Polisen gjorde hembesök.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jaha, då har man råkat ut för den nitiska östgötska poliskåren för första gången.

Fick samtal av en granne om att polisen stod och tittade på min hoj på gården, hade kvar han i telefon då jag var påväg ut och hörde att de hade gått in i trappuppgången. Där mötte jag dem, en tjej som var tyst hela tiden, och en kille med attitydsproblem.

De stod och tittade på en dörr och sa "Kristoffer... kristoffer" så jag sa "Det är nog mig ni söker"

Polisen frågade om jag hade kört mc något idag mm. Jag sa att jag har mc:n på försäljning. Sen började attityden:

Du ska veta att ditt körkort sitter jääävligt löst just nu!

Usch, jag gillar inte poliser med såna här komplex.. uschuschusch.

Man måste ju få ha sin hoj på försäljning utan att polisen ska börja klaga o gnälla, vart är detta land påväg? :D

Har man sagt A får man säga B... vad hände sen?

Varför gick du inte bara förbi och spelade oskyldig?

Om man nu låt oss säga mot allförmodan skulle ha hittat på nått olagligt me
sin hoj lär det vara bäst att hålla sig undan sheriffen så gott det går...

Men va sa de då? Hade de något på dig eller?

Kanske ha stående annons 12 mån om året på Blocket :rolleyes: :D

Kan alltid hävda att det var någon annan som körde :hihi

@Itacha75: Det gick fin med kortet, de var alldeles för sent ute, och jag erkände aldrig att det var jag som hade kört, dessutom saknade de mätningar så jag vet inte riktigt vad de ville uppnå förutom att skapa polisförakt hos hojåkare.

@kaZmur: Sen fortsatte han gnälla. :4skrika Sa att jag ska passa mig med den attityden jag har, så jag sa att om _han_ ska ha sån attityd kan han ju gå. Han blåste upp sig ännu mer och sa bestämt att han går när han vill, det ska jag ha jäkligt klart för mig. Då sa jag att han ska ha klart för sig att jag också går när jag vill :7peta . Då började han titta konstigt på mig. :mad:

@HanneZ: You tell me, vad är det som får en människa att försöka lösa problem genom att fara till folk på kvällen och vara otrevlig? Jag tror han var aspirant och hade problem med självuppfattningen, han verkade en smula "övermacho", det var dessutom en ganska liten kille på 170-175cm och runt 70kg. Kanske hade nått mindervärdeskomplex?

Det var fånigt skrivet av mig, han har säkert inget komplex, men han uppträdde oproffesionellt. :kocko (enligt mig)

@da-geez: Varför skulle jag göra det? Jag gillar inte att gömma mig, och ingen kan straffa mig för vad min cykel har gjort.

De hade inget på mig, inte ens en mätning.

@P@trik: ehm.. jo! :huvet

@955i: Jag har en annons på blocket! :yoparty

da-geez skrev:
Varför gick du inte bara förbi och spelade oskyldig?

Om man nu låt oss säga mot allförmodan skulle ha hittat på nått olagligt me
sin hoj lär det vara bäst att hålla sig undan sheriffen så gott det går...

Men va sa de då? Hade de något på dig eller?

Det stämmer bra!

Jag höll mig undan i 2 veckor ungefär efter en vansinnesfärd med en civilbil bakom mig...

Till slut tröttnar grisarna... :D

stoffer skrev:
Jaha, då har man råkat ut för den nitiska östgötska poliskåren för första gången.

Fick samtal av en granne om att polisen stod och tittade på min hoj på gården, hade kvar han i telefon då jag var påväg ut och hörde att de hade gått in i trappuppgången. Där mötte jag dem, en tjej som var tyst hela tiden, och en kille med attitydsproblem.

De stod och tittade på en dörr och sa "Kristoffer... kristoffer" så jag sa "Det är nog mig ni söker"

Polisen frågade om jag hade kört mc något idag mm. Jag sa att jag har mc:n på försäljning. Sen började attityden:

Jaha och sedan???

JB

Har inte en aning om vad du snackar om, men polisen får väl knappast söka upp och hota dig, för utan laglig orsak så var det där ett rent hot som jag uppfattade det :mad:

Bra gjort Stoffer!

Jag har 9 polare till mig som är poliser.
Dom är jävligt bra att ha! Ofta snack om dessa p.ass:are, skit ni ska veta vilka idioter dom är! Gör allt för att passa in, tror dom - men dem anses bara som töntar hos sköna snutar som mina!

Varför inte komma å softa - snacka lite om att man sett dig (eller han som testkörde) å tala om att du/han ska ta det lugnt. Vara lite trevlig.

Tack, skönt att höra att man gjorde rätt iaf enligt någon. Jag ångrar mig alltid efter jag får prata med polisen, men jag tar inte skit och tänker inte vara rädd för någon, varken polis eller annan (om jag nu inte verkligen åkt dit i en fartkontroll eller liknande, då är jag en ångerfull ängel :rolleyes: )

Var kan man träffa trafikpoliser och snacka lite med dem? Öga mot öga, kan vi inte anordna en avstämning SH:are och Poliser, så man vet var alla står?

stoffer skrev:

Sätter en mille på att det var samma dryga snut som gav min polare böter för att ha skjutsat på cyckel :rolf

Det var en tystlåten kvinlig polis och en dryyyg jävla snut med attitydproblem som tjatade om att lägga ner attityden...

Undrar vad de skulle göra om man hade ett fickminne med sig för att spela in samtal med dem... de kanske skulle tagga ner lite...

UrbanTiger skrev:
Fan, du skulle ha bett dom skriva en rapport där direkt på trappen.

Typ.
Polis AA och BB, meddelade unge herr Kristoffer X på trappen till sitt hem att han ska passa sig i fortsättningen.

Datum, tjänstenummer och namn.

Be sedan om en kopia samt en bekräftelse med posten när rapporten registrerats.
Har de någon skyldighet att göra sådant, eller ska jag bara be för att komma ännu närmare en käftsmäll? Började ju rycka i ansiktet på Herr Polis när jag sa att jag också gick när jag behagade. :(

Inge bra att bli slagen av poliser, kan väl lätt bli "Motstånd vid gripande" eller "Våld mot tjänsteman" isf, även om han inte har några märken eller men efter det.. (eller är det bara min uppfattning?)

Santo skrev:
Sätter en mille på att det var samma dryga snut som gav min polare böter för att ha skjutsat på cyckel :rolf

Det var en tystlåten kvinlig polis och en dryyyg jävla snut med attitydproblem som tjatade om att lägga ner attityden...

Undrar vad de skulle göra om man hade ett fickminne med sig för att spela in samtal med dem... de kanske skulle tagga ner lite...
Fan! Jag borde ju tagit med mig kameran såklart!!! Och filmat!

Det ska jag göra nästa gång! ;)

Polisaspiranter... :gnissla
Värsta sortens människor att hamna i diskussion med.. :4skrika
Tror dessa skulle tjäna på att vara lite trevligare mot folk i allmänhet.

(det finns säkert trevliga polisaspiranter bör jag väl tillägga) :tungan

Vägra vurpa skrev:
Till slut tröttnar grisarna... :D

...om det nu inte är så att de gripit någon mc-tjuv nyligen; då övergår samma personer från att vara grisar/snutjävlar/svin/whatever till att vara fullblodshjältar och samhällets stöttepelare.

Visst är världen förunderlig? :va

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...