Pocket bike med KTM motor 125cc 2-takt , projekt 100 poäng

alex_svenne skrev:
Mm najs bara du fortsätter på bygget vill gärna se hur den går sen när den blir klar!!!



MVH Alex

nej tror jag lägger ner det här

Tråkigt nog

Kommer inte ha tid och ska ändå bort så pass länge så det är bättre att börja om när jag kommit hem då.

Kan ju skicka pm om ni är sugna


#Kompl Pocketbike, med extra förgasare och lite trimmad motor. 26mm Dellorto förgasare

#Kompl Cross motor med elektronik och Avgassystem
 
Last edited:
Hej vill bara informera om att jag själv testade att höja baken på denna pocketbike 110cc.
Resultatet blev en väldigt nervös hoj! Så jag sänkte hojen till ett lägre läge än orginal och plötsligt blev den lugnare!
Sen kör jag fortfarande med 110cc motorn och ramen vill inte hålla för dom få hk motorn har nu, så hur blir det med mer kusar?
Som det är nu har jag tagit bort fjädringen och gjort hojen stum fram och bak, skruvat på plattjärn vid svingen för att denna inte skall vika sig!
Motorfästet är också rejält förstärkt då detta gick av efter ett par körningar på bana!
Annars fungerar hojen med orginalmotor och automatlåda perfekt på minimoto/gokart-bana då du inte har tid att växla! :tummenupp
Hojen är faktiskt snabbare än minimotohojarna runt banan, men du får jobba mycket med burkningen och hänga ut ordentligt! :yoparty
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top