Polisen övningskör?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Idag så när jag var ute med polarna och övade lite här i Sorunda så började det komma ett tåg med hojjar inkommande förbi vägen där vi stog.

Tänkte att det var udda för ett touring gäng att åka så sent på kvällen precis vid skymning.

Så jag kollade in första hojjen lite nogrannare vilket visade sig vara en av dom nyare bmw's som polisen har börjat köra tror jag :confused: Men det var inte först den 4:de hojjen eller så som jag märkte av att det stog polis på ryggen på allihop.

Räknade allt som allt ca 20 st som rullade förbi, extra lustigt var det när hälften svängde av vid en avfart och dom andra 10 missade det för att sedan komma tillbaka 5min senare där deras kollegor stog och väntade :rolleyes:

Nu till min fundering, brukar inte polisen ha sina kurser på vår/sommar och inte under tidig höst, speciellt inte mitt på kvällen? Nu kommar man ju va livrädd att visa sig ute på kvällarna.

Motard nissen skrev:
2488555 Idag så när jag var ute med polarna och övade lite här i Sorunda så började det komma ett tåg med hojjar inkommande förbi vägen där vi stog.

Tänkte att det var udda för ett touring gäng att åka så sent på kvällen precis vid skymning.

Så jag kollade in första hojjen lite nogrannare vilket visade sig vara en av dom nyare bmw's som polisen har börjat köra tror jag :confused: Men det var inte först den 4:de hojjen eller så som jag märkte av att det stog polis på ryggen på allihop.

Räknade allt som allt ca 20 st som rullade förbi, extra lustigt var det när hälften svängde av vid en avfart och dom andra 10 missade det för att sedan komma tillbaka 5min senare där deras kollegor stog och väntade :rolleyes:

Nu till min fundering, brukar inte polisen ha sina kurser på vår/sommar och inte under tidig höst, speciellt inte mitt på kvällen? Nu kommar man ju va livrädd att visa sig ute på kvällarna.
Jag å en kamrat råkade ut för ett sånt tåg, inte lika många dock - en solig kväll i juli. Vi fika på rosenhill, dom inspekterade våra hojjar (inga regskyltar), varpå dom väntar ut oss, men vi sitter kvar, till dom tröttnar, sen tar dom en kaffe, då springer vi till hojjarna å drar. 1 min senare, efter lite lugn cruising dyker de upp bakom i full fart å blåljus..

Min kamrat ger stålet... Och jag vågade inte stanna för polisen ensam, så jag gav stålet jag med. Gick ut med 100% men ökade, eftersom dom hängde på förvånansvärt bra. Vi fick lägga oss på sub5 min tider för att skaka av dom ordentligt.

:tummenupp

IronMike skrev:
2488557 Jag å en kamrat råkade ut för ett sånt tåg, inte lika många dock - en solig kväll i juli. Vi fika på rosenhill, dom inspekterade våra hojjar (inga regskyltar), varpå dom väntar ut oss, men vi sitter kvar, till dom tröttnar, sen tar dom en kaffe, då springer vi till hojjarna å drar. 1 min senare, efter lite lugn cruising dyker de upp bakom i full fart å blåljus..

Min kamrat ger stålet... Och jag vågade inte stanna för polisen ensam, så jag gav stålet jag med. Gick ut med 100% men ökade, eftersom dom hängde på förvånansvärt bra. Vi fick lägga oss på sub5 min tider för att skaka av dom ordentligt.

Fyfan va du e ball...:yoparty :yoparty

IronMike skrev:
Min kamrat ger stålet... Och jag vågade inte stanna för polisen ensam, så jag gav stålet jag med. Gick ut med 100% men ökade, eftersom dom hängde på förvånansvärt bra. Vi fick lägga oss på sub5 min tider för att skaka av dom ordentligt. :tummenupp
Mm...eller hur :rolleyes:

IronMike skrev:
2488557 sen tar dom en kaffe, då springer vi till hojjarna å drar. 1 min senare, efter lite lugn cruising dyker de upp bakom i full fart å blåljus..

Nu tänker jag på ordspråket: Barnen har tappat sitt godis.. men i det här fallet blir det nog barnen tappade sina munkar:D

IronMike skrev:
2488557 Jag å en kamrat råkade ut för ett sånt tåg, inte lika många dock - en solig kväll i juli. Vi fika på rosenhill, dom inspekterade våra hojjar (inga regskyltar), varpå dom väntar ut oss, men vi sitter kvar, till dom tröttnar, sen tar dom en kaffe, då springer vi till hojjarna å drar. 1 min senare, efter lite lugn cruising dyker de upp bakom i full fart å blåljus..

vilken hjälte du är :rolleyes: Du är inte specielt roande längre. börja med fallskärmshoppning istället.....

IronMike skrev:

Skulle inte du BLI Polis? :va

Motard nissen skrev:
2488555 Idag så när jag var ute med polarna och övade lite här i Sorunda så började det komma ett tåg med hojjar inkommande förbi vägen där vi stog.

Hepp, jag har också sett dem, några poliser som har gula västar och "övningskör" på nya, "omålade" bmw, och några med ordinarie mundering. Det var på hemväg från jobbet för några veckor sen och jag var på väg att köra ikapp och vinka lite :hej , men då svängde de av mot sollentuna...

IronMike skrev:
2488557 Jag å en kamrat råkade ut för ett sånt tåg, inte lika många dock - en solig kväll i juli. Vi fika på rosenhill, dom inspekterade våra hojjar (inga regskyltar),

En bra sak följde iallafall händelsen igår kväll då jag fick hjärtat i halsgropen, bestämde mig för att fixa mitt batteri + blinkers och bakljuset ikväll. Vill inte stöta på dom igen utan allt detta :näsblod

Motard nissen skrev:
2489321 En bra sak följde iallafall händelsen igår kväll då jag fick hjärtat i halsgropen, bestämde mig för att fixa mitt batteri + blinkers och bakljuset ikväll. Vill inte stöta på dom igen utan allt detta :näsblod
Men du kan ju vika av från bulten, ner i ett grustag eller försvinna ut i skogen om dom åker efter dig :tummenupp

P-son skrev:
2488716 Skulle inte du BLI Polis? :va
Jo.. Men jag är ostraffad.

Last edited:
Jag tycker det är mycket poliser överallt nu :confused:

Tur att man ställt av leksaken nu när man är utan lapp för igår hade jag garanterat torskat när de hade kontroll efter gamla värmdövägen innan man svänger av mot Sickla stormarknad.

Dock så förstår jag inte hur de släpte förbi ett spån utan hjälm på en crompråm?

Han kanske gasade satan efter att han sett dem, men Saaben borde ha hunnit ifatt?

Själv satt jag i trygg förvar på 410:an och tackade mig själv för att jag var så duktig och funderade på hur jag hade gjort om jag åkt hoj ändå:rolleyes:

Till min fasa såg jag att det var bilar överallt, rött vid alla tre rödljusen och folk på alla övergångsställ. Alltså jag hade torskat och jag kände mig ännu mer duktig :)

IronMike skrev:
2489328 Men du kan ju vika av från bulten, ner i ett grustag eller försvinna ut i skogen om dom åker efter dig :tummenupp

Jo.. Men jag är ostraffad.

Ja fattar ni inte att man bara kan vika av?

Till exempel om du drar på ordentligt inför en sväng, tar upp den lite lätt på bakhjulet, och kör rakt ut i skogen istället, så flyger du först på bakhjulet, och sedan när du slår i backen så kommer framhjulet ner, och du kan lugnt stanna. Polisen vet ju inte om detta, så dom kommer fortsätta rakt fram.

Ett annat alternativ är att ha en s.k blackbox monterad, så slår du bara på den, så gör hojen inte mer än 45km/h och polisen luras således och tror att din Retta är en moped, varvid dom fortsätter förbi dig.

Dessa två tricks går dock endast att utföra om du en blå Retta av 2001 års modell. Dessutom måste du ha ordet AMG tatuerat på skinkan.

(Köra sub5 tider på bulten medans jakten, vadå, körde ni runt&runt på bulten eller och till sist tröttnade polisen, vänstervarv är ju inte tillåtet dessutom, så dom gav upp?)

lorkan skrev:
2489577 Ja fattar ni inte att man bara kan vika av?

Till exempel om du drar på ordentligt inför en sväng, tar upp den lite lätt på bakhjulet, och kör rakt ut i skogen istället, så flyger du först på bakhjulet, och sedan när du slår i backen så kommer framhjulet ner, och du kan lugnt stanna. Polisen vet ju inte om detta, så dom kommer fortsätta rakt fram.

Ett annat alternativ är att ha en s.k blackbox monterad, så slår du bara på den, så gör hojen inte mer än 45km/h och polisen luras således och tror att din Retta är en moped, varvid dom fortsätter förbi dig.

Dessa två tricks går dock endast att utföra om du en blå Retta av 2001 års modell. Dessutom måste du ha ordet AMG tatuerat på skinkan.

(Köra sub5 tider på bulten medans jakten, vadå, körde ni runt&runt på bulten eller och till sist tröttnade polisen, vänstervarv är ju inte tillåtet dessutom, så dom gav upp?)

Missade att Motard Nisse har en husaberg? :rolleyes:

lorkan skrev:
2489577

Du är bra stöddig för att vara moppefucko....skriker avundsjuka om alla dina inlägg. Ang "vika av" - så var det riktat till motard nissen som hade en husaberg, lämpad för skogskörning :7peta

hahahahah...

Åja man ju prova skotta grus med en retta men .....:va

Vi stötte på en drös på gamla E18 mot uppsala/sthlm idag..
Mest aspiranter på nya bmw...

Mycke snutisar ute nu...

Retas går ju. Frågan är ju nu bara, ska jag ta åt mig av tracket som kommer från killen som visar hela youtube hur bra han är på att köra hoj, Herr Brunskjorta, killen som inte ens har ett hojkort, och snubben som tror att om man trimmar sin offroadare med alla medel så förvandlas den till en sporthoj?

Det är en svår fråga.

Och jag läste visst lite galet ser jag nu. :näsblod

Ironmike, du är en gud, när jag blri stor ska jag bli precis som du!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back