Plocka bort strypning på 640n

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Hej behöver hjälp med att klura ut en grej.
Vet att man kan ta bort ett "system" som gör att man inte kan gasa fullt på 2 ans växel. har beskrivning på hur man gör men det är en äldre fugge ser inte exakt likadant ut som på min. så frågan är ska jag ta bort den delen som är inringad??

Bifogat

• hallen 014.jpg
    hallen 014.jpg
    137.5 KB · Visningar: 65
  • hallen 015.jpg
    hallen 015.jpg
    107.4 KB · Visningar: 78
Följ kabeln åt andra hållet istället. Har för mig att det sitter en kontakt i kabelhärbvan som bara är att ta isär.

Bushmyra skrev:
2440770 Hej behöver hjälp med att klura ut en grej.
Vet att man kan ta bort ett "system" som gör att man inte kan gasa fullt på 2 ans växel. har beskrivning på hur man gör men det är en äldre fugge ser inte exakt likadant ut som på min. så frågan är ska jag ta bort den delen som är inringad??

är det bara på tvåan som du inte kan gasa fullt? Verkar skumt med en strypning bara på en växel! Det du har ringat in är iaf TPS (trottle position sensor) att det skulle va en strypning verkar konstigt men jag har igentligen ingen aning om hur en 640 funkar, bara att dom är slöa o tråkiga

Bushmyra skrev:
2440770 Hej behöver hjälp med att klura ut en grej.
Rör inte det du ringat in. Är båda bilderna från din hoj så är den ju urkopplad på den övre och inkopplad på den undre. På den övre bilden längst till höger så ser man en orange under/insida av en kontakt. Det är den som skall ryckas och på den bilden alltså är det.

På undre bilden, precis till höger om din röda ring, så hänger en cylinderformad mojäng med en kontakt+sladd i botten. Ryck den !! Fix och färdigt. Men förvänta dig inga underverk. Skillnaden är bara knappt märkbar.

.

Spider skrev:
2440826 Rör inte det du ringat in. Är båda bilderna från din hoj så är den ju urkopplad på den övre och inkopplad på den undre. På den övre bilden längst till höger så ser man en orange under/insida av en kontakt. Det är den som skall ryckas och på den bilden alltså är det.

På undre bilden, precis till höger om din röda ring, så hänger en cylinderformad mojäng med en kontakt+sladd i botten. Ryck den !! Fix och färdigt. Men förvänta dig inga underverk. Skillnaden är bara knappt märkbar.

.
jaha man behöver alltså bara dra ur kontakten!??
ja båda bilderna är från min hoj

Bushmyra skrev:
2440831 jaha man behöver alltså bara dra ur kontakten!??
ja båda bilderna är från min hoj
Japp, så enkelt är det. Visst går det att lägga ner en dj-la massa jobb på att plocka bort alla prylar som hör till. Blir ju snyggare och så. MEN, jag har för mig att när jag försökte mig på detta för eoner sen så blev det vid något tillfälle lite väl struligt då någon kabel gick in i stora stammen och jag ville inte riva sönder allt och..... Minns inte riktigt hur det blev till slut, var ju trots allt typ 03 man gjorde det. Och så är väl dragningen av grejorna troligtvis annorlunda nu än då så....

Men vem har då varit på kontakten mellan bilderna frågar sig vän av ordning ? :confused:

Kolla även http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=39153 Saker och ting har sett lika dant ut sen Dackefejden.

.

Last edited:
Spider skrev:
2440835 Japp, så enkelt är det.

Men vem har då varit på kontakten mellan bilderna frågar sig vän av ordning ? :confused:
det är jag tänkte det var lika bra att ta med bägge bilderna.
hade en beskrivning utskriven på papper där hade dom tagit bort slangarna och den runda mojängen men även en microbrytare som kände av trottel position(full gas iallafall) det var det enda som inte var lika på min.

*/ ?>
Back