Platsannons: Testförare för MC sökes för jobb i Kina. SE HIT, BRÅTTOM !

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hej !

Jag jobbar inom R&D för bilindustrin sedan 14 år. Och i Kina sen 5 år. För ett svenskt företag som är välkänt i branschen. Både i Sverige och utomlands.

Vi har nu fått en förfrågan från Kinesiska MC branschens ledande myndighet om minst en erfaren Testförare för olika Motorcykel typer. Endast gathojar av olika slag.

Jobbet gäller en längre period och kommer att utföras på olika banor och testanläggningar i Kina.
De vill ha dokumenterad erfarenhet och ett bra CV för jobbet. Man är normalt petig med sådant här i Kina.

Lämplig bakgrund kan vara inom MC-journalistik, MC-tillverkning/testning och utvärdering, och även racing i viss mån. Men då behövs troligen referenser från fabrik eller fabriks stöttade team.
Det är inte lätt att hitta en renodlad MC testförare i Sverige då vi knappt har ngn R&D eller tillverkning här. Men vi vill ändå pröva att hitta någon då vi själva är Svenskar. Om inte blir det att leta i Italien, UK eller Tyskland.

Verkar det konstigt att jag postar här så är det för att Jag prövar här istället för arbetsförmedling och bemanningsföretag, då de ser ut som frågetecken när man frågar om sådana här jobb.

Skicka pm eller mail om ni är intresserade eller vet om någon som kan passa för jobbet.
Kommer bifoga fullständig arbetsbeskrivning och mer om oss och kunden vid andra kontakten.

Mvh

Alla är nog sugna men få är nog tillräckligt kvalificerade...
Till den som får det, jag hatar dig ;)!:7peta

Hej !

Engelska i skrift och tal ska vara bra. Allt sker på engelska och översätts sedan av Kinesisk assistent.
Det är ganska mkt tekniska termer så det krävs nog att man är van vid att läsa/skriva Engelska.

Jobbet har två huvud delar. Det ena är att testa olika MC och göra subjektiva bedömningar på dessa.
All feedback matas skriftligt och muntligt till ansvarig ingenjör för de olika delarna.

Man brukar dela in fordonet i olika segment. Engine, Chassis, Ride, Performance, Functionality, Overall impression, Etc etc. Varje område har sedan i regel ett antal ingenjörer. Så det kan bli mkt feedback till ingenjörer. Som i racing ungefär.

Den andra delen är att utbilda Kinesiska testförare till just Subjektiv bedömning av MC. Och i viss mån även ren
testkörning. (avancerad Instruktions körning i olika conditions och på olika underlag)

Jag har inte fått exakt varaktighet mer än just "en längre period", Så det är en sak jag håller på att ta reda på.
Men indikationer tyder på att det kan röra sig om att man är i Kina till och från hela året.
Hojarna ska testas, Och Kineserna ska tränas i Öken, Tropisk terräng, Vinter, Stadsköning, Ren bankörning, mm mm.

Återkommer om det. Skicka gärna mer frågor.

Tror ni att ni kan fixa det eller iaf känner på er att ni kan fixa det. Eller känner ngn, så dra ett mail eller PM.

Mvh

Och hur får man ett bra cv på att köra mc om man nu inte redan varit anställd av mc media.Som sköterska hade jag nog fått åka hem igen när jag hade rekommenderat dom att inte sätta ut sina små nyfödda flickor i skogen. :crash

Hej !

Boende fixar vi i Peking. I närheten av party kvarteren, Så det finns goda möjligheter att bränna traktamentet på vin, kvinnor och sång.

Logistik och annan administration fixar vi med.

CV är knepigt. Helt klart. Har inget bra svar på det. Men vi måste kunna dokumentera en hel del erfarenhet av hojkörning/testning/instruktion/racing mm.

Kan som exempel nämna att jag har en sökande som har tävlat i MX i 25 år, och har mekat i div prestigefyllda serier. Och kört en hel del RR också. Så ett gäng referenser som dessa och du har ett CV.

MVH

Så skall Kina nu försöka utveckla motorcyklar för västvärlden och konkurera med de redan stora etablerade märkena på marknaden? Känns som ett säkrare kort att tillverka moppar för den inhemskamarknaden eller liknande....men å andra sidan finns det alltid folk som ser ett lågt pris som det främsta köpargumentet så en viss procent av marknaden bör ju de kunna få.

Så skall Kina nu försöka utveckla motorcyklar för västvärlden och konkurera med de redan stora etablerade märkena på marknaden? Känns som ett säkrare kort att tillverka moppar för den inhemskamarknaden eller liknande....men å andra sidan finns det alltid folk som ser ett lågt pris som det främsta köpargumentet så en viss procent av marknaden bör ju de kunna få.

Dom kanske ska utveckla för inhemska marknanden men vill ha lite mer kavlitetstänk än i vanliga fall?
När kineserna börjar vilja ha hojar och dom får nån % av den marknanden lär dom ju överleva...

Jag hoppas att dom utvecklar en motorcykel som kineserna själva har viljan att köpa och köra.
Detta skulle gynna miljön, då en MC är miljövänlig i jämförelse med en bil.

Och kan vi få ett antal procent kineser att ta hojen istället för bilen så gynnar vi både miljön, samt att oljan kanske räcker lite längre.

Intressant jobb, men har absolut inget CV att komma med i detta ämne.

Förlåt för OT. :krama

Jag hoppas att dom utvecklar en motorcykel som kineserna själva har viljan att köpa och köra.
Detta skulle gynna miljön, då en MC är miljövänlig i jämförelse med en bil.

Och kan vi få ett antal procent kineser att ta hojen istället för bilen så gynnar vi både miljön, samt att oljan kanske räcker lite längre.

Intressant jobb, men har absolut inget CV att komma med i detta ämne.

Förlåt för OT. :krama

Jag är inte helt säker på att en MC är så mycket miljövänligare än en modern dieselmotor i en små bil.
Men det skulle vara intressant med en undersökning där man jämför miljöpåverkan mellan en modern mc och en modern bil under dess livslängd.

Jag är inte helt säker på att en MC är så mycket miljövänligare än en modern dieselmotor i en små bil.
Men det skulle vara intressant med en undersökning där man jämför miljöpåverkan mellan en modern mc och en modern bil under dess livslängd.

Det har redan gjorts, bilen vann med hästlängder över MC.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph