Plocka bort startspärren på Bandit1200

jo de går nog att gå förbi den så, men man ska vara medveten om att startspärren är inbegripen i tändsystemet och då även tänboxen vilken är en rätt så känslig (o dyr) grej....fick ja erfara när ja micklade me startspärren på min gamla kawa, är iof inte 100 säker på att det var min "mickel koppling" som brände den boxen men ja skulle sure as hell inte chansa.....vet ju inte varför du behöver disconnecta din, kanske har viktigt skäl till det isf..snacka me nån elkunnig så att du inte bråkar me tändsystemet för mycke...

Edit: elschema kan nog hittas på http://www.maximum-suzuki.com/ om du söker lite, finns till G1 iaf...

Last edited:
hmm ser på elschemat till min att kopplings-spärrknappen inte är direkt connectad me tändboxen som de var till gammelkawan....ja får nog låta de vara osagt, men kolla elschema kanske innan.....

Startspärren styr bara ett relä, går via sidostödet och röda knappen på höger handtag. Det är även lite dioder och annat krafs vid reläet på vänster sidokåpa i bak. Du fixar det genom att lossa kablarna från kopplingskontakten och kopplar ihop (loopar) den. Det är hona/hane så det är enkelt.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back