Plasma-tv???

Dee_cati skrev:
Min personliga åsikt är att man ska vänta ett litet tag till tills tekniken har hunnit ifatt tillverkningen. Du hittar ingen plasma under 60k-70k som är vettig, OM du vill ha bra bild även vid vanligt tv-tittande och inte bara vid dvd-tittande med komponent eller scart-rgb. Jag har varit sugen ett tag nu att köpa en plasma men efter att ha kollat på alla märken jag har haft möjlighet till så har jag bara funnit en enda som jag kunde tänka mig och det var en Panasonic (modellbeteckning kan jag inte i huvudet, har det uppskrivet nånstans dock) som kostade 74 900:-. En plasma för 25-35k i sverige skulle jag inte vilja betala mer än 10k för.
Så om du inte har jättebråttom skulle jag vänta ett tag och hålla ögonen öppna efter nya tekniker som kanske rasar in inom kort. Något som tillverkarna givetvis förnekar då de vill ta ut pengar för den gamla medans de kan skulle jag tro.
du e den typen som väntar o väntar o aldrig köper nåt, antingen köper man skiten eller så skiter man i det.
Rekomenderar inte VHS som tunerkälla, suger fett. Digitaldekoder parabol/kabeltv rekomenderar jag varmt:)

honkiie skrev:
jag säger som jag alltid säger, varför vill någon ha en fet tv då det är överlägset på alla sätt med projektorer? billigare, större, bättre. Ifall man nu inte är galen och har tänkt använda ljudet från tvn?
Att bara säga att en projektor är bättre är ju en högst subjektiv värdering.
Jag anser att plasma är bättre än projektor eftersom:
Jag slipper mörklägga varje gång jag ska se på något.
Jag slipper det störande fläktljudet från projektorn (Ja, man kan bygga en "hush-box" men jag vet inte om det är så snyggt).
Jag slipper byta lampa.
En 42" plasma ger en riktigt bra tv-bild, hur blir en tv-bild på en 100-150" duk?
Plasman startar snabbare.

Enda anledningen till att jag skulle köpa en projektor vore om jag hade ett dedikerat biorum.
Vill jag kunna se på tv så vill jag nog göra det på en plasma.

Micke N skrev:
En 42" plasma ger en riktigt bra tv-bild, hur blir en tv-bild på en 100-150" duk?
Plasman startar snabbare.

Enda anledningen till att jag skulle köpa en projektor vore om jag hade ett dedikerat biorum.
Vill jag kunna se på tv så vill jag nog göra det på en plasma.

TV-Bilden blir helt okej. Måste det gå 4 sek snabbare när man ska titta på TV.
Är inte lite av anledningen till att man köper stort att man vill kunna se på filmer i ett gigantiskt format :D
Mörklägga är inte heller ett problem bara ha svarta gardiner man drar för :7peta

Puttefnask skrev:
TV-Bilden blir helt okej. Måste det gå 4 sek snabbare när man ska titta på TV.
Är inte lite av anledningen till att man köper stort att man vill kunna se på filmer i ett gigantiskt format :D
Mörklägga är inte heller ett problem bara ha svarta gardiner man drar för :7peta
Stort är givetvis bra men det måste inte vara gigantiskt. Lagom är bäst :)
Sen har jag lite svårt att mörklägga hemma hos mig. Vardagsrummet är ganska stort och väldigt ljust. Svarta gardiner är ju dessvärre inte så snyggt enligt mig.

Ska man köpa någon av dessa produkter så bör man ju ta reda på för och nackdelar och sedan väga dessa mot varandra samt ens eget behov och krav.
Man ska givetvis också lyssna på folk som har erfarenheter av prylarna.

Alla har vi olika uppfattning vad som passar en bäst. Det som irriterar mig är när folk säger att det ena är bättre än det andra utan att ha några argument.

<ironi>
Det börjar dessutom bli så mycket prylar hemma och kraven på funktionalitet ökar hela tiden.
Att då behöva vänta 4 sekunder på att tv'n ska gå igång känns lite 70-tal. :hihi
</ironi>

Ravetrancer skrev:
du e den typen som väntar o väntar o aldrig köper nåt, antingen köper man skiten eller så skiter man i det.
Rekomenderar inte VHS som tunerkälla, suger fett. Digitaldekoder parabol/kabeltv rekomenderar jag varmt:)

Nix, vill jag ha något så köper jag det oavsett om det blir billigare om en vecka. Men jag vill inte ha nåt junk och det är det enda jag har råd med om jag ska köpa plasma, har inte råd med tv för 70-80k :(

Projektor är väl ingen direkt höjdare till tv-tittande, brukar kolla på fotboll och hockey som mest på min proj, men annars är det vanliga tv'n som gäller.
Och folk ska alltid vara så storleksfixerade :D Hellre 50" bra bild än 100" halvtaskig. Samma gäller ljud, inte så kul med 48 baslådor och 24"element i frontarna direkt. Sånt hör till Epa-perioden......

köpte en LG 42" xp11 nått ......senaste modellen.....för dryga 30000:- med väggfäste.......

är ju riktigt bra bild......lika skarp som monitorn.....när jag kopplar in datorn till den.......

och ser riktigt läckert ut på väggen...... :tummenupp

gör slag i saken och lös ut en bara........

Projektor är inget direkt altenativ till en plasma om man inte är otroligt intresserad av att se på DVD-filmer i sitt mörklagda vardagsrum.
LCD är inget altenativ till en 42+ tum plasma.

LG gör väldigt förtroendeingivande plasmaskärmar.

man behöver inte mörklägga om man har rätt projje, min har 4500 ansilumen o funkar suväränt:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti