Plastraketsdjungeln......välja vad?

Jag har en gsxr 1000 k6 som jag tycker funkar kanon. Jag förstår varför firmorna inte lånar ut racermaskiner. I Luleå var det en firma som för några år sedan lånade ut en fazer 1000, killen körde ihjäl sig. Sedan dess har åtminstone några firmor slutat ha sporthojar som democyklar.
 
R1:an är nog snyggast. Men en svart GSXR med ett litet slipon..:kär
Men vänta och se på -07:ans modeller;)

Har hört att R1:an ska bli något utöver det "vanliga". Vad man nu kan kalla vanlig i sporthojsvärlden:rolleyes:

Vill också ha en ny hoj:yoparty
 
Vem fan skrev det testet, vem fan bryr sig om backspeglar går att ställa in ändå! de plockar man ju ändå av det första man gör. Köp gixxern. då blir du nog garanterat inte missnöjd förutom på premien

abethebabe skrev:
2460563 saxat ur bike nr: 9/10.

nu tar jag bara + och -

bladen:

+ lättkörd, lättsvängt chassi, lättarbetad förarmiljö
- saknar effekt på topp, skarp knävinkel.

ninjan:

+ grym maxeffekt, bra kåpglas, stabilt chassi
- jobbiga vibrationer, extrem körställning, klämmer handen när man vrider styret.

gsxr:

+ råstark motor med mkt vrid, impar på både bana å landsväg
- svårjusterade backspeglar

R1:

+ fullständig vibrationsfri, bästa körtställning, bästa växellåda.
- testets sämsta bromsar.

dom som testade hojarna valde som nummer ett gixxern och som nummer 2 R1:n

inte mkt till info men det kanske kan hjälpa dig lite, lycka till:tummenupp
 
Rash skrev:
2460919 R1:an är nog snyggast. Men en svart GSXR med ett litet slipon..:kär
Men vänta och se på -07:ans modeller;)

Har hört att R1:an ska bli något utöver det "vanliga". Vad man nu kan kalla vanlig i sporthojsvärlden:rolleyes:

Vill också ha en ny hoj:yoparty

Jag har en svart gsxr 1000 k6 med det lilla yoshimura sliponet. Snygg hoj. Dock inte hojen på min avatar. Jag tror det är en kawasaki:)
 
Alex 6R skrev:
2460925 Vem fan skrev det testet, vem fan bryr sig om backspeglar går att ställa in ändå! de plockar man ju ändå av det första man gör. Köp gixxern. då blir du nog garanterat inte missnöjd förutom på premien

Kanske var för att ge en liten hint om vilken grym hoj det är;)

Knorrhane: Ibland önskar man att man var lite äldre så man hade råd med alla förbannade försäkringspremier:mad:
 
Rash skrev:
2460928 Kanske var för att ge en liten hint om vilken grym hoj det är;)

Knorrhane: Ibland önskar man att man var lite äldre så man hade råd med alla förbannade försäkringspremier:mad:

Tyvärr är den ganska dyr i försäkring:(
 
Som alla andra skriver... Effekt och varvtider är nog inget som kommer begränsa dig på en literhoj..

Välj en som är bekväm, även bekväm för passagerare om det är tänkt? sen ska den ju va snygg också! och givetvis försäkringen! hondas försäkring är som sagt inget för rr hojjarna med 19k/år och 25k självrisk :skrämd men en plastraket väljer man kanske inte för dom låga premierna heller.. :hihi
 
Cervantes skrev:
2461020 Som alla andra skriver... Effekt och varvtider är nog inget som kommer begränsa dig på en literhoj..

Välj en som är bekväm, även bekväm för passagerare om det är tänkt? sen ska den ju va snygg också! och givetvis försäkringen! hondas försäkring är som sagt inget för rr hojjarna med 19k/år och 25k självrisk :skrämd men en plastraket väljer man kanske inte för dom låga premierna heller.. :hihi



Vad menar du att hondas försäkring är inget för en RR hoj ?

Jag kör en RR hoj och kom billigast undan med mina knappt 500 spänn/mån hel....

Men du kanske menar 1000RR ??
 
Jag är i samma sitts som du, fundrar på att byta mitt monster mot en räjser till nästa säsong. Jag hade turen att få provköra min polares R1-06. Den va helt gudomlig att köra inget att klaga på alls... det tyckte även min far som annars kör touringhoj!! Nu pressade vi ju inte hojen direkt men då vet du att den funkar vid lite "lugnare" körning också!
 
Kan bara uttala mig om -05ornas modeller av R1 och gixxer1000. Personligen tycker jag att sukkan var bättre på precis allt förutom att körställningen hade skarpare benvinkel vilket vissa inte verkar gilla men iaf jag vande mig väldigt snabbt och tyckte inte det var något problem.
Så ska du ha en gixxer tycker jag att du borde satsa på en -05 eller nyare, en K5:a borde gå att hitta till en rimlig peng nu också. Lovar att du kommer få en hoj du inte kommer att bli besviken på, helbrutal motor, suveränt chassi och grymma bromsar. :tummenupp
 
X-up skrev:
2461097 Har du läst Yamahas tidning "Insider"?
Det stod så i den nämligen... :)

Vet inte vart jag läst det:va
Men med tanke på hur R6 -06 ägde alla sina klasskompisar så blir jag inte förvånad om R1 -07 gör detsamma..

Ska klämma och känna på den på På 2 hjul mässan i Stlm i januari:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top