Snabbis !
Jag kan i allafall tacka östgötapolisen att mitt kk är i behåll ,, jag var mitt uppe i skruvandet med en kompis mc då det ringer i mobilen o det frågas efter reservdelar till en hoj nere på Classic recing i linköping,, jag bestämde mig för att åka dit tidigt nästa morgon, första 15 milen gick på ca 60 min o resten av sträckan gick väl i samma vansinnestempo,,
mellan Norrköping o Linköping var det mycket trafik så det blev lägre tempo men i luckorna så gick det väl FORT så att säga,, silverfärgat volvo T5 V70 hade snappat upp mitt regnummer vid en omkörning o han hakade diskret på,, han gjorde en mätning på 135Km/t vilket innebar 25+ på begränsningen,, han visade filmen i bilen och då såg jag att han varit bakom mig när han kört i 185 knyck o jag försvann som en avlöning framåt men det mätte han inte(som tur var) så jag fick behålla lappen med 1400:- i böter,, han tyckte att jag körde föredömligt förutom hastigheten,, bra avstånd,goda marginaler,,, så det var en jäkla tur för mig det.sedan berättade han att han var gammal mc-polis som skulle trappa av sista åren i bil så han hade väl lite förståelse antar jag.
det finns dom som e bra i kåren åxå även om dom jobbar som trafikare.
pjohan skrev:
Robert Collin bland annat om Östgötska trafikpolisen
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,526427,00.html
Grattis, ni måste verkligen ha det väldigt säkert däruppe