Polisen fokuserar på MC i Påsk.

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag undrar var potatisgrisarna har stått i helgen för jag har kört 125mil under påsk och har inte sätt röken av en enda en. :brinnerup:tummenupp:arsele
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Jag undrar var potatisgrisarna har stått i helgen för jag har kört 125mil under påsk och har inte sätt röken av en enda en. :brinnerup:tummenupp:arsele

I lördags var dom lite överallt tyckte jag, förutom kanske på de lite mer "inspirerande" vägarna. Två MC-snutar i tingstadtunneln, sedan upp på e20 för att mötas av en kromsläde som blivit stoppad av en målad bil. Lite senare mötte jag en till målad bil på e45, och sedan en till på väg ut mot Marstrand. Såg dock ingen fartkontroll "in action" (då jag tror kromsläden blev stoppad för ljudet eller nån slags besiktning)... :)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
I lördags var dom lite överallt tyckte jag, förutom kanske på de lite mer "inspirerande" vägarna. Två MC-snutar i tingstadtunneln, sedan upp på e20 för att mötas av en kromsläde som blivit stoppad av en målad bil. Lite senare mötte jag en till målad bil på e45, och sedan en till på väg ut mot Marstrand. Såg dock ingen fartkontroll "in action" (då jag tror kromsläden blev stoppad för ljudet eller nån slags besiktning)... :)
Dom kan hålla sig på E-vägarna tycker jag, passar mig bra! :tummenupp
 

henlo

Med lem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -03, XT660R -08
Dom kan hålla sig på E-vägarna tycker jag, passar mig bra! :tummenupp

Håller helt med dig. Den enda risken jag ser med det är e20 ut ur stan. det är 80 jävla km/h ända ut till Jonsered, och det är i princip omöjligt att inte köra för fort där. Det är ju typ en parkeringsplats brett, det känns som man står stilla även i 130!! :gnissla
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Håller helt med dig. Den enda risken jag ser med det är e20 ut ur stan. det är 80 jävla km/h ända ut till Jonsered, och det är i princip omöjligt att inte köra för fort där. Det är ju typ en parkeringsplats brett, det känns som man står stilla även i 130!! :gnissla
Jo, men det är en tråkig sträcka i 200 också. Måste jag absolut åka där flyter jag med i tempot och sjunger mig en sång tills bättre vägar kommer. Tar alltid 190 om jag ska åt det hållet.
 

Smagatusk

Guest
Läste du texten i länken? Gäller inte under 70 sträckor. Hur som helst tar jag hellre mina böter. Det blir garanterat billigare än abonnemanget om man inte åker fast ofta. Förvånar mig att folk skaffar den typen av abonnemang.

Jo, jag vet det. Och det är ju inte så att abonnemanget skulle hjälpt dig ändå, då man inte kan teckna abonnemanget bakåt i tiden. Men nästa gång kanske sitter och funderar på hämtmaten på en 70-sträcka.

Dock ska jag tänka mig för innan jag tipsar dig igen om såna totalt moraliskt förkastliga saker.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jo, jag vet det. Och det är ju inte så att abonnemanget skulle hjälpt dig ändå, då man inte kan teckna abonnemanget bakåt i tiden. Men nästa gång kanske sitter och funderar på hämtmaten på en 70-sträcka.

Dock ska jag tänka mig för innan jag tipsar dig igen om såna totalt moraliskt förkastliga saker.

Att jag är tveksam till abonnemanget har inget med moral att göra. Var och en kan ju själv sätta sig och göra en kalkyl och se hur lönsamt det är baserat på deras historik. Det är troligtvis ytterst få som kan se någon som helst uppsida på erbjudandet. Sannolikheten att åka fast är väldigt liten här i Sverige nämligen. Notoriska fortkörare kan åka i flera år utan att åka fast ganska riskfritt om de tar lite extra hänsyn i samband med storhelger, större lokala event etc där man vet att polisen brukar ha lite extra övervakning. Sist jag stötte på en lokal laserkontroll två gånger inom loppet av fyra dagar kan jag inte minnas. Skulle det här vara en realitet hade jag blivit en riktig ögontjänare i trafiken ganska ögonblickligen. Som tur är för mig och många andra är det här en begränsad insats.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Poliskvinnan som tog hand om mitt ärende talade om att man hade insats hela veckan. Det är en så kallad trafikvecka. Lokal eller nationell har jag ingen aning om. Man bör nog ta det lite lugnt ett tag framöver.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle
Tycker synd om stackarn på scooter som blev stannad i bussfilen imorse mellan Lahäll och Mörby.
Förstår inte hur konstaplarna resonerade när de stannade killen mitt i rusningstrafiken i bussfilen... Kön blev ÄNNU VÄRRE då bussarna var tvugna att byta till den "vanlig" filen = KAOS.

Trött på den här skiten, varenda infart till sthlm byggs om, filer stängs av och polisen fokuserar på lustiga ting.
Vem vill sitta i en kö med trötta bilister både framför och bakom? Orka bli mos en tisdag morgon i April...
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Var det nån som åkte dit?
Var i Jönköping i helgen, såg inte så mycket snutar där trots Elmia mässan, dock såg jag enormt mycket 100km+ fortkörningar av bilfolket och nedskräpning, offentligt drickande mm så om bara stadsmakten hade velat så kunde dom nog dragit in ett par mille under helgen men dom får väl jaga lite mc åkare som får väja för skiten som kastas och kör ett par km för fort på 90 vägen ist :tummenupp
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Pucktvåa som vanligt. Kan man gasa satan utan att oroa sig nu?

Jag höll rätt bra tempo in till stan imorse, och såg inte en enda polisbil trots 3.5 mil resa, under påsk har jag sett minst 1-3 stycken om dagen på samma sträcka! Kanske är adminarbete nu för alla böter de utfärdat under påsken ;)
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Kan bara konstatera att polisaktiviteten har varit rätt hög här i stan under helgen. Idag sköt man laser där jag körde. Tog det lugnt på sträckan i fråga insjunken i tankar och funderingar. Jag såg inte poliskontrollen förrän jag hade polismannen med laserpistolen i ögonvrån. Han stod gömd. Hade han gått ut i vägen som gubben i lådan för att stoppa mig hade jag antagligen kört över honom. Ofrivilligt förstås.

Här hatar vi den irriterande Aftonbladet-journalisten som försvinner bort i 5 sekunder, så är du borta i flera minuter :rolleyes:
 

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Ingen som har tänkt att teckna en sån här.. www.autosafe.se
Rätt skönt att ha när man ligger å stryker på 70-vägar, även om det tyvärr brukar gå en bit över 30gränsen:hihi

Såg förövrig inte en enda farbror blå i helgen, vilket var väldigt skönt måste jag säga!:banana
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Såg en enda polisbil under hela påsken och den verkade ha bråttom hem till fikat.Så var det med den STORA påskövervakningen av mc trafiken.Den formen av koll får de gärna göra om.
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Har inte blivit stoppad en enda gång under påskhelgen. Ändå körde jag 95 mil.....på 3 dagar. Otur eller skicklighet? :tuttar:rock
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Här hatar vi den irriterande Aftonbladet-journalisten som försvinner bort i 5 sekunder, så är du borta i flera minuter :rolleyes:

Vad är det för journalist och nyhet du syftar på?

Du har aldrig varit insjunken i tankar och funderingar där du automatiskt anammar en defensiv körning för att skapa marginaler?

Det var aldrig någon fara för polismannen. Hade han sprungit ut i sista stund hade han varit en självmordskandidat. Det finns ingen som hade haft någon chans att reagera. Tanken var nog att han hade gått ut i vägbanan i rätt god tid om han hade haft en anledning att stoppa någon eller rapportera till någon längre fram som vinkar in vederbörande.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Tycker synd om stackarn på scooter som blev stannad i bussfilen imorse mellan Lahäll och Mörby.
Förstår inte hur konstaplarna resonerade när de stannade killen mitt i rusningstrafiken i bussfilen... Kön blev ÄNNU VÄRRE då bussarna var tvugna att byta till den "vanlig" filen = KAOS.

Trött på den här skiten, varenda infart till sthlm byggs om, filer stängs av och polisen fokuserar på lustiga ting.
Vem vill sitta i en kö med trötta bilister både framför och bakom? Orka bli mos en tisdag morgon i April...

Var det rusningstrafik så är det väl skit till scooteråkare som inte kan glida över bland bilarna och bara fortsätta, skulle dom sprungit ikapp honom? Försökte hänga på en brutta på scooter i Italien med landsvägshoj mitt i rusningstrafiken, var ju för f-n omöjligt. Scooter är oslagbart vid kösmitning :)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top