Plocka bort startspärren på Bandit1200

jo de går nog att gå förbi den så, men man ska vara medveten om att startspärren är inbegripen i tändsystemet och då även tänboxen vilken är en rätt så känslig (o dyr) grej....fick ja erfara när ja micklade me startspärren på min gamla kawa, är iof inte 100 säker på att det var min "mickel koppling" som brände den boxen men ja skulle sure as hell inte chansa.....vet ju inte varför du behöver disconnecta din, kanske har viktigt skäl till det isf..snacka me nån elkunnig så att du inte bråkar me tändsystemet för mycke...

Edit: elschema kan nog hittas på http://www.maximum-suzuki.com/ om du söker lite, finns till G1 iaf...

Last edited:
hmm ser på elschemat till min att kopplings-spärrknappen inte är direkt connectad me tändboxen som de var till gammelkawan....ja får nog låta de vara osagt, men kolla elschema kanske innan.....

Startspärren styr bara ett relä, går via sidostödet och röda knappen på höger handtag. Det är även lite dioder och annat krafs vid reläet på vänster sidokåpa i bak. Du fixar det genom att lossa kablarna från kopplingskontakten och kopplar ihop (loopar) den. Det är hona/hane så det är enkelt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back