Plus/Minus Aprilia Mille?

Vi hade en cykel här i Luleå (gul...kan det vara en -02 eller -03?) där drevet som driver oljepumpen sprack...drevet är för övrigt av plast, förmodligen för att gå sönder istället för oljepumpen...

RSV_R skrev:
(VM i trådlyftning?)
Man gör sitt bästa. :tummenupp

De e ett enkelt kommando, som utförs med hjälp av knapparna under mätarna.
Så kan man höja varvstoppet från 6000v/min till vad man vill, upp till 11500v/min innan rödlampan börjar att blinka.

De där med plast-drevet verkar ju smart. Då plastdrevet förmodligen är rätt mycket billigare än en ny oljepump. (De verkar som om någon på Rotax har tänkt till där.)

Efter mycket funderande över ny hoj har jag kommit fram till att det ska bli en Italiensk twin - Ducati (916-998) eller Aprilia (Mille). Försöker samla så mycket information om dessa båda hojar jag kan, så här kommer en fråga till folk som kan Aprilia: har hört att det är väldigt svårt att få fram reservdelar till Aprilia. Som en kompis sa - om hojen går sönder i början av säsongen så är risken stor att den får stå resten av säsongen eftersom det tar sån tid at få fram reservdelar. Detta var ett tungt vägande skäl till att han gjorde sig av med sin Mille. Han sade också att han hört att det har blivit bättre det sista året. Så - någon som kan dela med sig erfarenhete av service och reserdelstillgång för Aprilia-ägare (Stockholmsområdet)?

Bo Diddley skrev:
Efter mycket funderande över ny hoj har jag kommit fram till att det ska bli en Italiensk twin - Ducati (916-998) eller Aprilia (Mille). Försöker samla så mycket information om dessa båda hojar jag kan, så här kommer en fråga till folk som kan Aprilia: har hört att det är väldigt svårt att få fram reservdelar till Aprilia. Som en kompis sa - om hojen går sönder i början av säsongen så är risken stor att den får stå resten av säsongen eftersom det tar sån tid at få fram reservdelar. Detta var ett tungt vägande skäl till att han gjorde sig av med sin Mille. Han sade också att han hört att det har blivit bättre det sista året. Så - någon som kan dela med sig erfarenhete av service och reserdelstillgång för Aprilia-ägare (Stockholmsområdet)?

Dom har gjort förbättringar på reservdelssidan:=) funkar nog lika bra som alla andra nu.

RSV_R skrev:
Går att ställa vid vilket varvtal du vill den ska blinka.

(VM i trådlyftning?)

Hehe.. ja det där var ett tag sen jag frågade det :P
Var nog bara ägaren på AVA som inte hade orkat ställa om det..

Jag köpte en Mille förra våren, kom inte så långt på den tyvärr :mad:
pga "osynligt" lagningsgrus. mer info...

Det blev en ruskigt kort säsong det..

Jag dyker iaf upp på La Famiglia Aprilia Svezia's träff på mässan i gbg, ses där..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8