Plugfones - återförsäljare?

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Om inte prompt måste ha just dom så kan jag rekommendera Noizezz silikonproppar som passar på tex A Jays in ear. :)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Eller Koss The Plug. :fakta


Plugfones är ju en kul idé, men jag är skeptisk till lurar där sladden kommer rakt ut ur örondelen om vi pratar användande med hjälm. Det måste bli drag i sladden när hjälmen dras på när den sticker rakt ut sådär. Med lurar som A Jays och Koss så kommer sladden ut neråt och ligger smidigare längs kinden.
 

Sgt Snorkel

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2016
Ort
Föglö, Åland
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa -04
Greetings från Åland! Beställde tre par direkt när jag upptäckte den där firman, direkt från USA. Det tog tio dagar innan de landade i en vanlig vadderad påse. Bäst är modellen med skumgummitopp, fungerar som vanliga hörselpluggar som man tvinnar ihop mellan tumme och pekfinger och trycker in i örongången - ungefär som Koss "The Plug", men BETYDLIGT bekvämare. Sitter som gjutna i öronen, och sladden är lagom glidig för att inte dras med ned av hjälmkanten när man sätter på sig hjälmen. Plugfones är på fullt allvar det bästa som hänt i mitt hojåkande de senaste femton åren. Dessutom är de helt sjukt ljudisolerande. Jag, som alltid åkt på långresor genom Europa på egen hand, gillar att lyssna på ljudböcker (!) när jag kör. Det funkar utmärkt tack vare ljudisoleringen. Så mitt råd: Köp dem direkt från USA. Det går snabbt, och det blir antagligen billigare än att köpa från någon återförsäljare (förresten har jag inte hittat någon). De här lurarna är VÄRLDSKLASS! :yoparty
 

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Huddinge Hills
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Greetings från Åland! Beställde tre par direkt när jag upptäckte den där firman, direkt från USA. Det tog tio dagar innan de landade i en vanlig vadderad påse. Bäst är modellen med skumgummitopp, fungerar som vanliga hörselpluggar som man tvinnar ihop mellan tumme och pekfinger och trycker in i örongången - ungefär som Koss "The Plug", men BETYDLIGT bekvämare. ...

Har du någon uppfattning om livslängden på dessa och hur de håller sig fräscha?
Vanliga öronproppar blir ju snabbt grisiga och man förbrukar en del par per säsong.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Du kan köpa ett gäng utbytes proppar på deras sida för småpengar så det borde inte vara några problem. Det som oroar mig är vinkeln på sladden. Lurar lite på BT-varianten och vet hur sur jag blir när det blir glapp i kablaget.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Beställde i fredags eftermiddag och i morse dök de upp :yoparty
Får hoppas de är nå bra, de var ju iaf inte dyra :)
----------------

Edit:
Skumpropparna är på tok för stora för mina öron, kan inte ens få in proppen utan högtalare.

Silikon"julgranarna" är små så de funkar men dämpningen är inte bättre än mina hemgjutna silikonproppar med Senheiserhögtalare, dessutom sticker de ut så i en tight hjälm är det rätt obekvämt.
Tyvärr dämpar ingen av dem tillräckligt för att funka för hojkörning.

Fast allt hänger nog på hur stora örongångar man har och hur tyst hjälmen är från början.
Hoppas det funkar bättre för er andra :tummenupp
 
Last edited:

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Vad tycker ni andra som beställde plugfones, funkar det?

Jag beställde ett par direkt jag såg den här tråden då jag blev nyfiken på hur de skulle fungera. Kör alltid med proppar i p.g.a. att min Arai lever fan, och tänkte att det skulle vara kul att alternera mellan knäpptyst och lite musik ibland. Har tidigare kört med Koss the Plug men de var riktigt obekväma, sen dämpade de ingenting av bruset så man hörde knappt nåt av musiken.
Tog knappt 2 veckor från beställning tills de kommit fram.
Var nyss ut och testade dom för första gången, och komforten går inte att jämföra med Koss. De här sitter mycket skönare. Jag körde med skumgummit för att de satt perfekt i mina öron och det känns som att dom dämpar bättre än "julgranarna".
Tyvärr så hade jag nog för höga förväntningar på dom för jag trodde att det skulle höras mindre brus än vad det faktiskt gjorde. Över 50km/h är de faktiskt inte så mycket tystare än Koss. Nu har jag ju inte den tystaste hjälmen på marknaden, mycket möjligt att man skulle gett ett högre betyg om man haft en annan hjälm.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Problemet jag har är att alla lurar sticker ut för mycket för att ha inuti hjälmen, plugphones såg ut att inte sticka ut
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top