Tror inte att det behövs så mycket som 90% idioter för att ett totalförbud skulle beslutas. Har du helt missat varje års skräckkampanj i massmedia med "mc-döden slår till"? Tror du den kampanjen blir mindre av att du flänger fram som en raket i trafiken?
När du kommer i 160 km/h och är så jävla skärpt och snabb i huvet, har du då tänkt tanken vad som skulle hända om jag med min 60 tons lastbil skulle byta fil på motorvägen? Jag tittar i spegeln och ser en hoj långt borta, lägger ut blinkers och bytar fil. Därefter känner jag en lätt duns bakifrån och stannar, bara för att se dej och din hoj sitta inklämda i mitt underkörningsskydd. Detta beroende på att jag räknar med att du håller en hyffsat laglig hastighet, inte dubbelt så snabbt som man får köra!
Hastigheten är inte det som dödar, skillnaden i hastighet är det avgörande. Då kan vi skita i hela debatten huruvida polisen använder för mycket våld, våldet som du utövar mot bakändan på min lastbil är tillräckligt för att döda dej. Att du ens blivit så gammal som du är idag är ett mirakel fullt i klass med Jesus födelse, med tanke på din körstil. Hur du kunnat köra så i 10 år utan att lära dej något om trafik är inget annat än ett under.
Så om polisen inte ljuger så börjar du köra som folk och stannar på anmodan? Fat chans.....
Redan i dag finns den nolltoleransen. Ingen får ljuga i rätten, inte ens du. Dock är det inte det som denna tråden handlar om.