Polis friad för mc-krasch

Det finns lika mycket rötägg inom poliskåren som idioter bakom styret på en MC. Tänk på det.[/QUOTE skrev:
Jag trodde att det var detsom polisen försökte undvika.
Och även de rötägg som finns där förväntas uppträda proffisionellt och korrekt.

myztify skrev:
:angel

Jag vet inte hur det ser ut på platsen eller vad som egentligen hände, men tänk på att polisen skall göra allt detta på väldigt kort tid; iaktaga, bedömma sittuationen och handla, det är ju inte annat än människor i dessa kläder, tänk på hur många ingripande de gör på ett år, det måste bli ett och annat misstag, eller???

Tycker att man skall kräva en nolltolerans där.

"Ledsen att vi skjöt din farmor, men som tur är så ligger vi inom ramen fär vår felskjutningskvot"

supernaut skrev:
Tycker att man skall kräva en nolltolerans där.

"Ledsen att vi skjöt din farmor, men som tur är så ligger vi inom ramen fär vår felskjutningskvot"
Nolltolerans på polismisstag kan inte krävas förren det införs nolltolerans på alla trafikantmisstag oxå. Poliser är faktiskt bara mäniskor! Vilken chock det måste vara att få höra det, eller hur?

Att polisen gör så som dom gör nu förtiden är väll helt ok, om det är befogat!!
Men en sak som dom skall tänka på är att det kommer bli hårdare tag, även från gemene man om dom fortsätter sådär. Våld föder våld.........

bebbe skrev:
Att polisen gör så som dom gör nu förtiden är väll helt ok, om det är befogat!!
Men en sak som dom skall tänka på är att det kommer bli hårdare tag, även från gemene man om dom fortsätter sådär. Våld föder våld.........
Men nån måste ju bryta den spiralen! Om polisen bryter den får vi anarki, däremot kan man välja att stanna och vi slipper hela problemet.

Nr:18 skrev:
Men nån måste ju bryta den spiralen! Om polisen bryter den får vi anarki, däremot kan man välja att stanna och vi slipper hela problemet.

Fast om någon gör fel och inte vill stanna eller liknande så är det anarki som gäller. Det är ju enbart polisen som bestämer i det fallet. Fast det är ju sant det du säger att man kan ju välja att stanna istället för att smita. Om polisen fortfarande behandlar dig som den värsta busen då så sätter dom ribban allt för högt.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Får jag gissa varför ni hatar trafikpoliser? Ni har kört för fort/vårdslöst/utan körkort/valfritt annat, och polisen har tagit er. Polisen har inte skrivit lagarna, de gör enbart sitt jobb. Om du har en farlig elanläggning hemma och jag som yrkesman stänger ner den, är det mig som yrkesman du ska bli arg på eller de som har skrivit reglerna? Eller dig själv för att du känner till reglerna men bryter mot dem?
Man kan tycka vad man vill om trafikregler men alla kan dem, en del bryter mot dem. Dock är det svårt att skylla på någon annan när man medvetet begår brott. Jag gnällde inte på poliserna när jag blev av med körkoret för ett antal år sedan, jag körde för fort.

vi har bara kört för fort en jäkla massa gånger helt enkelt. det har aldrig varit någon fara för några andra.
jag vet att poliserna bara gör sitt jobb så jag kan ju faktiskt inte vara arg på dom. om jag omformulerar mig då... jag hatar hatar att det är så överdrivet hårda straff på att bryta hastighetsregler. i dom tio år jag har haft körkort har jag kört precis hur fort jag vill hela tiden och jag har aldrig ens varit i närheten av att utsätta några andra trafikanter för någon ökad olyckrisk. och jag kan verkligen garantera att jag inte hållt igen för fem öre.
jag anser att jag själv blir en mycket säkrare bilförare/hojförare när jag kör mycket snabbare än man får eftersom att jag/man får en så vädigt mycket högre koncentration. man är mycket mer uppmärksam på vad som händer i omgivningen och reagerar mycket snabbare på eventuella faror. om man ligger och kör i 90 på 90 vägar och 110 på 110 vägar så tycker inte jag att det är möjligt att vara fullt koncentrerad på bilkörningen/hojkörningen. man sitter då och tänker på en massa andra saker och skruvar på stereon(om man kör bil) osv. jag förstår såklart att ju snabbare man kör desto värre smäller det när man smäller men det hela handlar trots allt som att undvika olyckor och en aktiv förare är väldigt mycket bätte på att göra det. så när jag får tokdryga böter och ett förlorat körkort för att jag kör i 160 på en motorväg eller liknande så blir jag vansinnig. jag blir straffad trots att jag inte utgör något hot för mina medtrafikanter. bengt och hans fru och dom två skrikiga ungarna i baksätet som snor 90% av hans uppmärksamhet kommer dock undan för dom kör alltid lagligt. men vem är det sen som orsakar olyckan. det är fan inte jag utan det är bengt som pratar med barnen och vips så "kom bilen över på fel sida vägen av okänd anledning" och 7 personer dog i en frontalkrock.
så länge som hastighetsbevakningen/bestraffningen kommer att ske på detta skitsätt som det gör nu så kommer jag att reta gallfeber på trafikpoliserna med min gixxer

Chris Ash skrev:
En onykter trafikant är farligare än en nykter. En som kör fort och vårdslöst är farligare än en som inte gör det. Fattar du inte det?

och en onykter trafikant är ungefär en miljard gånger farligare än en trafikant som kör i 110 på en 90 väg och är nykter. förstår du inte det?

GSXR1100R skrev:
Varje gång någon smiter och drar snuten så läggs en till pinne i brasan som värmer den stora mediaångpannan, till sist så räcker ångtrycket till att skapa ett totalförbud mot sporthojar.

det där är verkligen ett skräckscenario att det skulle kunna hända men det finns inte en chans att något sånt beslut skulle kunna tas. då måste isåfall 90% av alla hojåkare köra som ghostrider varenda dag. alltså för att det ska kunna bli ett totalförbud mot sporthojar.

granted79 skrev:
nu låter det ju som på dig som polisen kan göra EXAKT allt dom vill o det e väl inte sant dom har nog rätt mkt regler lagar m.m o följa också!

nej då så menar jag inte, men jag anser att poliserna inte får göra fel någon gång överhuvudtaget. dom ska vara förebilder och då räcker det med att dom agerar felaktigt någon gång ibland och ljuger i rätten någon enstaka gång för att man ska tappa respekten för dom fullständigt

Nr:18 skrev:
Nolltolerans på polismisstag kan inte krävas förren det införs nolltolerans på alla trafikantmisstag oxå. Poliser är faktiskt bara mäniskor! Vilken chock det måste vara att få höra det, eller hur?

men nog kan man kräva nolltolerans mot att snutarna inte får ljuga i domstolen? det är ju det dom gör så fort dom själva står i hetluften och kommer på så sätt undan med sina misstag.

bmwjohan:
Men blir det inte bara ett moment 22 eller vad det kallas?

Poliser har ju enligt dig gjort fel (de har bötfällt eller på annat sätt retat dig) och då straffar du dem genom att bryta mot trafikregler vilket gör att de komer göra fel igen och du åter bryta mot alla trafikregler för att hämnas osv osv osv

bmwjohan skrev:
så när jag får tokdryga böter och ett förlorat körkort för att jag kör i 160 på en motorväg eller liknande så blir jag vansinnig. jag blir straffad trots att jag inte utgör något hot för mina medtrafikanter.

Jasså, gör du inte??
Du tror på fullaste allvar att du kan kontrollera icke väntade situationer. Punktering, utrusande vilt, m.m.?
Om du måste göra väja i 160 km/h så utgör du säkerligen en större fara än i 110 km/h. Tänk på hur din reaktionssträcka och bromsträcka förändras i den hastigheten.
Om du är helt ensam och något oförutsett inträffar så riskerar du större skador på dig själv och ditt fordon om inte annat och därmed orsakar du ökade kostnader för landstinget.
att säga att du är en säkrare förare vid 160 km/h för att du koncentrerar dig mer är helt upp till dig. Börja öva på att koncentrera/fokusera vid dessa farter också.

Härmed säger jag inte att jag kör lagligt alla gånger själv, men om jag blir tagen av polisen så blir jag endast förbannad på min egen dumhet.

Silwer skrev:
bmwjohan:
Men blir det inte bara ett moment 22 eller vad det kallas?

Poliser har ju enligt dig gjort fel (de har bötfällt eller på annat sätt retat dig) och då straffar du dem genom att bryta mot trafikregler vilket gör att de komer göra fel igen och du åter bryta mot alla trafikregler för att hämnas osv osv osv

jo det är ju en ond cirkel, men jag älskar ju att köra fort så jag lider inte direkt av det.
jag blir ju tokförbannad när jag får böter av snutarna och det enda jag kan göra tillbaks är ju att reta upp dom så att dom blir ännu argare, för det kan jag garantera att dom blir.. ha ha.

bmwjohan skrev:
det där är verkligen ett skräckscenario att det skulle kunna hända men det finns inte en chans att något sånt beslut skulle kunna tas. då måste isåfall 90% av alla hojåkare köra som ghostrider varenda dag. alltså för att det ska kunna bli ett totalförbud mot sporthojar.

Det ska vi inte vara så säkra på, det jobb som nu SMC bedriver "rädda sporthojen" slås i spillror om folk fortsätter att smita ifrån polisen.

bmwjohan skrev:
Tror inte att det behövs så mycket som 90% idioter för att ett totalförbud skulle beslutas. Har du helt missat varje års skräckkampanj i massmedia med "mc-döden slår till"? Tror du den kampanjen blir mindre av att du flänger fram som en raket i trafiken?

När du kommer i 160 km/h och är så jävla skärpt och snabb i huvet, har du då tänkt tanken vad som skulle hända om jag med min 60 tons lastbil skulle byta fil på motorvägen? Jag tittar i spegeln och ser en hoj långt borta, lägger ut blinkers och bytar fil. Därefter känner jag en lätt duns bakifrån och stannar, bara för att se dej och din hoj sitta inklämda i mitt underkörningsskydd. Detta beroende på att jag räknar med att du håller en hyffsat laglig hastighet, inte dubbelt så snabbt som man får köra!

Hastigheten är inte det som dödar, skillnaden i hastighet är det avgörande. Då kan vi skita i hela debatten huruvida polisen använder för mycket våld, våldet som du utövar mot bakändan på min lastbil är tillräckligt för att döda dej. Att du ens blivit så gammal som du är idag är ett mirakel fullt i klass med Jesus födelse, med tanke på din körstil. Hur du kunnat köra så i 10 år utan att lära dej något om trafik är inget annat än ett under.

nej då så menar jag inte, men jag anser att poliserna inte får göra fel någon gång överhuvudtaget. dom ska vara förebilder och då räcker det med att dom agerar felaktigt någon gång ibland och ljuger i rätten någon enstaka gång för att man ska tappa respekten för dom fullständigt
Så om polisen inte ljuger så börjar du köra som folk och stannar på anmodan? Fat chans.....

men nog kan man kräva nolltolerans mot att snutarna inte får ljuga i domstolen? det är ju det dom gör så fort dom själva står i hetluften och kommer på så sätt undan med sina misstag.
Redan i dag finns den nolltoleransen. Ingen får ljuga i rätten, inte ens du. Dock är det inte det som denna tråden handlar om.

bmwjohan skrev:
jo det är ju en ond cirkel, men jag älskar ju att köra fort så jag lider inte direkt av det.
jag blir ju tokförbannad när jag får böter av snutarna och det enda jag kan göra tillbaks är ju att reta upp dom så att dom blir ännu argare, för det kan jag garantera att dom blir.. ha ha.
Du tänker alltså inte så mycket längre än 10 minuter frammåt, bra då vet vi det.....

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden