Pocket bike

Status
Ej öppen för fler svar.
Re: Re: mycket

Maranello skrev:
Finns inte en sportmössa att köra i över 100 blås med mod.standard hojar på "snabba" banor som t ex Tuvängen i Södertälje. På den banan samt Valla i Katrineholm kommer jag och polarna upp i dryga 85 km/h (uppmätt med cykeldator). Vi kör med GRC RSR, DM Brutale och GEM SS6R (dvs Polini 40 cc).

Den dag jag ser en 10 hästarsmaskin köra över 100 km/h på en gokartbana (ej nedförsbacke) så ska jag äta upp min hjälm :p

Jag har kört över 100km/h med min på gislaveds gokart bana,där finns det en jätte lång rakstäcka och den börjar med en lång höger böj där det går hålla fullt hela tiden.

Finns det någon mer i Stenungsund/Kungälv/Göteborgs området som är intresserad av att skaffa en och börja köra lite på gocart-banorna här i närheten?

Jag har kört min & 5 andra hojar. Alla hojarna gjorde 80 prick, & det oavsett om man körde på 7/68 7/66 eller 7/64.
Med den lägre drevningen blir hojen för slö så den orkar inte med iallafall.
Om man ligger i baksuget bakom nån så kan man komma upp i 83-84.

Hojarna var av oliga fagrikat. GRC RSR, GEM, DM

Om vi tar tuvängen tillexempel & drevar 7/64.
Om man kommer med fart igenom sista kurvan före rakan & sen ger fulf på rakan så accelererar det fort upp til 70-75 km/h
& detta hinner man på1/4 av rakan max 1/3 Sen ökar hojen sakta upp till 80 Vilket man når innan halva rakan, sen ligger man på maxvarv restan av rakan.

Jag har kollat hastigheten med 5 olika cyckeldatorer varav 4 var av samma fabrikat. Desuteom har jag andväntmig av en varvräknare & jämfört den teoretiska hastigheten man kan få fram om man vet utväxling & motorvarv, denna stämde med samtliga cyckeldatorer.

Ni som åkt fortare får gärna berätta hur man skall göra!

Hur har ni mätt hastigheten?

CarMan skrev:
Med 7/68 så måste hojen varva 18000 rpm för att göra 98 km/h
Instämmer med Carman. 100 km/h verklig fart är snudd på omöjligt. Min hoj varvar som mest 15250 rpm på Valla med 7/72 (ca 80 km/h). Med mindre bakdrev orkar den inte varva ur och farten blir således inte högre. Toppfarten är rätt ointressant eftersom det är roligare att ha lite mer kraft ut ur böjarna än hög fart på rakorna, men ändå tjatas det så jäkla mycket om hur snabba hojarna är.....

Therudeboy: Vad varvar/varvade din hoj egentligen?

Maranello skrev:
Instämmer med Carman. 100 km/h verklig fart är snudd på omöjligt. Min hoj varvar som mest 15250 rpm på Valla med 7/72 (ca 80 km/h). Med mindre bakdrev orkar den inte varva ur och farten blir således inte högre. Toppfarten är rätt ointressant eftersom det är roligare att ha lite mer kraft ut ur böjarna än hög fart på rakorna, men ändå tjatas det så jäkla mycket om hur snabba hojarna är.....

Therudeboy: Vad varvar/varvade din hoj egentligen?

Det där kan jag hålla med om, det är roligare att åka 75 på rakan & draifrån alla i de kurviga partierna. Jag har hittills inte set en enda bana som består av mer rakor än kurvor (fast Tuvängen är det ju nästan för rak, dok mer kurvor en rakor iallafall)

Tolf skrev:
JAg måste tyvärr sälja hojen nu, men eftersom man är redigt prylgalen så bara måste jag ha något som kan ersätta min hoj lite.

ÄR bra sugen på att skafa en pocket bike.
Tänkte höra om det är någon som vet var man kan få bra info om pocketbikes och var man eventuellt kan köpa en.

Om det är någon som har erfarenhetaar av pocketbikes säg gärna vad ni tycker om det.

Tolf

* reklaaaam*

Om du skyndar dig hinner du nog med container nr:2

Last edited by a moderator:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra