ravve
Ny medlem
Tog körkortet i somras och köpte MC enligt signatur. Gillar att mecka men kan i princip inget om MC, har bara meckat lite bil. Det finns lite att fixa med och jag är lite sugen på att montera ner hela cykeln, rengöra, renovera, puttsa, gnida, smörja och lacka om.
Tanken är inte att montera ner motor i molekyler och renovera utan endast lyfta av och rengöra osv.
Blästra ram, sving, hjul, detaljer och pulverlacka hade varit trevligt.
Ger jag mig ut på hal is med mina tankar eller är detta ett utmärkt sätt att lära sig? Behöver jag ha tillgång till superspecialverktyg? Klarar man sig på golvet och en bänk i garaget eller måste man ha en mc-lyft för att orka?
Som ni märker så tar jag tacksamt emot alla typer av tips på hur jag ska gå tillväga.
Tanken är inte att montera ner motor i molekyler och renovera utan endast lyfta av och rengöra osv.
Blästra ram, sving, hjul, detaljer och pulverlacka hade varit trevligt.
Ger jag mig ut på hal is med mina tankar eller är detta ett utmärkt sätt att lära sig? Behöver jag ha tillgång till superspecialverktyg? Klarar man sig på golvet och en bänk i garaget eller måste man ha en mc-lyft för att orka?
Som ni märker så tar jag tacksamt emot alla typer av tips på hur jag ska gå tillväga.