Nu får du lägga ner. Det går ju inte att jämföra att sno en hoj och tanka billig bensin. Skriver du att du vill ha 20000 för din hoj är det ju 20000 den ska kosta du kan ju inte komma dan efter och begära 10000 till efter jag köpt hojen. ELLER?
Självklart inte, men skulle du komma med din giriga lilla plånbok och hävda din rätt om någon råkat annonsera ut med decimalfel? Det är väl din rättighet för jag antar att du är född på 80-talet, ni vet minsann.
Preem har gjort ett misstag, och enligt marknadsföringslagen kan de inte göra så mycket åt det, och att gå in i efterhand och dra pengar är inte rätt.as
Vad har marknadsföringslagen med det hela att göra?
Tänker du på konsumentköplagen?
En vara är utbjuden till ett pris, sen är det upp till kunden att acceptera eller inte.
Formellt sett inte, nej. En vara är annonserad, köparen erbjuder sig att köpa den - först när säljaren accepterar att sälja så anses avtal vara slutet.
Jag hade så klart också tankat men hade fan inte gnällt som en god pizzabagare i Aftonhoran när jag åkte dit. Pizzabagaren visste mycket väl att bensin inte kostar 4kr i hans nya hemland, om han inte ens fattar det borde han utvisas direkt för vi behöver inte så korkade pizzabagare och inte tjuvaktiga dito heller.
Last edited: