Hej på er, jag har idag haft ett möte med en mcpolis som stoppade mig för det grova brottet att ha för liten skylt på hojen (Oscarsleden vid Stena Line typ). Charmig som jag är så pratade jag mig ur det hela för tredje gången i år
. Denna polisen kollade aldrig upp regnumret vilket var bra för min del eftersom det i hans dator står en liten notis om att jag fick en varning för bara nån månad sen men att jag slapp böter den gången (jag var lika gullig och snäll den gången). Inte heller denna polis visste om det var lag på backspeglar eller inte
.
Även idag slapp jag böter men fick domen :"Att enkla brister skall avhjälpas" vilket innebär att jag skall byta mitt skurna slicksdäck samt fixa en ordentlig skylt. Slipper dock ombesiktning
.
T o m jag själv tycker att jag är korkad som skrattar åt polisen såhär nu i efterhand, han var ju snäll och trevlig. Jag tror nog jag ska montera på min orginalskylt nu, känns som det är lika bra
.
En mindre kul grej var att hans mckollega anropade honom samtidigt som jag var där och berättade att en mc han tagit upp jakten på tydligen kört av vägen vid Lundby nånstans
. Jag hoppas allt gick bra men samtidigt så är jag glad att jag valde att stanna idag istället för att försöka mig på ett race med farbor blå i rusningstrafik.

Även idag slapp jag böter men fick domen :"Att enkla brister skall avhjälpas" vilket innebär att jag skall byta mitt skurna slicksdäck samt fixa en ordentlig skylt. Slipper dock ombesiktning

T o m jag själv tycker att jag är korkad som skrattar åt polisen såhär nu i efterhand, han var ju snäll och trevlig. Jag tror nog jag ska montera på min orginalskylt nu, känns som det är lika bra

En mindre kul grej var att hans mckollega anropade honom samtidigt som jag var där och berättade att en mc han tagit upp jakten på tydligen kört av vägen vid Lundby nånstans

Last edited: