Pocket bike

Status
Ej öppen för fler svar.
Therudeboy skrev:
Det är inte långt ifrån gratis,Kopplings backar 350:- start rulle 45:-
däck 600:- och däcken tar lång tid att slita ut därför är det billigt att hålla på med denna sporten :fakta

Nja, fakta hit och fakta dit.. En kille som jag tränat med under gångna säsong har bytt däck innan varje rejshelg och slitit ut ett par Bizeta special backar varannan... Sedan har han skaffat ny vev, packat om motorn och så var det något mera också...

Det var något hejdlöst med penningar han lagt ut, men han har iofs haft tok-oflyt också.

Jag har bytt ett par backar och en ryckstart... :) Men nästa år ska jag lära mig köra också, då kanske det slits lite mera däck, jag har bara kört 3 träningar i år.

Min bror ligger någonstans där emellan och det får väl ändå anses rimligt, bytt däck kanske 2-3ggr under säsongen och backar lika mycket.

Men det är inte dyrt, det är väl egentligen den enda racing man kan pyssla med på privatbudget som inte lämnar stora hål i plånboken, och KUL är det också!

jag blir bara mer o mer sugen på att skaffa en

att man ska vara så prylgalen :crash

Hoppas att det blir fler i Västervik som skaffar, så att man kan rejsa lite, var o kollade på en tävling o jäklar vad det gick undan :skrämd

Tolf skrev:
jag blir bara mer o mer sugen på att skaffa en

att man ska vara så prylgalen :crash

Hoppas att det blir fler i Västervik som skaffar, så att man kan rejsa lite, var o kollade på en tävling o jäklar vad det gick undan :skrämd

Där har du anlednigen till att jag sålde min,ingen här omkring som har någon och det är inte lika kul att köra ensam.

Köp en och bli lycklig! Men se bara till att du köper rätt från början, hetast just nu är DM:en och GRC RSR:en, men det kommer andra nyheter nästa år.

Jag har 10mil till närmaste bana, förutom min bror känner jag två till som åker (i närheten av mig). :)

Last edited:
Många bäckar små... kopplingsbackar, fjädrar till kopplingen, ryckstart, däck, kedja/drev m.m.

Det kan bli mkt men inte i närheten vad en stor hoj kostar i drift och underhåll.
Prata och lär av de seriösa åkarna för mektips m.m. , en feljusterad koppling kan slitas ut på ett rejs om den är feljusterad. Nästan allt avgörs på om kopplingen är korrekt justerad och din körteknik givetvis.

Nästa år kommer det mkt nyheter, jag ska försöka spara ihop till en sån där smaskig fyrtaktare... det blir FUN FUN FUN !

Nitrous skrev:
Många bäckar små... kopplingsbackar, fjädrar till kopplingen, ryckstart, däck, kedja/drev m.m.

Det kan bli mkt men inte i närheten vad en stor hoj kostar i drift och underhåll.
Prata och lär av de seriösa åkarna för mektips m.m. , en feljusterad koppling kan slitas ut på ett rejs om den är feljusterad. Nästan allt avgörs på om kopplingen är korrekt justerad och din körteknik givetvis.

Nästa år kommer det mkt nyheter, jag ska försöka spara ihop till en sån där smaskig fyrtaktare... det blir FUN FUN FUN !

En konkurrenskraftig fyrtaktare är ju drömmen men får man köra med fyrtaktare i Modstandard i dagsläget? Det är väl Polini motorer som gäller? Finns det några andra alternativ än Pasini?

Last edited:
Nitrous skrev:
Det är ett bra köp säkert, har en sån själv och den funkar klockrent!

Fast vänta annars till senare i vinter för det börjar komma grymma småbikes.
Jag provkörde en Pasini 4takt 70cc för några dagar sedan. herrejösses vilken grym maskin. Ljudet lät som en motard, såå fetinghäftig!
Kommer dock att kosta en but över 20k !

/Nitrous

Min minihoj kommer, när den blir helt klar, bli ok prestanda på. Suzuki GSXR-50 med vattenkyld 125cc på 21kw + KN+trimpipa

storlek typ monkeybike

Chronic skrev:
Min minihoj kommer, när den blir helt klar, bli ok prestanda på. Suzuki GSXR-50 med vattenkyld 125cc på 21kw + KN+trimpipa

storlek typ monkeybike

Sådär kan du ju inte bara säga, iaf inte utan att ha BILDER att backa upp det med. :)

Slicks på sedan? Vad blir det för exakta dimensioner? När är den klar? Vikt?

Peccus: Idag är det inte tillåtet med 4t i någon klass vad jag vet.
Pasini verkar vara först ut med en 4t modell men enligt importören så kommer dessa att ersätta dom hederliga 2t framöver. Om så är fallet så lär det inte dröja länge föränn det dyker upp motsvarande från GRC, DM mfl.

Edit: shhiiiitt , såg precis på en engelsk web detta.
MIDI 4T-R 4 Stroke £2,100.00 <---- Kostar att ligga på topp

Peccus skrev:
Sådär kan du ju inte bara säga, iaf inte utan att ha BILDER att backa upp det med. :)

Slicks på sedan? Vad blir det för exakta dimensioner? När är den klar? Vikt?

Den har varit provmonterad, nu ska det svetsas på racetanklock, ramen är pulverlackad, fälgarna ska förmodligen kromas, sen ska det bli skiva bak också, ISR style :fakta

Hur fan får man in bilden då...

Bifogat

• mini svartvit.jpg
    mini svartvit.jpg
    58.1 KB · Visningar: 192
Sjukt sugen man blir på en sån leksak.
Vad är det normala tophastigheten på en sådan rackare... snackar vi över 50 eller kanske närmare 70km/h?? (rookie vad gäller pocketbike)

mycket

ca 80+ km/h på krixiga banor.. 100+ på snabba banor
Drevar du för att det ska gå fort rakt fram kan du nog komma upp i 135-140.. hade ett test där en minimoto gjorde 136,5 enl. lasermätaren..

Vapor skrev:
Sjukt sugen man blir på en sån leksak.
Vad är det normala tophastigheten på en sådan rackare... snackar vi över 50 eller kanske närmare 70km/h?? (rookie vad gäller pocketbike)

Re: mycket

The Pilot skrev:
Drevar du för att det ska gå fort rakt fram kan du nog komma upp i 135-140.. hade ett test där en minimoto gjorde 136,5 enl. lasermätaren..

Tjännare! det va inte lite det :p

Om man köper en pocketbike bara för privat bruk. ALltså för att ha skoj med på flygrakor eller liknande. Inget bankörande med andra ord.
Mycket att fixa på en sån då? Mycket pengar att lägga ner på den? :confused:

finns en till i min stad som har vad jag vet, han har fått köra på gocartbanan efter att dom har stängt, gratis, så det får bli att haka på honom, om bara endå någon vill köpa min hoj nån gång
Tolf

Re: mycket

The Pilot skrev:
Finns inte en sportmössa att köra i över 100 blås med mod.standard hojar på "snabba" banor som t ex Tuvängen i Södertälje. På den banan samt Valla i Katrineholm kommer jag och polarna upp i dryga 85 km/h (uppmätt med cykeldator). Vi kör med GRC RSR, DM Brutale och GEM SS6R (dvs Polini 40 cc).

Den dag jag ser en 10 hästarsmaskin köra över 100 km/h på en gokartbana (ej nedförsbacke) så ska jag äta upp min hjälm :p

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back