Polisbesök idag igen!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Hej på er, jag har idag haft ett möte med en mcpolis som stoppade mig för det grova brottet att ha för liten skylt på hojen (Oscarsleden vid Stena Line typ). Charmig som jag är så pratade jag mig ur det hela för tredje gången i år ;). Denna polisen kollade aldrig upp regnumret vilket var bra för min del eftersom det i hans dator står en liten notis om att jag fick en varning för bara nån månad sen men att jag slapp böter den gången (jag var lika gullig och snäll den gången). Inte heller denna polis visste om det var lag på backspeglar eller inte :D.

Även idag slapp jag böter men fick domen :"Att enkla brister skall avhjälpas" vilket innebär att jag skall byta mitt skurna slicksdäck samt fixa en ordentlig skylt. Slipper dock ombesiktning :banana.

T o m jag själv tycker att jag är korkad som skrattar åt polisen såhär nu i efterhand, han var ju snäll och trevlig. Jag tror nog jag ska montera på min orginalskylt nu, känns som det är lika bra :).

En mindre kul grej var att hans mckollega anropade honom samtidigt som jag var där och berättade att en mc han tagit upp jakten på tydligen kört av vägen vid Lundby nånstans :(. Jag hoppas allt gick bra men samtidigt så är jag glad att jag valde att stanna idag istället för att försöka mig på ett race med farbor blå i rusningstrafik.

Last edited:
En mindre kul grej var att hans mckollega anropade honom samtidigt som jag var där och berättade att en mc han tagit upp jakten på tydligen kört av vägen vid Lundby nånstans :(. Jag hoppas allt gick bra men samtidigt så är jag glad att jag valde att stanna idag istället för att försöka mig på ett race med farbor blå i rusningstrafik.[/QUOTE]

Två på mc skadade efter polisjakt
En man och en kvinna på motorcykel skadades i samband med att de försökte smita ifrån en efterföljande mc-polis vid 19.30-tiden på onsdagskvällen. Jakten inleddes vid Götatunneln en stund tidigare. Mc-polisen försökte stoppa motorcykeln med mannen vid styret och kvinnan där bak.
- De hade begått ett trafikbrott och polisen ville stanna ekipaget, säger Mona Nordberg, presstalesman vid polisen.

Något ingripande blev det aldrig. De misstänkta drog iväg mot Hisingen med mc-polisen bakom sig på behörigt avstånd. På Hjalmar Brantingsgatan, i höjd med Lundbybadet, tog färden slut.
- Motorcykeln körde in i en bil bakifrån, uppger Mona Nordberg.

Föraren, som är i 40 årsåldern, skadades i ena benet. Kvinnan, i 35-årsåldern, fick lindrigare blessyrer.
Mannen:huvet misstänks för drograttfylleri, grov olovlig körning och vårdslöshet i trafik.

Gött att du lyckades slingra dig ur igen pinky.

Jag vet inte vad man ska säga, men är det drograttfylla inblandat så kan den tjomen gott åka dit.
Hoppas det var en ful tjej och ful hoj.

Last edited:
Ja gött att du klarade dig Pinkan. Blir så lack bara på fyllon som kör, de utgör en fara för andra. Dessutom så drar de ner oss nyktra mcförare i skiten med sin statistik.

Gött att du lyckades slingra dig ur igen pinky.

Jag vet inte vad man ska säga, men är det drograttfylla inblandat så kan den tjomen gott åka dit.
Hoppas det var en ful tjej och ful hoj.

Jag kom samtidigt som ambulansen, det var väll någon halv sporthoj som var silverfärgad vad jag såg, kille låg helt stilla och tjejen satt i gräset brevid..
inte kul när sånt händer, fick rysnigar så många gånger man åkt där..
men som du säger,, var det droger och annat inblandet så är det ju mindre bra, och mindre synd om honom.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8