Polis dömd för farlig mc-jakt

För du är en jävla fjant, så knäpp igen fingrarna.

Fy vad du är söt. :D:D Gooooding

Mje, vakna vänd bort från tjejen så de va kanon :D

Men han är en fjant helt enkelt.

Mmmmm avundsjuka är nått man måsta kämpa emot:D

Har ordningsvakten vaknat till liv:D Dags att söka in snart eller fortsätta leka:D:D

Jag har blåljus det har inte du:D:D

Du kan inte glömma vårat lilla möte i andra tråden:D

haha, försöker han stoppa bilar för att göra en alkotest? :va

hur går det med pizzerian?

KGK en 6a jäger står här och väntar på norrland:tummenupp

Last edited:
Jag tycker vi sätter pungt här och börjar om denna debatt igen så allt får sig en upprepning :)

Fy vad du är söt. :D:D Gooooding

Mmmmm avundsjuka är nått man måsta kämpa emot:D

Har ordningsvakten vaknat till liv:D Dags att söka in snart eller fortsätta leka:D:D

Jag har blåljus det har inte du:D:D

Du kan inte glömma vårat lilla möte i andra tråden:D

KGK en 6a jäger står här och väntar på norrland:tummenupp

Jag vill inte bli ordningsvakt.
O skulle jag vilja så är det bara att pynta in pengarna o gå kursen, tillome jag klarar av det.

Rätt sorgligt att folk med din mognadsgrad får syssla med det du gör, får hoppas du har en annan attityd på jobbet.

Jag vill inte bli ordningsvakt.
O skulle jag vilja så är det bara att pynta in pengarna o gå kursen, tillome jag klarar av det.

Rätt sorgligt att folk med din mognadsgrad får syssla med det du gör, får hoppas du har en annan attityd på jobbet.

har du nå problem med nån så ta det privat. trött på alla tuffingar som dansar för publiken på intranätets scen men i verkliga livet inte skulle våga ta en sådan diskussion. Seriöst red ut det privat med adde eller gå vidare.

har du nå problem med nån så ta det privat. trött på alla tuffingar som dansar för publiken på intranätets scen men i verkliga livet inte skulle våga ta en sådan diskussion. Seriöst red ut det privat med adde eller gå vidare.

+1

Förlåt Norman för mitt beteende, men kunde inte låta bli. Skicka PM om så fortsätter vi där eller kanske ses på donken i sommar och dra en chees och åker lite hoj istället:tummenupp

Last edited:

Hehe jo, det blir lite tröttsamt i längden med internet cowboys.
Tur dom får komma ut på grönbete varje vår så man kan kasta lite lasso på dom.

Sant som bully säger, man kan jävlas allmänt på forumet men när det blir tupp mot tupp görs det bäst privat. Dock förstår jag att norman ser mig som en skit då förra tråden spåra totalt och det blev rena personangrepp.

Skåål

lätt hänt men bara ord så det går över efter lite käbbel :fyllisar

edit: ser ni att skålsmileysarna berättar gamla minnen när de var ute och gasa, "1.an 2.an bah, Brraaaap Braaaaap "

Last edited:
Sant som bully säger, man kan jävlas allmänt på forumet men när det blir tupp mot tupp görs det bäst privat. Dock förstår jag att norman ser mig som en skit då förra tråden spåra totalt och det blev rena personangrepp.

Skåål

Yee, whatever.
Säker på att du är en schysst typ i verkliga livet som inte tänker att grisen kan ligga o dö.
Du får komma till nå McD ute på vischan eftersom jag mest åker grus nu mera så tar vi dendär burgaren :tummenupp

Det där kallar jag arbetsmoral! Inget jävla gnäll om att han "känner sig snuvig" och stannar hemma för att ta sig en bläcka. Nej han tar sitt ansvar, super till lite och återgår till arbetet. :D

Ja men du och dina arbetskamrater har ju dessutom förmånen att kunna nyktra till i LOB-cellerna ibörjan av arbetspasset! :D

blir väl lite trångt kanske på tors/lör/söndag morgon! :D

mvh.T

Har en liten fråga. Har vid flera tillfällen läst i liknande trådar och även i den här om hur vi kör över barn vid övergångsställen och i villa områden. Är det ofta som vi gör det? Att vi skrämt upp nån häst, och där med ryttaren åk av tror jag mig ha läst om. Sen att vi krockat med annat fordon och på så sätt skadat andra har jag också läst. Så är det vanligt att vi kör över folk,barn och gamla?

Det närmaste det jag vet av var sommaren 2009 upe i Umeå. Enl lokaltidningens reporter så var det helt förjävligt att tre busar på sporthoj i extremt hög hastighet körde ihjäld en katt och enl atrikeln så delde polisen i Umeå den uppfattningen och skickade därvid ut 3 polis patruller....

Sen att det visade sig att de tre patrullerna hade åkt på en annan utryckning i det området och var på vag tillbaka, samt visserligen kördes en katt ihjäl, men att de ens försökte hitta hojåkarna var att hojåkarna dessutom var nära att köra på ett barn.

Det är det närmaste jag vet av att hojåkare kör över folk och fä

Inte sett den videon innan, och har inte varit insatt i målet..
Men killen på hojen kör ju så jävla illa så varför försöker han ens köra ifrån polisen? idiot..

Han blir dömd för att han inte avslutade jakten när han fick order om det. Prejningarna och det fram till ordern var okej.
Kan man inte läsa, då tycker jag man kan ge fan i att skriva oxå.

Citat:
Den våldsamma jakten skedde i mycket höga hastigheter och vid två tillfällen prejades motorcyklisten utan klartecken från vakthavande befäl.
”NN:s kollega som skötte bilens radiokommunikation hade möjlighet att i god tid före prejningarna rapportera till vakthavande befäl samtidigt som NN framförde bilen”, skriver tingsrätten i domen.

Med detta menade TR att prejningarna var okej...?

Rent allmänt om denna tråd, jag har faktiskt läst hela; folk borde lära sig att använda ATT istället för OM så kanske trådar som denna åtminstone håller lite fokus på vad som faktiskt hände och varför.

Ska bli intressant och se hur det här slutar. MC-föraren hävdar att han inte visste det var en civil polisbil.
Jag var med om nått i den här stilen hösten 2010. Ligger snällt och prydligt i en bilkö när en bil kör upp bredvid mig på vänster sida och prejar ut mig på vägrenen. Jag drog om hela bilkön på vägrenen. Som jag ser det i ren självbevarelsedrift.
Vad hade du gjort? I samma situation.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/mc-forare-doms-for-vardsloshet(2610111).gm

Då lagstiftaren som använder Polisen som instrument för övervakning av efterlevnaden anser jag att den förstnämnda genom utformningen av straffskalorna för olika brott gett Polisen ganska bra ledning ang vilka insatser/risker som kan komma ifråga för att ingripa i olika lägen.

I fallet misstänkt fortkörning har lagstiftaren valt penningbot vilket är det lindrigaste straffet (körkortsingripandet ingår inte i straffet och som jag ser det får det inte heller göra det pga EU-lagstiftning som man har införlivat). Med denna bakgrund måste vansinnesjakter där man uppenbart sätter både förövarens och oskylldigas liv i fara starkt kunna ifrågasättas så länge det inte finns goda skäl att misstänka att "förövaren" flyr från annan brottslighet som har långt fängelsestraff på straffskalan. Polisen med sin utbildning borde veta bättre och undvika livsfarliga efterföljanden och att försöka köra på ngn på MC med risker för dödsfall eller livslånga skador kan inte anses utgöra en acceptabel åtgärd med tanke på vad lagstiftaren har valt att straffa gärningen med.

Jag säger nu inte att det är rätt att fly men Polisen anser jag skall vara de som bedömmer när ett efterföljande innebär onödiga risker och då avbryta men som nog många med mig sett på div filmer på nätet finns det väldigt många Poliser som uppenbart är beredda att offra sina och andra trafikanters liv i sin "iver" att få utdela en penningbot. Jag vill INTE riskera att behöva möta en Polisbil i 213km/t som kört över heldraget över ett krön på 70väg när jag rullar där på min MC doftandes på blommorna :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT