
Så när det blev grönt så drog jag på och han följde efter
men jag slog av vid 30+ gränsen och rullade fram till nästa rödljus
och då började han stressa igen och vid grönt samma igen
och sen saktade jag in och han oxå så till slut rullade vi bara
så han blir tvungen att köra om -- och då ser jag att han har kamera+radio
och packväskor med en äldre kille med massor med skydd
en civilhoj --- och då blir han ormbiten och drar iväg som en GR
jag vart så fö****ad så jag glömde ta reg nummer

Så det är inte alla som kör med rent mjöl i påsen
jag tror att det kallas brottsprovokation

Det var väl tur att mässingsexsemen blommade upp
sen var det ju kartongen med syltmunkar !!!!!!!!!

Last edited:
Jag stod först vid ett rödljus i stockholm söderförort
Då kom det upp en gixer och ställde sig snett bakom
och började varva "typ skall vi dra"
Så när det blev grönt så drog jag på och han följde efter
men jag slog av vid 30+ gränsen och rullade fram till nästa rödljus
och då började han stressa igen och vid grönt samma igen
och sen saktade jag in och han oxå så till slut rullade vi bara
så han blir tvungen att köra om -- och då ser jag att han har kamera+radio
och packväskor med en äldre kille med massor med skydd
en civilhoj --- och då blir han ormbiten och drar iväg som en GR
jag vart så fö****ad så jag glömde ta reg nummer

Så det är inte alla som kör med rent mjöl i påsen
jag tror att det kallas brottsprovokation

Det var väl tur att mässingsexsemen blommade upp

Njae, brottsprovokation hade det bara varit om han hade bötfällt dig också.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti