Polisbekymmer. Kan de göra ngt i efterhand?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hej!
Hur är det egentligen? Måste polisen ta en direkt när du gör ngt olagligt/vårdslöst? Wheelar vid ett rödljus eller kör ifrån polisen t.ex.

Måste de haffa en direkt eller kan de komma hem till en sen och göra det?

Kan ju varit vem som helst som satt på hojjen om dom inte tar på bar gärning..eller hur!

[Tim] skrev:
2524876 Hej!
Hur är det egentligen? Måste polisen ta en direkt när du gör ngt olagligt/vårdslöst? Wheelar vid ett rödljus eller kör ifrån polisen t.ex.

Polisen kan göra mycket. Så jag borde var skiträdd om jag vore du just nu!

Jone Ass skrev:
2524929 Inte om det finns på film å dom har regnr va?
så länge du har hjälm på så blir det svårt för dem att bevisa att det var du och inte någon annan som tex. "provkörde inför ev. köp":tummenupp

pakopak skrev:
2524942 så länge du har hjälm på så blir det svårt för dem att bevisa att det var du och inte någon annan som tex. "provkörde inför ev. köp":tummenupp

Det är sant.. det är väl därför dom börjar fota oss med hjälmar å kitten på. :gnissla Undrar hur trötta konstaplarna är på alla undanflykter å polare som lånat osv.. :rolleyes:

[Tim] skrev:
2524876 Hej!

Jag fick "soppatorsk" en gång i början på 90-talet.
Hade precis kört om en polisbil på 2-filig 70-väg, han i 65 och jag i 70,
med några 100m imarginal mellan oss tvingas jag "gira" över en heldragen linje som skiljer hans och mitt körfält. (mitt i en korsning med rödljus)
3 veckor senare fick jag en lapp på 600kr. Jag förklarade hur det va,
men han sa bara, "gilla läget" du korsade linjen.

Då det numera är möjligt för alla att köpa en egen reg plåt som ser ut som en riktig med det reg nr man önskar så faller hela bevis delen med att de sett ev reg nr då det kan vara en falsk skyltad MC, Polisen behöver finna dig OCH motorcykeln på en plats och tidpunkt så att det kan ställas utom "tvivel" att det är du som kört, det hela blir ju upp till en rätt att bedömma om du nekar och man kan bli dömd mot sitt nekande förutsatt att rätten ej tror på dig..

Taktiken är ju att vara trovärdig, svårt att vara det när man kör sporthoj och anklagas för fortkörning eller liknande:rolleyes:

Polisen begränsar ju i viss mån vår frihet att köra MC så begränsa deras genom att ta deras tid, låt dem vända papper om de nu måste jaga dig:D

Last edited:
Eftersom dom inte kan ta dig så har dom ett samarbete med Svensk Bilprovning. Dom har ju ditt reg-nummer, så hojen kommer att svartlistas hos SBP, du kommer att få ett helvete att få igenom den!

Hoztic skrev:
2525062 Eftersom dom inte kan ta dig så har dom ett samarbete med Svensk Bilprovning. Dom har ju ditt reg-nummer, så hojen kommer att svartlistas hos SBP, du kommer att få ett helvete att få igenom den!

Va??? :confused:

*V.4.L* skrev:
Jo, så är det.
Dessutom samarbetar flera av de stora försäkringsbolagen med dem också så din försäkring blir ca 200% dyrare nästa försäkringsperiod.

:rolleyes:

Hoztic skrev:
2525062 Eftersom dom inte kan ta dig så har dom ett samarbete med Svensk Bilprovning. Dom har ju ditt reg-nummer, så hojen kommer att svartlistas hos SBP, du kommer att få ett helvete att få igenom den!

nej nej man blir grupp våldtagen när man kommer dit

Hoztic skrev:

Och sen vaknar du med en fillt i örat va???

[Tim] skrev:
2524876 Hej!

Kan dom inte bevisa att det var du så är det bara så att den är till salu och en kille som heter Fredrik testade den,,, och lånade dina saker... Du känner ju inte fredrik eller hur... bara en som ville köpa..

Maffan skrev:
2525514 Kan dom inte bevisa att det var du så är det bara så att den är till salu och en kille som heter Fredrik testade den,,, och lånade dina saker... Du känner ju inte fredrik eller hur... bara en som ville köpa..

Smart plan. Den har vi aldrig hört förr. Genitaliskt! :)

lasse kongo skrev:
2525479 nej nej man blir grupp våldtagen när man kommer dit

:lol

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Last edited:
Hoztic skrev:
Och månen är gjord av ost.....

Kyckling skrev:
2528785 Nähä?! På riktigt?! :eek:

Månen smakar nog gott :tuttar
Eller; det är dags att fimpa skylten bak...

Som alla så kör man för fort jämt:) , så det är väl ingen idé snart att ha kvar regskylten när det inte skiljer så mycket mellan att bli sedd och smita eller bli fast efter jakt.

Vad göra???

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back