Planer på en ännu lugnare tur i sthlm

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Planer på en ännu lugnare tur i sthlm Söndag.

Jag startar en ny tråd om detta för att inte spamma sönder Oljekylds tråd.

Klart man skulle kunna dra ihop något och då en tur som även övningskörning är tilllåten(med handledare). Allt i ett lungt fint tempo med kanske 20+ som max hastighet(på dom långa rakorna) och inte mer än hastighets begränsningen i kurvor, i vissa kanske till och med lägre. En fika på vägen och ett lite mindre sällskap än sist och även ett lägre tempo.

Jag kontrollerade vädret och det såg inte allt för muntert ut samt att jag måste spika lister hemma först. Men det beror ju även på om vi ska åka långt(kräver nog en helgdag) eller om vi ska åka lite kortare går på vardags kvällar. Kom med lite tips och ideer jag är öppen för allt. man kanske inte ska göra det så märkvärdigt utan bara ut och köra en skvätt var och varannan vecka på lite olika ställen runt sthlm. söder, norr, väster och öster och kanske olika personer får ta på sig att reka nya fina vägar och guida oss andra(jag kan leda med kan ibland behöva en guide). Jag kan ta på mej att leda och reka runt halva landet. En dag ner till Mantorp för STCC och veidec? Ja allt är möjligt beroende på hur mycket ni andra vill åka och hur bra överens vi alla kommer. Tight skara på 10-15 man/kvinnor vore bra.

Målet är ju att alla ska bli bättre och säkrare förare efter årets slut.

Last edited:
Qwerty skrev:
Jag startar en ny tråd om detta för att inte spamma sönder Oljekylds tråd.

Klart man skulle kunna dra ihop något och då en tur som även övningskörning är tilllåten(med handledare). Allt i ett lungt fint tempo med kanske 20+ som max hastighet(på dom långa rakorna) och inte mer än hastighets begränsningen i kurvor, i vissa kanske till och med lägre. En fika på vägen och ett lite mindre sällskap än sist och även ett lägre tempo.

Jag kontrollerade vädret och det såg inte allt för muntert ut samt att jag måste spika lister hemma först. Men det beror ju även på om vi ska åka långt(kräver nog en helgdag) eller om vi ska åka lite kortare går på vardags kvällar. Kom med lite tips och ideer jag är öppen för allt. man kanske inte ska göra det så märkvärdigt utan bara ut och köra en skvätt var och varannan vecka på lite olika ställen runt sthlm. söder, norr, väster och öster och kanske olika personer får ta på sig att reka nya fina vägar och guida oss andra(jag kan leda med kan ibland behöva en guide). Jag kan ta på mej att leda och reka runt halva landet. En dag ner till Mantorp för STCC och veidec? Ja allt är möjligt beroende på hur mycket ni andra vill åka och hur bra överens vi alla kommer. Tight skara på 10-15 man/kvinnor vore bra.

Målet är ju att alla ska bli bättre och säkrare förare efter årets slut.
vad jag förstår så har du lyckats lägga upp en tråd som många nog hoppar på (finns även en liknande tråd på Bike.se). Vi är minst 3 personer som gärna följer med. Kvällar och helger går lika bra (för det mesta) Alltid kul med nya vägar och kanske jag vågar köra själv i slutet av säsongen.

Mamma_W skrev:
vad jag förstår så har du lyckats lägga upp en tråd som många nog hoppar på (finns även en liknande tråd på Bike.se). Vi är minst 3 personer som gärna följer med. Kvällar och helger går lika bra (för det mesta) Alltid kul med nya vägar och kanske jag vågar köra själv i slutet av säsongen.

Okey typiskt.
Annars så låter det bra samt att jag vet ett par till som gärna kör i lägre tempo. Ska vi sikta på nästa vecka eller ska vi försöka redan i helgen(söndag)?
Annars så tycker jag att vi siktar på nästa vecka(tis,ons,tors, beroende på väder). Träffas kör en sväng på 10-20mil och sedan utvärderar vi vad alla tycker, om tempot var rätt, alla var trevliga mm.

Plåtniklas: Låter bra, då kan du få agera guide i dina hemma trakter.

Jag hänkar!! iförsig har jag bara 125cc men det är ingen fara,, eller?

DJM skrev:
Jag hänkar!! iförsig har jag bara 125cc men det är ingen fara,, eller?

Sålänge du klarar av att hålla hastighetsbegränsningen så är det ingen fara. Vi pratar ju lugn tur med MAX+20 som hastighet och mestadels enligt hastighetsbegränsningen. Lugn tur för nybörjare och även rutinerade som vill ta det lungt och ha skojj.

Qwerty skrev:
Sålänge du klarar av att hålla hastighetsbegränsningen så är det ingen fara. Vi pratar ju lugn tur med MAX+20 som hastighet och mestadels enligt hastighetsbegränsningen. Lugn tur för nybörjare och även rutinerade som vill ta det lungt och ha skojj.

Ja det är lungt! Jag hänger med, spika datum så man vet när.

Okey vi säger söndag 9/5 klockan 12:00 OkQ8 enligt nedan.

Vägvisare från Norrort så blir det mötesplats Mac Donalds Upplands Väsby11:00-11:15. Så jag möter upp folk där och sedan tar oss till annan plats.
Hur många blir vi? Jag vill gärna inte vara fler än 15st om jag ska leda..

1. Qwerty
2. Polare Qwerty.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Last edited:
1. Qwerty
2. Polare Qwerty.
3. DJM
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

skit att man är i sundsvall på söndag annars hade jag varit på :(

Det blir en tur i söderort så om vi skulle kunna ses vid OK 'Västbergamotet' vid 12:00. Funkar det för alla?

Det blir alltså en LUGN körning, bara så att alla är på det klara med det. :tomten

Karta:

Bifogat

• karta.JPG
    karta.JPG
    31.4 KB · Visningar: 74
Last edited:
Plåtniklas skrev:
Det blir en tur i söderort så om vi skulle kunna ses vid OK 'Västbergamotet' vid 1200. Funkar det för alla?

Karta:

om man hittar dit så..

En lite bättre karta. Jag TROR att det står 'Västberga' på avfarten.

[edit] Glömde listan. :)

1. Qwerty
2. Polare Qwerty.
3. DJM
4. Plåtniklas
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Bifogat

• karta2.JPG
    karta2.JPG
    39.1 KB · Visningar: 59
Last edited:
Plåtniklas skrev:
En lite bättre karta. Jag TROR att det står 'Västberga' på avfarten.

Nu fattar jag, Jag kommer dit på söndag kl 12.00 eller lite innan..

Okey, lite ändringar. Vi låter Plåtniklas leda första turen i lugnt tempo.

Jag kan möta upp folk 11:00-11:15 på Macdonalds i Upplandsväsby så tar vi oss söderut(mot värmen) och möter upp annat folk på OKQ8 macken. Utifall ni möter upp Väsby Skicka Pm till mej (Norr) eller Plåtniklas(söder).

Hmmmm nä alla väljer vi väl själva hur vi gör....men jag riskerar inte att köra med alkoholspår i kroppen...............

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år