Polaris 500 (atv) går ojämnt..hilfe!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ja jag vet att detta är ett forum för sporthojar men nån här kanske även har koll på ovan.

Framförallt är det på låg och mellanvarv den går orent, hackar och känns orkeslös för att piggna till på högre varv (det är en stånka med förgasare fö)

Har bytt till nya stift och kollat tändkablar mm. Problemet uppstod när jag fyllde på bensin från samma dunk som jag använder till båten. Samma båt varnade igår för "Water in fuel" när vi skulle ut och fiska men går klockrent till skillnad från fyrhjulingen...kan det möjligen ha ett samband? Eller att det legat en slatt gammal vinterbensin i dunken (misstänker det) som fällt ut skit och satt igen ett munstycke.

Vore mkt tacksam för hjälp....ska röja lite i skogen och vill ogärna plocka ut morfars gamla Furgeson -55a :)

Det skulle kunna vara så att det är en 2-taktare i båten, men det är kanske inte så troligt om den är så kewl att den varnar för vatten i soppan.
Men förmodligen finns det ett samband. Bara att köra upp det som är i tanken och prova med ny soppa.

Ferguson, inte illa... lastare på den?
:yoparty

Jag tycker det låter som skit i förknasaren, gör rent den och passa på att kolla bränslefiltret på en gång

Strongliquid skrev:
2307092 Det skulle kunna vara så att det är en 2-taktare i båten, men det är kanske inte så troligt om den är så kewl att den varnar för vatten i soppan.
Men förmodligen finns det ett samband. Bara att köra upp det som är i tanken och prova med ny soppa.

Ferguson, inte illa... lastare på den?
:yoparty

nope en mercury verado så det är fyrtakt även där.

jajamen...lastare är ett måste :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...