Polisen fokuserar på MC i Påsk.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Var det nån som åkte dit?
Var i Jönköping i helgen, såg inte så mycket snutar där trots Elmia mässan, dock såg jag enormt mycket 100km+ fortkörningar av bilfolket och nedskräpning, offentligt drickande mm så om bara stadsmakten hade velat så kunde dom nog dragit in ett par mille under helgen men dom får väl jaga lite mc åkare som får väja för skiten som kastas och kör ett par km för fort på 90 vägen ist :tummenupp

På söndagen var det "lugnt" Såg bara 4 olika polisbilar då.
Fredag och lördag var det mindre än 30m mellan piketbussar och fordonskontrollanter på a6/rosenlund. Jag har aldrig sett så många poliser förr så jag kan förstå om det vart lugnt på andra håll. En kompis lyckades med konststycket att få blåsa 2ggr på 500m:fyllisar

Det var riktigt länge sedan jag såg polishelikoptern över stan men nu hängde den där i 3 dagar vad kunde se.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vad är det för journalist och nyhet du syftar på?

Du har aldrig varit insjunken i tankar och funderingar där du automatiskt anammar en defensiv körning för att skapa marginaler?

Det var aldrig någon fara för polismannen. Hade han sprungit ut i sista stund hade han varit en självmordskandidat. Det finns ingen som hade haft någon chans att reagera. Tanken var nog att han hade gått ut i vägbanan i rätt god tid om han hade haft en anledning att stoppa någon eller rapportera till någon längre fram som vinkar in vederbörande.

:3freak

Tar du allt så seriöst?
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Happ! Körde Linköping - Göteborg i torsdags och såg inte en enda snutjävel! Körde på lördag upp till Mellerud och sedan tillbaka till Göteborg på söndagen och såg inte heller då en endaste snutjävel! Var dock nojjig som fan och höll mig till hastighetsbegränsningen under 99% av sträckorna! Igår körde jag från Göteborg tillbaka till Linköping och då hade jag fanimej tröttnat på skiten så jag stampade på rätt bra. Strax utanför Mjölby står en äcklig liten civilpolis som har stannat en fortkörare i bil. Då slog jag av lite på takten och hamnade så bakom en skåpbil som körde fruktansvärt långsamt. Anledningen uppdagades när han flyttade på sig och det var en polishoj framför honom. Den fittan höll 105km/h på 120 väg och typ ingen vågade köra om. Jag körde om honom men gav honom fan inget leende.

Edit: Man kan ju också fråga sig om det verkligen är bättre att jag nu lät bli E4an större delen av sträckan, därför att jag vet att där finns polisen, så istället valde jag en mindre väg som löper parallellt med E4an men utan risk för snutar. Helt bilfri och snutfri väg som jag kunde hålla 140 på hela sträckan, alltså dubbla skyltade hastigheten. Istället för att köra 20km/h över skyltningen på E4an och riskera 4000kr i böter.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Såg polisen i söndags när jag gick till Garaget.
De skuggade mig med en Piketbuss som kröp fram.
Kändes tryggt med tanke på alla skjutningar i Majorna enligt nån löpsedel. :tummenupp
(GT kör väl samma över hela Göteborg. Alla skjutningar i "statsdel". Varierade löpsedlar anpassade till statsdelen.)
Sedan på hojen under 15 mil såg jag inte ett spår av polisen. :va
Polisen är väl till hälften sysselsatta här i Göteborg med "särskild anledning" tror jag det heter, extra bevakning av Biskopsgården tom 30 augusti.
För då tar det slut, "särskild anledning" till extra bevakning i Biskopsgården alltså. :confused:
Och andra hälften av poliserna "tittar" väl på fotboll i allmänhet, grattis :tummenupp, supportrarna i synnerhet.
Mina 25öre i Göteborg.
 
Last edited:

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Själv hade man en trevlig Påsk helg :) 5 snutjag är mitt rekord! Helvete vad gott man mår :D
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Själv körde jag efter en blåvit nån halvmil idag och höll hastigheten noggrannt. Polisen drog dock ifrån mig när det vid vägarbete var rek. 30 km/h (svart skylt)...

Följde inslagen takt på hela kvällsrundan, var nog aldrig över mer än +10 km/h över tillåten. Satt o filosoferade om både det ena och andra och kom hem totalt avslappnad och hade fint flyt på tomma vägar.

Fan, sånt här vill ni inte läsa på SH :-SS. En tyst vlog i mitt huve hehe..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Happ! Körde Linköping - Göteborg i torsdags och såg inte en enda snutjävel! Körde på lördag upp till Mellerud och sedan tillbaka till Göteborg på söndagen och såg inte heller då en endaste snutjävel! Var dock nojjig som fan och höll mig till hastighetsbegränsningen under 99% av sträckorna! Igår körde jag från Göteborg tillbaka till Linköping och då hade jag fanimej tröttnat på skiten så jag stampade på rätt bra. Strax utanför Mjölby står en äcklig liten civilpolis som har stannat en fortkörare i bil. Då slog jag av lite på takten och hamnade så bakom en skåpbil som körde fruktansvärt långsamt. Anledningen uppdagades när han flyttade på sig och det var en polishoj framför honom. Den fittan höll 105km/h på 120 väg och typ ingen vågade köra om. Jag körde om honom men gav honom fan inget leende.

Edit: Man kan ju också fråga sig om det verkligen är bättre att jag nu lät bli E4an större delen av sträckan, därför att jag vet att där finns polisen, så istället valde jag en mindre väg som löper parallellt med E4an men utan risk för snutar. Helt bilfri och snutfri väg som jag kunde hålla 140 på hela sträckan, alltså dubbla skyltade hastigheten. Istället för att köra 20km/h över skyltningen på E4an och riskera 4000kr i böter.

Hävdelsebehov?
Tuff bakom tangentbord?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Happ! Körde Linköping - Göteborg i torsdags och såg inte en enda snutjävel! Körde på lördag upp till Mellerud och sedan tillbaka till Göteborg på söndagen och såg inte heller då en endaste snutjävel! Var dock nojjig som fan och höll mig till hastighetsbegränsningen under 99% av sträckorna! Igår körde jag från Göteborg tillbaka till Linköping och då hade jag fanimej tröttnat på skiten så jag stampade på rätt bra. Strax utanför Mjölby står en äcklig liten civilpolis som har stannat en fortkörare i bil. Då slog jag av lite på takten och hamnade så bakom en skåpbil som körde fruktansvärt långsamt. Anledningen uppdagades när han flyttade på sig och det var en polishoj framför honom. Den fittan höll 105km/h på 120 väg och typ ingen vågade köra om. Jag körde om honom men gav honom fan inget leende.

Edit: Man kan ju också fråga sig om det verkligen är bättre att jag nu lät bli E4an större delen av sträckan, därför att jag vet att där finns polisen, så istället valde jag en mindre väg som löper parallellt med E4an men utan risk för snutar. Helt bilfri och snutfri väg som jag kunde hålla 140 på hela sträckan, alltså dubbla skyltade hastigheten. Istället för att köra 20km/h över skyltningen på E4an och riskera 4000kr i böter.

Du är inte sugen på att flytta till typ... island eller någon annan trevlig ö som ligger en bit bort från oss istället?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
haha nej, jag är lika töntig även i om du träffar mig i verkligheten! :D Riktigt grinig tidigare idag av olika skäl, hoppas du inte tog alltför illa upp. :)

Inte illa upp men jag försöker att inte använda större ord på internet än i verkligheten och att kalla ordningsmakten dom sakerna skulle jag inte vilja då jag insett att dom är ganska bra att ha när någon gjort mig orätt. Om man sen har direkt erfarenhet av personer inom yrket så är en bedömning av den individen mer ok då man faktiskt vet vad man pratar om.
Det riktigt jävliga är att de flesta poliser jag mött varit riktigt trevliga...
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Inte illa upp men jag försöker att inte använda större ord på internet än i verkligheten och att kalla ordningsmakten dom sakerna skulle jag inte vilja då jag insett att dom är ganska bra att ha när någon gjort mig orätt. Om man sen har direkt erfarenhet av personer inom yrket så är en bedömning av den individen mer ok då man faktiskt vet vad man pratar om.
Det riktigt jävliga är att de flesta poliser jag mött varit riktigt trevliga...

Håller med dig, men trafikpoliser är ett eget släkte. De är där enbart för att fylla en kvot till stadskassan och polisens siffror/statistik, men rattfyllerister och annat jävla löst pack lyckas de inte göra nåt åt utan de pissar bara vanliga svenssons i ansiktet.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Resultatet lokalt:

Förra veckan hade polisen i nordvästra Skåne särskilt intresse riktat mot fortkörare. På vägsträckor med hastighetsgränser mellan 70 och 90 km/h skrevs inte mindre än 157 fortkörningsböter.

På vägar där man får köra 100 km/h och mer skrevs sju böter.

Under den här veckan omhändertogs också fyra körkort, en förare avslöjades som påverkad och 15 personer fick böter för att inte haft bälte, kört bilar som varit avställda eller haft körförbud.

Siffrorna ligger i nivå med det resultat man fick vid en liknande aktion ifjol.

Källa www.hd.se

Man bör ha fått in i storleksordningen 400 000 kr. Undra om det täckte polisens kostnader?
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Håller med dig, men trafikpoliser är ett eget släkte. De är där enbart för att fylla en kvot till stadskassan och polisens siffror/statistik, men rattfyllerister och annat jävla löst pack lyckas de inte göra nåt åt utan de pissar bara vanliga svenssons i ansiktet.

Är väl också stor skillnad mellan storstäder och landsbygd där den ena har renodlade trafikpoliser och den andra har ordningspoliser som ska kontrollera hastighet och ta hand snubben som spöar frugan osv.
Sen är ju mc-poliser kända för att vara extremt nitiska rent generellt.
Känner personligen att en polis som jobbar med att bötfälla folk för att blinkersglaset är för ljust orange ska fundera på om deras CSN-lån verkligen var en bra investering....
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top